Stefankl1997

Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

NLZiet op mediabox

NPO Start en Videoland zijn beide als app beschikbaar op de Ziggo Mediaboxen dus waarom NLZiet nog niet? Alle content kan immers al via de ander twee apps bekeken worden. Het zou een hele fijne en vooral ook logische toevoeging zijn. 

14 Reacties 14
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Logisch omdat?

NLziet is in feite een directe concurrent van Ziggo 

Stefankl1997
Topicstarter
Level 5
  • 58Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Misschien, maar het gaat vooral om de on demand onderdelen. NPO start en Videoland zenden ook lineair via hun platforms uit. En alle content op NLZiet staat ook op NPO start en Videoland.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Stefankl1997  schreef:

Misschien, maar het gaat vooral om de on demand onderdelen. NPO start en Videoland zenden ook lineair via hun platforms uit. En alle content op NLZiet staat ook op NPO start en Videoland.  


Het enige wat dan mist is de SBS content van Kijk,  lineair doet RTL niet via Videoland op een paar uitzonderingen na, maar via RTL XL( Herstel blijkbaar sinds 2020 ook via Videoland)

 

Ik snap de vraag zeker als er geen smart TV aanwezig is, de logica of nut ontgaat me omdat we 7 dagen kunnen terugkijken of desgewenst opnemen. 

Jury1963

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het handige van NLZiet is dat je zonder reclame kan kijken, dat wordt er uit gefilterd. Vooral handig bij programma's van RTL en SBS. Maar verder heb je er wel een abonnement voor nodig. Dat heb je voor Videoland ook nodig. Dus ik snap het argument van 'directe concurrent' niet helemaal. Videoland en Netflix en andere apps zijn in wezen ook concurrentie. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jury1963 NLziet levert lineaire TV dat doen die andere streamdiensten niet. Het grote voordeel en meteen ook het nadeel ze zijn provider onafhankelijk je hebt dus altijd een internet verbinding nodig. Nu Ziggo de Next Mini standaard aan elke klant levert krijgt deze vraag een andere betekenis. 

 

Een klant met TV Start die geen opname heeft en maar 2 dagen mag terugkijken kan zich afvragen waar hij of zij meer aan heeft of iets meer uitgeven aan Ziggo voor cloudopname's en meer terugkijken of NLZiet erbij voor het terugkijken.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Bij de NPO Start app op de Ziggo boxen werkt het live kijken van zenders ook niet. NLziet is zoals @RoWi. al stelt een directe concurrent van het verdienmodel van niet alleen Ziggo maar bijvoorbeeld ook KPN. Bij deze providers kost opnemen in de cloud extra geld. En dat met de kosten die in het abonnement is verrekend voor de huur van een decoder betekent dat het voordeliger is om een abonnement van NLziet te nemen in combinatie met alleen een internetabonnement dan een lineair televisiepakket. Natuurlijk alleen voor abonnees die alleen naar de zenders kijken die NLziet levert.

 

Daarnaast speelt op de achtergrond nog een andere zaak. De trend in de televisiewereld wordt dat distributeurs aan zenders extra moeten betalen om klanten programma's te mogen laten opnemen. Dit om terugvallende reclameinkomsten van lineaire distributie door de opkomst van online kijken te compenseren. Dit gaat het televisieabonnement in de toekomst duurder maken. Of het maandbedrag blijft hetzelfde maar het aantal zenders en de mogelijkheden bij het televisieabonnement worden minder. Daardoor worden online diensten als NLziet veel interessanter voor meer mensen. Aanbieden van de NLziet app canabaliseert dan ook op de inkomsten van Ziggo en andere providers.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik ben het eens met @RoWi. dat NlZiet in feite een directe concurrent is van Ziggo. Ziggo-klanten, die alleen geïnteresseerd zijn in Nederlandstalige tv-zenders, zouden met een abo op NlZiet kunnen kiezen voor een switch naar Internet Only. Daarnaast ook nog eens als voordeel reclamevrij je opnames bekijken tot een jaar terug. Daarom lijkt het mij logisch dat Ziggo de NlZiet app niet toevoegt op hun mediaboxen. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Waar ik NLZiet als enig voordeel zie is als je buiten het thuisnetwerk van Ziggo, bijvoorbeeld in je caravan of vakantiehuisje bent en je wilt TV kijken op je SmartTV of via AppleTV. Dan hoef je niet via een omweg met Chromecast te casten.

Voor de Mediabox Next of Mini zijn er wel andere apps die mij zinvoller lijken en denk ik bijvoorbeeld aan HBO Max en Disney Plus.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

Waar ik NLZiet als enig voordeel zie is als je buiten het thuisnetwerk van Ziggo, bijvoorbeeld in je caravan of vakantiehuisje bent en je wilt TV kijken op je SmartTV of via AppleTV. Dan hoef je niet via een omweg met Chromecast te casten.

Voor de Mediabox Next of Mini zijn er wel andere apps die mij zinvoller lijken en denk ik bijvoorbeeld aan HBO Max en Disney Plus.


Precies. Je begrijpt mijn punt, maar ook die apps zijn enkel nuttig  voor klanten zonder smart TV of wie die apps via hun Ziggobox willen kijken al is er een smart TV in huis.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@RoWi. als aanvulling op het voorgaande; buiten de EU kun je NLZiet alleen kijken met een VPN verbinding. Ikzelf heb daar geen ervaring mee, want we hebben een schotel op het dak van onze camper. 😎

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Wim C.  schreef:

@RoWi. als aanvulling op het voorgaande; buiten de EU kun je NLZiet alleen kijken met een VPN verbinding. Ikzelf heb daar geen ervaring mee, want we hebben een schotel op het dak van onze camper. 😎


Klopt, en dat is logisch er wordt enkel licentie voor thuis gebruik en mobiel binnen de EU afgedragen.

Dat is niks anders dan de rechten die Ziggo heeft. 

Voor buiten de EU is er BVN

Johanj34

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee want npo plus zit inbegrepen bij NL ZIET en ik ben geabonneerd op Nl Ziet   dan heb ik en npo+ en rtl en kijk van sbs....

Johanj34

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is een verschil tussen npo start en npo+...

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Johanj34 

je reageer op een topic uit 2021 

het beste kun je een eigen topic aanmaken als je nog vragen of suggesties hebt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic