mheinis666

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

NPO App werkt na elk gebruik niet meer, mediabox Next elke keer terug naar fabrieksinstellingen?

Ik zie al diverse vragen rond NPO App in combinatie met de Mediaboxen in dit forum. Daarbij lees ik dat een reset naar fabrieksinstellingen het probleem verhelpt. Echter, ik merk dat ik zelf na elke keer gebruik van NPO App opnieuw naar de fabrieksinstellingen moet omdat de app na 1x gebruik niet meer opstart.

 

Wanneer komt hier een oplossing voor, want dit is natuurlijk verre van gebruiksvriendelijk. Het herstarten van die Mediabox Next duurt ook al gauw een paar minuten plus je moet bij Youtube en Netflix enzo elke keer ook weer opnieuw inloggen.

 

Graag een reactie wanneer we een werkende NPO App kunnen verwachten.

 

Dank alvast 🙂

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5531Posts
  • 1318Oplossingen
  • 1764Likes

Hi allen,

Even een kleine update vanaf deze kant. Goed nieuws! Er is op 19 januari 2022 een nieuwe app-versie uitgerold waarmee het probleem is verholpen. Werkt bij jullie de NPO App ook weer naar tevredenheid?

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 205Posts
  • 5Oplossingen
  • 34Likes

Inplaats van de app openen via kanaal 152 werkt de app ook 😉

mheinis666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank je Ferdy voor je reactie.

 

Ik heb wederom een fabrieksinstellingen reset gedaan en kanaal 152 geeft bij mij een zwart beeld, en gaat dan weer terug naar het kanaal waar je vandaag kwam. Daarnaast start de NPO app op, en na afsluiten werkt deze wederom niet meer. Het probleem blijft dus helaas overeind.

 

Ben ik de enige dan die dit probleem heeft?

Ferdy Bossy

Gedreven Raadgever
  • 205Posts
  • 5Oplossingen
  • 34Likes

@Bert Weet misschien de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Ferdy

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51130Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11638Likes

Ik kom het af en toe tegen, er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Hoe maakt de next verbinding met het modem?

inge1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, dat ben je niet. Ik heb precies hetzelfde probleem helaas..

Heb sinds vorige week een abonnement op NPO Plus, maar het werkt niet naar behoren. Precies hetzelfde gedoe als bij mheinis666. 

mheinis666
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

 

Ik ben niet zo van de foto's plaatsen, zeker niet op internet. Dus bij deze de technische informatie die ik uiteraard wel kan delen.

 

De Next is wired verbonden met de Ziggo modem (Technicolor modelnr: TC7210.Z). De modem is weer verbonden met een splitter waarvan ik alleen de volgende code kan zien 'SQ601'. De overige apps op de Next werken gewoon prima (Youtube, Netflix, Videoland etc). Het probleem treedt alleen op bij de NPO App.

 

Overigens heeft het voor mij geen absolute haast meer, want ik ben geswitched naar de NPO Start website via mijn laptop. Dan kijk ik NPO start daar maar.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51130Posts
  • 3208Oplossingen
  • 11638Likes

@mheinis666 De SQ601 is in ieder geval verouderd, verder kan ik je, zonder foto, geen advies geven.

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2629Posts
  • 421Oplossingen
  • 441Likes

Goedemorgen @mheinis666 en @inge1,

Vervelend dat jullie problemen ervaren met de NPO app. Het is natuurlijk niet wenselijk dat je de mediabox elke keer naar de fabrieksinstellingen moet zetten om hiervan gebruik te kunnen maken.

Helaas is dit op moment wel de workaround voor het probleem dat bekend is. Er wordt uiteraard gewerkt aan definitieve oplossing. Los daarvan is de verbinding ook belangrijk, daarom stuur ik kosteloos een nieuwe splitter naar je toe @mheinis666.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5531Posts
  • 1318Oplossingen
  • 1764Likes

Hi allen,

Even een kleine update vanaf deze kant. Goed nieuws! Er is op 19 januari 2022 een nieuwe app-versie uitgerold waarmee het probleem is verholpen. Werkt bij jullie de NPO App ook weer naar tevredenheid?

Bekijk in context

Uitgelicht topic