1
Vraag
2
Reacties
Dreke11

Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mysterie bij installatie DVB-c zenders via CI+ op mijn panasonic TX-50GXW804

Ik heb 2 weken geleden een nieuwe LCD LED TV, Panasonic TX-50GXW804, gekocht en ondervindt problemen bij het instellen van de zenders. De TV is sinds 2 a 3 weken pas op de markt.

Situatie aansluiting:
Alle bekabeling en overige aansluitingen zijn Ziggo gecertificeerd en 4G/LTE proof

- Enkelvoudige Ziggo muuraansluiting in woonkamer
- Meegeleverde Ziggo kabel van muuraansluiting naar Hirschmann HMV41 antenne versterker (nieuw)
- 1 aansluiting naar Ziggo modem, UBEE EVW3200
- Modem ingesteld alleen als Modem, dus niet als router. Op modem eigen Ubiquity Edge router X aangesloten waarna via patchpanel en switches alle aansluitingen in huis zijn geregeld
- Vanuit Hirschmann antenne versterker 3 afzonderlijke coax kabels naar 3 muuraansluiting in de woonkamer, met maximaal 18 meter kabel.
- Niet gebruikte aansluiting afgedopt.
- Op 2 muuraansluitingen zijn geen tv’s of radio’s aangesloten
- Op 1 muuraansluiting is alleen mijn nieuwe tv en Mediabox XL aangesloten, geen radio.

Hoe tv aangesloten:
- In muuraansluiting is een Technetix PTSX-02 splitter geplaatst waarop de TV en Mediabox XL zijn aangesloten.
- De TV heeft een nieuwe Quantis CI+ 1.3 module met geschikte decoderkaart.

Probleem:
- De Mediabox XL laat alle zenders zien en On Demand en Apps werken naar behoren
- De TV vindt bij het instellen 0 zenders, ook geen NPO 1, 2 en 3. CAM module nog niet geplaatst tijdens instellen. Ook als deze geplaatst is, worden er geen zenders gevonden.
- Instellingen TV, frequentie 474.00Mhz en Netwerk ID: 5555 – ook geprobeerd met 43202
- TV aansluiten op andere muuraansluiting heeft geen invloed, er worden geen zenders gevonden
- Ik ben met mijn tv naar mijn ouders gegaan (zelfde dorp vlakbij Roermond - Limburg) en hebben zelfde Ziggo abo) en heb hem daar aangesloten en de zenders worden direct gevonden. Netwerk ID stond op 43202.
- Ik neem mijn tv weer mee naar huis, sluit de tv aan op de muuraansluiting zoals voorheen, en alle zenders kan ik dan gewoon op mijn tv bekijken. De Apps (gaat via UTP kabel) werken dan ook. Alleen On Demand werkte niet.
- TV naar fabrieksinstellingen gezet en opnieuw gezocht naar zenders, met netwerk ID 43202 en 5555, maar geen zenders gevonden.
- Wederom naar mijn ouders met de tv en opnieuw daar naar de zenders gezocht. Netwerk ID op 5555. Alle zenders werden gevonden. TV mee naar huis, zenders doen het nog en nu ook ON Demand werkend en Apps doen het ook.

Aansluiting ouders:
- Enkelvoudige Ziggo muuraansluiting in meterkast
- Splitter, DOA 01-UPC, op muuraansluiting
- Out 1 Kabel naar modem Compal ch7465lg-zg die als router wordt gebruikt
- Out 2 naar Hirschmann tv splitter waarop 2 tv muuraansluitingen zijn aangesloten
- 1 aansluiting heeft een Samsung decoder en de ander een Sony TV met CI+ module

Verschillen:
- Bij mij is er geen DOA-01, maar een Hirschmann HMV41 versterker
- Ik heb een ouder UBEE modem en bij mijn ouders een redelijk nieuw (max 2 jaar oud meen ik) Compal modem


Ziggo info:
- CI+ module wordt ondersteund voor interactieve tv aan mijn adres
- De Panasonic TV, TX-50GXW804, komt niet in de lijst met gecertificeerde tv’s voor

Opvallend is dan wel dat ik deze tv wel bij mijn ouders, wonend in hetzelfde dorp met een zelfde Ziggo abo en aansluitingen wel kan instellen en bij mij thuis niet.

Ziggo klantenservice kan mij niet helpen en hebben geen idee waar het aan ligt. Mijn modem is in orde en signaal is goed. Ze verzochten mij om het probleem hier te melden.

Wie komt dit probleem ook bekend voor? Wat is de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dreke11
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag Ziggo monteur thuis gehad en in de hoofdaansluiting van Ziggo bleek een bepaalde frequentie niet goed. Er is een nieuwe muurdoos opgezet en nu werkt alles zoals het moet.
Lag gelukkig niet aan de tv.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Dreke11 welkom op de Community. Petje af voor je volledige en mooi ingedeelde topic, ik hoop nog veel topics van je te zien hier 🙂

Je TV is nieuw, en is vast nog niet gecertificeerd om onze DVB-c kanalen te ontvangen. Het korte antwoord is 'dat ondersteunen we niet'.

Maar je TV meenemen (!!) naar je ouders in hetzelfde netwerk segment laat zien dat het zoeken van zenders wel werkt met jouw hardware, de certificering doet er dan niet toe wij kunnen je dan gewoon verder helpen. We gaan verder puzzelen:

Een DVB-c TV vind geen zenders, De TV krijgt deze zenders door via een bepaalde netwerkfrequentie. Die stap werkt dus niet bij jou thuis, iets houd dat tegen. Gelukkig beschrijf je meer dan afdoende hoe je installatie eruit ziet!

Je hebt op het oog een prima installatie, maar je kan nog 1 ding testen: Worden de zenders wel gevonden wanneer je de TV met 1 kabel direct op de aansluiting in de meterkast aansluit? Als dat wel werkt kun je proefondervindelijk erachter komen wel element de netwerkfrequentie tegen houd. Als dat niet werkt zijn wij aan zet.
Dreke11
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Anne,

bedankt voor het snelle antwoord en meedenken. Ik zal de tv gaan testen en dan aansluiten zonder tussenkomst van de versterker, rechtstreeks de antennekabel in de enkelvoudige muuraansluiting van Ziggo. Dus eigenlijk direct op de groene kabel, zonder plaatsen van een splitter. De HMV41 is eigenlijk het enige wat tussen de Ziggo aansluiting en mijn eigen muuraansluiting zit. Ivm vakantie gaat dit wel ff duren, maar laat het zsm weten
Dreke11
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Wat me zo nog opviel, is dat ik in de digitale tv gids van de tv niet kan terugkijken / terug bladeren
Dreke11
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag Ziggo monteur thuis gehad en in de hoofdaansluiting van Ziggo bleek een bepaalde frequentie niet goed. Er is een nieuwe muurdoos opgezet en nu werkt alles zoals het moet.
Lag gelukkig niet aan de tv.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor je terugkoppeling hier, Dreke11. Goed om te lezen dat de problemen nu zijn opgelost. Goed weekend!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic