wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Movies en series met CI plus module

Nu in januari 2022 de vrije hardware keuze verplicht wordt voor iedere aanbieder vraag ik me af of Movies en series straks in het gehele Ziggo gebied mogelijk wordt met CI plus module. Ik weet in voormalig Ziggo gebied dat het kan maar hier in voormalig UPC gebied hebben al jaren het nakijken. 

Gaat het nu toch eindelijk komen? 

16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hoi @wewanl 
Gaat het hier niet om vrije hardware keuze voor je modem?
Zelf heb ik nog geen informatie gelezen over vrije hardware keuze op gebied van decoders of zo. Maar misschien is dat ook ergens gecommuniceerd, dat kan. Maar voor nu weet ik alleen dat er op internet gesproken is over een vrije modem keuze. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@wewanl  schreef:

Nu in januari 2022 de vrije hardware keuze verplicht wordt voor iedere aanbieder vraag ik me af of Movies en series straks in het gehele Ziggo gebied mogelijk wordt met CI plus module. Ik weet in voormalig Ziggo gebied dat het kan maar hier in voormalig UPC gebied hebben al jaren het nakijken. 

Gaat het nu toch eindelijk komen? 


Het zou natuurlijk een goede zaak zijn, als overal in het Ziggo gebied, dezelfde regels/opties/mogelijkheden gelden. Eigenlijk is het treurig, dat Ziggo zo lang na de fusie van UPC en Ziggo, e.e.a. nog steeds niet gelijk getrokken heeft.
Maar of de vrije hardware keuze daar iets mee te maken heeft, dat betwijfel ik.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@wewanl heb je ook de laatste alinea betreffende IPTV gelezen?.  Misschien wel een leuk bericht voor bezitters die via Apple TV kijken. 😃

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex ik vermoed dat je dat laatste stuk anders begrijpt dan hoe het er staat. Via IPTV zijn de providers juist vrij om eisen te stellen dus via Ziggo Go TV mag Ziggo ons nog steeds afschepen met 720p. .

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@RoWi. Maar er staat dat ziggo 4K materiaal zou kunnen gaan aanleveren via IPTV. Dan kan ik, in mijn situatie, dat signaal toch ontvangen via mijn 4K Apple TV?  Of begrijp  ik iets verkeerd, wat heel goed kan natuurlijk, want leek. 😊

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex  schreef:

@RoWi. Maar er staat dat ziggo 4K materiaal zou kunnen gaan aanleveren via IPTV. Dan kan ik, in mijn situatie, dat signaal toch ontvangen via mijn 4K Apple TV?  Of begrijp  ik iets verkeerd, wat heel goed kan natuurlijk, want leek. 😊


Lees met name de laatste paar regels.

Als Ziggo besluit Ziggo Sport 4K of andere 4K-zenders niet meer in DVB-C maar via IPTV aan klanten te leveren, dan kan het kabelbedrijf 4K-content exclusief blijven aanbieden via Mediabox Next.

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@RoWi.  Aha ik begrijp nu dat het signaal pas in de next wordt omgezet naar 4K. Helaas, maar toch is het beeld op de Apple TV van de F1 zeer goed hoor dus ach mij maakt het niet zoveel uit, en F1 verdwijnt toch binnenkort bij Ziggo. Kijken wat viaplay gaat kosten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex  schreef:

@RoWi.  Aha ik begrijp nu dat het signaal pas in de next wordt omgezet naar 4K. Helaas, maar toch is het beeld op de Apple TV van de F1 zeer goed hoor dus ach mij maakt het niet zoveel uit, en F1 verdwijnt toch binnenkort bij Ziggo. Kijken wat viaplay gaat kosten.


@Hatolex het is voor het de Next binnenkomt al UHD, echter Ziggo gebruikt een versleuteling die enkel de Next begrijpt. En dat mag blijkbaar niet volgens deze nieuw regelgeving.

Per januari zouden we dus wel kanaal 14 in UHD kunnen ontvangen met een geschikte TV met Smartcard en CI+ module maar Love Nature UHD juist weer niet. Omdat Ziggo Love Nature UHD wel via IPTV doorgeeft. 

Technisch heel intressant want de klanten zonder Next krijgen er dan mogeliik een TV kanaal bij de UHD variant van Ziggo Sport. Voor de klanten zonder 4k televisie mag kanaal 14 uiteraard niet verdwijnen.

 

Uit eindelijk moeten we maar afwachten of Ziggo zelf ook binnenkort met berichtgeving komt in plaats van de media, ik zou dit graag via de eigen VodafoneZiggo website de Ziggo site of de communtity pagina's bevestigd willen zien

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@RoWi. Dank voor de uitleg. 👍. We wachten het rustig af.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl in een ander topic schrijf je :

 

Ik zal ook wel vooruit lopen op dingen maar ik denk met de verplichte vrije hardware keuze dat straks een klant in heel het Ziggo gebied kan kiezen voor interactieve televisie met een CI plus module. Ziggo moet nu wel. Ziggo kan niet zeggen; een klant uit Breda heeft wel deze vrije hardware keuze maar een klant uit Rotterdam niet.  Ik ga me straks ook onmiddellijk beklagen bij de ACM als ik deze vrije hardware keuze niet krijg. En ook het verschil van aantal CI modules van oude en nieuwe klanten lijkt me aanvechtbaar straks. 

 

Je ziet over het hoofd dat Movies & Series een extra dienst is, het bewuste hardware keuze besluit heeft het specifiek over het aanbod via DVB-C daar valt Movies en Series niet onder. Het aantal smart card of beter geschreven digitale activaties is voor elke klant 3 stuks sinds de fusie met upc. Zeker voor alle nieuwe klanten ongeacht heb gebied is drie het maximum. Alleen bestaande fZiggo klanten mogen 5 activaties hebben, laten zo'n klant er zelf 1 verlopen dan heeft die klant pech en zal deze niet meer worden geheractiveerd, in lijn met de nu geldende voorwaarden. In het topic waar je dit bericht poste had de klant nog oude rechten en zat de fout bij Ziggo.

 

Op zich heb je een goed punt het zijn zeer vreemde verschillen, de vraag is en blijft veranderd dit verschil met het hele Giganet project. Ik vrees zelf van niet, want anders kon Ziggo zich allang beperken tot een merk/model CI module. Ik heb ook geen idee waar bijvoorbeeld de codering op het signaal wordt gezet, dit moet wel lokaal zijn, anders zie ik geen reden dat irdeto module's en smartcards niet in Fupc gebied kunnen werken.

 

Wat toegang tot movies en series betreft daar is geen CI module en smart card voor nodig sinds de apps en mediastream devices er zijn daar zit per gebied geen verschil in. Vanwege de beperkte opties met een Humax gebruik ik voor het terugkijken en vaak ook live kijken meestal de amazon firestick, de Humax doet bijna alleen dienst als kabelradio ontvanger.

 

Dat aantal activaties zal je vrees ik niet voor elkaar krijgen bij de ACM. Hoe het met Movies en Series en wat mij betreft Replay zit, omdat dit via IPTV gaat zullen we ook hierin geen verandering hoeven te verwachten. Het zou zeker mooi zijn als dit in het voordeel van de fupc klanten gelijk wordt getrokken, houd ook rekening met het punt dat Ziggo(Liberty Global) de fupc voorwaarden kan en mag opleggen in fziggo gebied en daar toegang tot ondemand via de CI module's uitzetten, dat zou niet eens tegen de regelgeving in gaan. Het zal wel klantverlies in de hand kunnen werken als dat zou gebeuren.

 

 

 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@wewanl wrote:

Nu in januari 2022 de vrije hardware keuze verplicht wordt voor iedere aanbieder vraag ik me af of Movies en series straks in het gehele Ziggo gebied mogelijk wordt met CI plus module. Ik weet in voormalig Ziggo gebied dat het kan maar hier in voormalig UPC gebied hebben al jaren het nakijken. 

Gaat het nu toch eindelijk komen? 


Ziggo kan ook al komt er vrije hardware keuze. Dit alsnog gewoon blijven weigeren. Als Ziggo in fZiggo gebied codering A gebruikt en in fUPC codering B. Dan heb je vrije hardware keuze om in fZiggo gebied codering A te kunnen kijken en in fUPC codering B. Er wordt nergens gerept over dat een provider landelijk een codering voor alle klanten moet gebruiken.
Interactieve tv, lijkt me ook niet DVB-C maar IPTV en IPTV valt hierbuiten.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Helaas verwacht ik helemaal niet, dat Ziggo het netwerk in fUPC en fZiggo gelijk trekt. Want dat kost Ziggo namelijk alleen maar extra geld, terwijl de voordelen voor Ziggo nihil zijn. Zolang er voor Ziggo geen financiële voordelen zijn, Ziggo niet gedwongen wordt door b.v. de klanten of andere externe invloed, zal Ziggo daaraan niets doen.

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik ga me volgend jaar dan gelijk beklagen bij de ACM. Deze scheefgroei bij Ziggo moet maar eens afgelopen zijn. Een aanloopperiode om dingen gelijk te trekken  begrijp ik maar die is er al vijf jaar. Het houdt een keer op. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@wewanl Succes ermee. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl  dan hebben andere providers ook een zware dobber, neem T-mobile die kan niet overal dezelfde snelheid via glasvezel leveren voor € 25,- schreef groei  heb je bij elke provider klanten van het eerste uur hebben soms veel hogere maand lasten dan nieuwe klanten.

 

Kijken we naar KPN de overgenomen Telfort klanten hebben ook nog steeds andere voorwaarden dan de KPN klanten.

Uitgelicht topic