1
Vraag
2
Reacties
marcveen

Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

NEXT: Trage LAN internet verbinding. Via WiFi oke. LAN speedtest oke.

Recentelijk viel mij al op dat bij replay TV voor uit en achter uit "spoelen" haperig ging.

Nu heb ik via het onderhoudsmenu op de Next even diagnostiek laten lopen.

En die geeft aan dat de LAN internet verbinding traag is.

.

Daarna heb ik op de PC de Speedtest laten lopen en die geeft 355/36, dus prima.

Vervolgens heb ik de Next rechtstreeks op het LAN punt van de PC aangesloten met een nieuwe LAN kabel.

Diagnostiek geeft nog steeds traag internet.

.

Maar nu het vreemde.

1. Als ik de Next via de WiFi laat verbinden krijg ik wel een hoge internet verbinding in diagnostiek.

2. Op advies van een community lid de snelheid gecontroleerd via de Netflix app op de Next, en dan krijg je 200 Mbps.

.

Rara wat is hier aan de hand?

Wie heeft een tip?

 

Speedtest PC op LAN punt PC.Speedtest PC op LAN punt PC.Next rechtstreeks op LAN punt PC met nieuwe kabel.Next rechtstreeks op LAN punt PC met nieuwe kabel.Next aangesloten via WiFi.Next aangesloten via WiFi.Snelheid volgens Netflix app op de NextSnelheid volgens Netflix app op de Next

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account @ziggpiet @Bert 

.

Probleem is boven water.😀

.

Samen met een monteur van Ziggo uitgebreid aan het testen en zoeken geweest.

Probleem zat hem in de bedraade WiFi boosters (type AP7465CE-ZG).

Met het LAN internet via de booster was de verbinding TRAAG.

Bypass-de je de booster dan was de snelheid op de Next weer HOOG.

Nog een test gedaan met een tweede, zelfde type, booster maar die gaf dezelfde resultaten.

.

De Next heeft tot nu toe altijd probleemloos op de booster aangesloten gezeten.

Recent lijkt er dus wat in de software van de Next, booster of het Ziggo netwerk veranderd te zijn waardoor ik nu tegen deze problemen aan liep.

.

Nu heb ik voor de booster nog een switch gezet zodat het LAN internet voor de Next nu vanaf de switch komt en niet meer via de booster.

.

Hopelijk kunnen de techneuten van Ziggo verder uitzoeken hoe dit verschijnsel plotseling is opgetreden.

De boosdoener; bedraade WiFi booster.De boosdoener; bedraade WiFi booster.

 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hallo @marcveen ,

De next al gereset?

Als je in het modem inlogt, welke snelheid staat er dan bij de connectie met de next?En branden beide lampjes op de ethernetpoort?

Werkt het via wifi wel goed?

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

 

1. Next uit en aan gezet via de power knop achterop. (Niet de reset waarbij hij de installatie opnieuw doorloopt.)

2. 1000Mb/s en lampjes branden. PC werkt prima op diezelfde LAN poort.

3. Via WiFi gek genoeg wel een internetverbinding met hoge snelheid.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@marcveen,

Zou je die reset wel nog willen proberen?

Als het daarna nog niet werkt via de kabel(en via wifi wel), denk ik dat hij het beste omgeruild kan worden.Je kan dan kiezen tussen een nieuwe next of een next mini(wel een wat langere levertijd momenteel).

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

Op advies van een community lid de snelheid gecontroleerd via de Netflix app op de Next, en dan krijg je 200 Mbps.

Dus de LAN verbinding op zich werkt prima.

Zou het dan toch een probleem de Next box zelf zijn?

 

Next Netflix.JPG

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hmm, dat is apart.

Maar alles werkt wel goed dus?

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

 

Hard reset met de LAN kabel aangesloten werkt niet.

Dan krijg ik onderstaande foutmelding.

LAN kabel los genomen en verder op WiFi laten gaan, dat werkte wel.

Na installatie LAN kabel weer aangesloten, maar nog steeds de melding TRAAG in diagnostiek.

Via de Netflix app op de Next heeft de LAN verbinding een snelheid 243 Mbps.

Dus de LAN aansluiting werkt, maar Next ziet dat niet.

Fout melding na hard reset met LAN aangesloten.Fout melding na hard reset met LAN aangesloten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok, geen idee waar het dan aan ligt

Als de lan poort wel goed is, zou ik het gewoon zo laten.

Misschien weet een ander lid nog iets.

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

Maar dan klopt er nog steeds iets niet.

Het Ziggo gedeelte in de Next blijft dan traag op LAN internet.

Dan gebeurt er dus dit als ik opnames open. (zie screenshot)

Pas als ik de Next via WiFi connect werkt het wel.

Next LAN geen opnames.JPG

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan is het wel irritant inderdaad.

Ik zou dan toch een omruil adviseren.

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

Ik heb een link en het hele verhaal via messenger naar de helpdesk gestuurd.

Hopelijk kunnen zij in gang zetten dat hij vervangen gaat worden.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Prima, laat maar weten!

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

hier ook het geval icoontjes laden niet 

zelfde resultaat ook in de diagnostiek reset hielp niet wel de modem 5 minuten van stroom voor zover lijkt het weer te werken 

misschien Een glitch weinig tot nooit storing tot nu toe .

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@ziggpiet @Verwijderd account 

Modem heeft ook een reset gehad, echter zonder resultaat.

Gisteravond werd het steeds slechter.

Terwijl hij op WiFi verbonden was stopte hij plotseling met het afspelen van een opname en melde dat de opname mislukt was.

Ook reageerde de Next helemaal niet meer op de afstandsbediening.

We hebben hem toen uit en aan gezet om weer wat te kunnen kijken op een slecht reagerende Next.

 

1. Andere apparaten (iPad’s/GSM’s) hadden geen last van WiFi uitval.

2. Bedraad nog steeds een TRAAG melding. Maar de Nextflix app geeft 230Mbps snelheid aan.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Netflix werkt wel goed dus?

Blijft een raar probleem, had ik nog nooit gelezen hier.

Misschien weet @Bert nog wat?

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account 

Weet jij een ingang waar ik een verzoek tot vervanging van onze Mediabox Next kan indienen?

Van de helpdesk op FB (messenger) krijg ik geen antwoord.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je kan een moderator afwachten of chatten( ziggo.nl/chat )/ bellen(0900-1884 of 1200 op je vaste telefoon)

Als je wilt chatten, kan het zijn dat je je browsergeschiedenis eerst moet wissen voordat het chatvenster verschijnt.Dat is een bug.

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 134Posts
  • 10Oplossingen
  • 24Likes

@Verwijderd account @ziggpiet @Bert 

.

Probleem is boven water.😀

.

Samen met een monteur van Ziggo uitgebreid aan het testen en zoeken geweest.

Probleem zat hem in de bedraade WiFi boosters (type AP7465CE-ZG).

Met het LAN internet via de booster was de verbinding TRAAG.

Bypass-de je de booster dan was de snelheid op de Next weer HOOG.

Nog een test gedaan met een tweede, zelfde type, booster maar die gaf dezelfde resultaten.

.

De Next heeft tot nu toe altijd probleemloos op de booster aangesloten gezeten.

Recent lijkt er dus wat in de software van de Next, booster of het Ziggo netwerk veranderd te zijn waardoor ik nu tegen deze problemen aan liep.

.

Nu heb ik voor de booster nog een switch gezet zodat het LAN internet voor de Next nu vanaf de switch komt en niet meer via de booster.

.

Hopelijk kunnen de techneuten van Ziggo verder uitzoeken hoe dit verschijnsel plotseling is opgetreden.

De boosdoener; bedraade WiFi booster.De boosdoener; bedraade WiFi booster.

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@marcveen,

Super dat je het probleem hebt kunnen vinden!

Bedankt voor je uitgebreide uitleg, hebben andere klanten ook vast wat aan.

 

ziggpiet

Level 8
  • 214Posts
  • 7Oplossingen
  • 63Likes

hier vannacht de mediabox helemaal uit gehad het lijkt tot nu toe goed te zijn ook de signaal goed en internet snelheid hoog alle 3   

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic