1
Vraag
2
Reageer en help mee
IGGO

Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

NPO 1 Extra heeft volledig kleuteraanbod gekregen....

Sinds een week zendt NPO 1 Extra (kanaal 311) enkel nog maar kleuterprogramma's uit, ook 's avonds. Heb ik iets gemist, waar zijn programma's als Flikken, Ha die Pa, etc. gebleven die normaliter na 20 uur aan bod komen?
17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes




NPO wijzigt ‘extra’ kanalen (weer)
Per 25 december zijn er wijzigingen in de extra kanalen. Hierdoor zal ook de beschikbaarheid bij providers veranderen. NPO 1 extra zit nu in de basispakketten. Omdat deze omgedoopt wordt tot NPO Zappelin (24/7) zal NPO 1 extra niet meer beschikbaar zijn voor kijkers met alleen het basispakket.
NPO 1 Extra wordt NPO Zappelin (24/7)
NPO 2 Extra bijft zo
NPO 3 Extra wordt NPO 1 Extra (en valt dus vooralsnog in extra pakketten tenzij providers dit aanpassen)
NPO 3 Extra vervalt als lineair kanaal. De gehele programmering verhuist naar online via npo3.nl en npostart.nl. Lijkt wel het BBC Three verhaal . . .
Straks bij KPN resp. Ziggo
NPO Zappelin: 58 (basispakket), 311 (TV Standaard)
NPO 1 Extra: 76 (pluspakket), 128 (Movies & Series XL)
NPO 2 Extra: 88 (pluspakket), 222 (Movies & Series XL)
(bron)(NPO info)
Het is al de tweede wijziging van deze kanalen dit jaar. In maart werden al de namen gewijzigd. En nu dus weer.
Alle themakanalen NPO: NPO 1 extra, NPO 2 extra, NPO Zappelin, NPO Nieuws en NPO Politiek. Het waren er eens 8 …


https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Als ik ook even mag reageren op dit onderwerp.

Ziggo heeft tot op heden de logo's op de Mediabox XL niet aangepast van deze zenders. Dat schept ook verwarring bij de kijkers voor het 1ste blik. Tuurlijk zie je ook het zenderlogo rechtsbovenin beeld, maar het logo van TV gids en Zenderinfo komt groter in beeld. Valt dus meer op.

Dit geldt dus voor NPO 1 extra op 128, waar nu nog NPO 3 extra staat. Ook op 311, wat nu alleen Zapp extra moet zijn en niet NPO 1 extra/NPO Zapp extra wat er nu staat.

Ook heb ik 3 maanden geleden aangegeven dat Dancetrippin niet meer bestaat. Dat is nu DanceTelevision geworden. Is ook tot op heden niet aangepast.

En als we even doorgaan.
Kijk ook even de Stingray radiozenders 863 t/m 907 na. Die benamingen kloppen ook al maanden niet meer van sommige kanalen.

Het lijkt alsof dit soort dingen wat minder de aandacht heeft de laatste tijd bij Ziggo. Ze zijn misschien wel drukker met andere dingen ?
Er is toch wel een bepaalde afdeling die dit soort zaken moet regelen?
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Hetzelfde voor kanaal 63. De zenderindicatie van dit kanaal is BBC Three/CBBC. De zender BBC Three is vanwege bezuinigingen bij de BBC sinds 16 februari 2016 alleen nog via internet te volgen.

Dus sinds 16 februari 2016! is BBC Three niet meer te zien op kanaal 63 alleen nog de kinderzender CBBC. Ziggo is ook de enige aanbieder van digitale tv die dit nog zo in de EPG heeft staan. De zenderindicatie op kanaal 63 moet dan ook zijn CBBC.

Dit is drie maanden geleden ook aangegeven op dit forum. Het zou intern worden doorgezet zodat hier door de juiste mensen naar gekeken wordt. Als grootste aanbieder van digitale tv en radio wil je toch de EPG/Zendernamen up to date hebben? :thinking:
rick70

Level 10
  • 448Posts
  • 19Oplossingen
  • 212Likes
Voor de volledigheid. De bedoelde topic van drie maanden geleden is hier te vinden: https://community.ziggo.nl/zenderaanbod-tv-pakketten-156/dance-trippin-dance-television-31469
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Nog 1 klein dingetje voor de correctieafdeling:

In het zenderoverzicht op de website staan ook een paar foutjes:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/

Daar wordt aangegeven dat op kanaal 128 NPO Zappelin extra zit.
en op kanaal 311 NPO 1 extra.
En Shorts TV, kanaal 125 heeft hetzelfde logo als NPO 1 :wink:

Succes!
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
sebas14 Zelfs Motorsport.tv staat in die zenderlijst... terwijl die zender allang en zelfs MAANDEN geleden gekapt is (ze zijn alleen online nog te zien).
IGGO
Topicstarter
Level 1
  • 36Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank je Steefb, dit wist ik nog niet. Wat ik maar niet begrijp is dat Ziggo zenderwijzigingen doorvoert zonder de abonnees hiervan op de hoogte te brengen. Het is toch niet zo moeilijk om middels een mailtje de wijzigingen vroegtijdig door te geven, dat voorkomt irritatie en topics zoals die van mij. De NPO-wijzigingen maken onderdeel uit van, in mijn geval, Start-pakket. Overigens, wat een ongelooflijke puinhoop maakt de NPO ervan...
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
De NPO heeft deze wijzigingen doorgevoerd. Het lijkt wel of Ziggo nu na negen dagen nog steeds van niets weet.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all.

Kijk, wat een mooi overzicht van zaken die niet goed weergegeven worden. #LekkerBezig, bedankt!
Veel van deze zaken heb ik al eens doorgezet weet ik, maar kennelijk is nog niet alles opgepakt. Ik heb de punten die jullie hier genoemd hebben verzameld en zet het nogmaals door. Bedankt!
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes



Staat het in de zenderlijst fout of staat de codering fout?
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
youriy wrote:



Staat het in de zenderlijst fout of staat de codering fout?



In de Mediabox XL staat het nog steeds niet goed. Nog niks aangepast. Op de website van Ziggo hebben ze half werk verricht. Alleen kanaal 128 en 311 is aangepast.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Dat zie ik dat de zenderlijst voor de boxen nog niet is aangepast, maar ik bedoel op de zenderlijst op de ziggo-site staat het zoals op het plaatje maar in werkelijkheid zit npo1 extra in movies&series xl en npo zappelin in tv standaard.
Dus mijn vraag: is de zenderlijst fout of staat de codering fout?
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Ik zal zelf maar antwoord geven. De zenderlijst is nu gecorrigeerd op de ziggo site.
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Ligt het bij mij, of zien jullie op de Mediabox XL ook geen zenderlogo op NPO 1 extra en NPO Zappelin ? Zie alleen tekst. Oude logo's zijn weg.
donnerd

Level 10
  • 399Posts
  • 0Oplossingen
  • 109Likes
sebas14 Ligt niet aan jouw.
Is bij mij ook het geval.
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
donnerd wrote:
sebas14 Ligt niet aan jouw.
Is bij mij ook het geval.


Okee top. Dan wachten we het wel weer af.
sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes
Het is zover. Eindelijk na een maand zijn de zenderlogo's op de Mediabox XL aanwezig op kanaal 128 en 311. Sinds vandaag zie ik ze.

Ik ben benieuwd hoe snel Ziggo is bij de volgende zender (logo) aanpassing volgende maand.

De andere zenderlogo's is nog niks mee gebeurd wat in de vorige berichten staan. Daar trekken we maar een half jaar voor uit. Tot in Juli !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic