mheinis666

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

NPO App werkt na elk gebruik niet meer, mediabox Next elke keer terug naar fabrieksinstellingen?

Ik zie al diverse vragen rond NPO App in combinatie met de Mediaboxen in dit forum. Daarbij lees ik dat een reset naar fabrieksinstellingen het probleem verhelpt. Echter, ik merk dat ik zelf na elke keer gebruik van NPO App opnieuw naar de fabrieksinstellingen moet omdat de app na 1x gebruik niet meer opstart.

 

Wanneer komt hier een oplossing voor, want dit is natuurlijk verre van gebruiksvriendelijk. Het herstarten van die Mediabox Next duurt ook al gauw een paar minuten plus je moet bij Youtube en Netflix enzo elke keer ook weer opnieuw inloggen.

 

Graag een reactie wanneer we een werkende NPO App kunnen verwachten.

 

Dank alvast 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen,

Even een kleine update vanaf deze kant. Goed nieuws! Er is op 19 januari 2022 een nieuwe app-versie uitgerold waarmee het probleem is verholpen. Werkt bij jullie de NPO App ook weer naar tevredenheid?

Bekijk in context

Uitgelicht
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Reacties
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@inge1 dankje voor de toelichting.

 

Op dit moment is het euvel nog steeds niet voor de volle 100% opgelost. Sorry. Er wordt nog steeds aan gewerkt. Het advies is om de NPO Start smartphone App en de website op npostart.nl te gebruiken. 

38 Reacties 38
Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Inplaats van de app openen via kanaal 152 werkt de app ook 😉

mheinis666
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dank je Ferdy voor je reactie.

 

Ik heb wederom een fabrieksinstellingen reset gedaan en kanaal 152 geeft bij mij een zwart beeld, en gaat dan weer terug naar het kanaal waar je vandaag kwam. Daarnaast start de NPO app op, en na afsluiten werkt deze wederom niet meer. Het probleem blijft dus helaas overeind.

 

Ben ik de enige dan die dit probleem heeft?

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@Bert Weet misschien de oplossing.

Met vriendelijke groet,

Ferdy

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik kom het af en toe tegen, er zijn verschillende mogelijke oorzaken.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Hoe maakt de next verbinding met het modem?

inge1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, dat ben je niet. Ik heb precies hetzelfde probleem helaas..

Heb sinds vorige week een abonnement op NPO Plus, maar het werkt niet naar behoren. Precies hetzelfde gedoe als bij mheinis666. 

mheinis666
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

 

Ik ben niet zo van de foto's plaatsen, zeker niet op internet. Dus bij deze de technische informatie die ik uiteraard wel kan delen.

 

De Next is wired verbonden met de Ziggo modem (Technicolor modelnr: TC7210.Z). De modem is weer verbonden met een splitter waarvan ik alleen de volgende code kan zien 'SQ601'. De overige apps op de Next werken gewoon prima (Youtube, Netflix, Videoland etc). Het probleem treedt alleen op bij de NPO App.

 

Overigens heeft het voor mij geen absolute haast meer, want ik ben geswitched naar de NPO Start website via mijn laptop. Dan kijk ik NPO start daar maar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@mheinis666 De SQ601 is in ieder geval verouderd, verder kan ik je, zonder foto, geen advies geven.

Ziggo kan je gratis een nieuwe splitter sturen met een passende kabel naar je modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @mheinis666 en @inge1,

Vervelend dat jullie problemen ervaren met de NPO app. Het is natuurlijk niet wenselijk dat je de mediabox elke keer naar de fabrieksinstellingen moet zetten om hiervan gebruik te kunnen maken.

Helaas is dit op moment wel de workaround voor het probleem dat bekend is. Er wordt uiteraard gewerkt aan definitieve oplossing. Los daarvan is de verbinding ook belangrijk, daarom stuur ik kosteloos een nieuwe splitter naar je toe @mheinis666.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi allen,

Even een kleine update vanaf deze kant. Goed nieuws! Er is op 19 januari 2022 een nieuwe app-versie uitgerold waarmee het probleem is verholpen. Werkt bij jullie de NPO App ook weer naar tevredenheid?

mheinis666
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Cecilia,

 

Ik heb de Mediabox Next opnieuw gestart en het lijkt erop dat de applicatie nu beter werkt. Ik kan hem nu gewoon afsluiten en weer opstarten zonder dat de Mediabox weer terug naar fabrieksinstellingen moet worden gezet.

 

Dus helemaal top voor nu! Dank je voor de update 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Fantastisch om te horen @mheinis666. Blij dat je dit aan ons terugkoppelt 🙂

inge1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas werkt de app bij ons nog niet goed.. Ik krijg de app alleen aan de praat als ik de Next uit- en daarna weer aan zet. Na het bekijken van een aflevering, kan ik ook niet door naar een tweede aflevering. Ik krijg een oranje cirkel in beeld, die maar door blijft lopen. Om een volgende aflevering te kijken moet ik eerst de Next weer uit en aanzetten.. Iemand nog tips? 
Zo heeft een abonnement op NPOplus weinig zin.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hm... @inge1 dat is niet tof. Dan kan je de NPO app niet lekker gebruiken en genieten van je NPOplus abonnement. Heb je de mediabox al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? 
 

inge1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Lotte,

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd (een keer of tien…) Wat soms werkt is de Next alleen maar uit te zetten, en na 30 sec weer aan. Dan kan ik de app openen en een programma kijken. zonder ingelogd te zijn overigens. Inloggen met mijn NPO-account is niet te doen, het inloggen zelf wel, maar dan iets bekijken niet.. hij blijft hangen, en ik kan dan alleen nog maar uitloggen. Echt heel jammer. 

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@inge1 Waarschijnlijk is 'n reset modem de oplossing. Die gegeven wordt met de stroom 10 seconden te verwijderen.

inge1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank Ferdy, voor de tip. Ik ga het proberen en zal laten weten of het heeft geholpen.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hey @inge1, wij wachten in spanning af! Heeft de tip van @Ferdy Bossy geholpen? Anders zoeken we samen verder! 

inge1

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaasss Lotte, maar nee. Ook het resetten van de router heeft niks geholpen.. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Dat is erg jammer! Nu ben ik benieuwd, ervaar je dit enkel met de NPO app? Of speelt dit ook bij andere apps? En de interactieve opties zoals terugkijken en On Demand, werkt dat wel goed?

Uitgelicht topic