@Visser_ @ziggpiet @Bert
.
Probleem is boven water.😀
.
Samen met een monteur van Ziggo uitgebreid aan het testen en zoeken geweest.
Probleem zat hem in de bedraade WiFi boosters (type AP7465CE-ZG).
Met het LAN internet via de booster was de verbinding TRAAG.
Bypass-de je de booster dan was de snelheid op de Next weer HOOG.
Nog een test gedaan met een tweede, zelfde type, booster maar die gaf dezelfde resultaten.
.
De Next heeft tot nu toe altijd probleemloos op de booster aangesloten gezeten.
Recent lijkt er dus wat in de software van de Next, booster of het Ziggo netwerk veranderd te zijn waardoor ik nu tegen deze problemen aan liep.
.
Nu heb ik voor de booster nog een switch gezet zodat het LAN internet voor de Next nu vanaf de switch komt en niet meer via de booster.
.
Hopelijk kunnen de techneuten van Ziggo verder uitzoeken hoe dit verschijnsel plotseling is opgetreden.
De boosdoener; bedraade WiFi booster.