Wbr1970

Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Momentje geduld - Next Mini

Zeker 4 x per avond krijg ik momentje geduld in beeld. Diagnostiek geeft aan dat verbinding goed is (nieuw AOP sinds januari) Next mini zit met netwerkkabel via powerline AV600 verbonden. Geen problemen met wifi gedurende de time out. Voordat ik nieuwe Powerline adapters koop wil iemand een blik werpen op de waardes van mijn modem?

 

 

Gebundelde stroomafwaartse kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1 738000000 4.2 41 KAM 256 18
2 602000000 3.6 40 KAM 256 1
3 610000000 3.6 40 KAM 256 2
4 618000000 3.4 40 KAM 256 3
5 626000000 3.1 39 KAM 256 4
6 634000000 2.6 39 KAM 256 5
7 642000000 2.7 39 KAM 256 6
8 650000000 2.9 39 KAM 256 7
9 658000000 3 40 KAM 256 8
10 666000000 3.2 40 KAM 256 9
11 674000000 3.4 40 KAM 256 10
12 682000000 3.2 39 KAM 256 11
13 690000000 3.9 40 KAM 256 12
14 698000000 4.2 40 KAM 256 13
15 706000000 4.3 40 KAM 256 14
16 714000000 4.2 40 KAM 256 15
17 722000000 3.9 40 KAM 256 16
18 730000000 4.1 40 KAM 256 17
19 746000000 4.1 41 KAM 256 19
20 754000000 4 41 KAM 256 20
21 762000000 3 40 KAM 256 21
22 770000000 2.1 40 KAM 256 22
23 778000000 1.6 40 KAM 256 23
24 786000000 1.6 40 KAM 256 24
25 794000000 1.3 39 KAM 256 25
26 802000000 1.4 39 KAM 256 26
27 810000000 1.4 39 KAM 256 27
28 818000000 2.1 40 KAM 256 28
29 826000000 2.5 40 KAM 256 29
30 834000000 2.7 40 KAM 256 30
31 842000000 2.9 41 KAM 256 31
32 850000000 2.5 41 KAM 256 32

 

Gebundelde stroomafwaartse kanalen

Kanaal Vergrendelde status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1 Goed (vergrendeld) 41 47 11
2 Goed (vergrendeld) 40 19 15
3 Goed (vergrendeld) 40 24 15
4 Goed (vergrendeld) 40 32 15
5 Goed (vergrendeld) 39 25 15
6 Goed (vergrendeld) 39 37 17
7 Goed (vergrendeld) 39 31 15
8 Goed (vergrendeld) 39 43 61
9 Goed (vergrendeld) 40 31 61
10 Goed (vergrendeld) 40 30 61
11 Goed (vergrendeld) 40 21 61
12 Goed (vergrendeld) 39 37 57
13 Goed (vergrendeld) 40 20 53
14 Goed (vergrendeld) 40 20 63
15 Goed (vergrendeld) 40 19 61
16 Goed (vergrendeld) 40 21 61
17 Goed (vergrendeld) 40 34 21
18 Goed (vergrendeld) 40 18 17
19 Goed (vergrendeld) 41 10 17
20 Goed (vergrendeld) 41 20 16
21 Goed (vergrendeld) 40 24 15
22 Goed (vergrendeld) 40 32 17
23 Goed (vergrendeld) 40 37 15
24 Goed (vergrendeld) 40 38 15
25 Goed (vergrendeld) 39 39 17
26 Goed (vergrendeld) 39 48 61
27 Goed (vergrendeld) 39 43 61
28 Goed (vergrendeld) 40 27 15
29 Goed (vergrendeld) 40 32 16
30 Goed (vergrendeld) 40 24 15
31 Goed (vergrendeld) 41 28 61
32 Goed (vergrendeld) 41 25 61

 

Gebundelde stroomopwaartse kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symboolsnelheid (ksps) Modulatie Kanaalnummer
0 58800000 45,8 5120 KAM 64 1
1 52000000 45,8 5120 KAM 64 2
2 45200000 45,8 5120 KAM 64 3
3 38400000 46 5120 KAM 64 4

Gebundelde stroomopwaartse kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 time-outs T2 time-outs T3 time-outs T4 time-outs
0 ATDMA 0 0 0 0
1 ATDMA 0 0 0 0
2 ATDMA 0 0 0 0
3 ATDMA 0 0 0 0

 

Netwerk geschiedenis

Tijd prioriteit Omschrijving
11-03-2023 00:21:57 fout DHCP RENEW WAARSCHUWING - Veld ongeldig in antwoord v4-optie;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1;CM -VER=3.1;
09-03-2023 20:20:45 kennisgeving CM-STATUS-bericht verzonden. Evenementtypecode: 5; Chan-ID: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32; DSID: n.v.t.; MAC-adres: n.v.t.; OFDM/OFDMA-profiel-ID: n.v.t.;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1
09-03-2023 20:20:44 kennisgeving CM-STATUS-bericht verzonden. Evenementtypecode: 4; Chan-ID: 9 10 11 12 13 14 15 16 17 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33; DSID: n.v.t.; MAC-adres: n.v.t.; OFDM/OFDMA-profiel-ID: n.v.t.;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1;CM -VER=3.1;
09-03-2023 20:20:34 kennisgeving CM-STATUS-bericht verzonden. Evenementtypecode: 24; Chan-ID: 33; DSID: n.v.t.; MAC-adres: n.v.t.; OFDM/OFDMA profiel-ID: 0 1 2 3.;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1; CM-VER=3.1;
09-03-2023 20:20:28 kennisgeving CM-STATUS-bericht verzonden. Gebeurtenistypecode: 22; Chan-ID: 33; DSID: n.v.t.; MAC-adres: n.v.t.; OFDM/OFDMA-profiel-ID: n.v.t.;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1;CM -VER=3.1;
09-03-2023 20:20:28 kennisgeving CM-STATUS-bericht verzonden. Evenementtypecode: 23; Chan-ID: 33; DSID: n.v.t.; MAC-adres: n.v.t.; OFDM/OFDMA-profiel-ID: n.v.t.;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM-QOS=1.1;CM -VER=3.1;
09-03-2023 20:20:25 waarschuwing DBC-REQ komt niet overeen tussen berekende waarde voor P1.6hi vergeleken met door CCAP verstrekte waarde;CM-MAC=94:3c:96:b4:80:a5;CMTS-MAC=00:17:10:91:a5:17;CM -QOS=1.1;CM-VER=3.1;
35 Reacties 35
Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat is precies de stekker die ik bedoel!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe adapter toesturen en komt binnenkort langs in dit topic.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Wbr1970,

Er is een nieuwe adapter voor je onderweg! Laat je weten hoe het gaat nadat je deze in gebruik hebt genomen?

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De nieuwe adapter is binnen en gisterenavond gelijk er tussen gezet en weer via de kabel aangesloten. Helaas naar ongeveer 1,5 weer het momentje gezien en later op de avond ook weer. Inmiddels maar de kabel weer uit de adapter gehaald en via wifi de Next Mini aangesloten. Daarmee geen problemen. Hebben jullie nog suggesties wat te testen om via de kabel dit probleem te takkelen? Ik kijk voorlopig wel via WIFI

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

volgende stap zou m.i het vervangen van de mediabox zijn

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Wbr1970,

Jammer dat het geen verbetering heeft gebracht. De verbinding en de kabelaansluiting naar je modem hebben we nu wel uitgesloten als je het mij vraagt. Mogelijk toch een probleem specifiek met de box die je hebt. Ik wil dus meegaan in het voorstel van @MR_CHIP en je een vervangende box sturen. Laat me maar weten of ik dat in orde mag maken.

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil best wel even testen of dat gaat werken hoor; geen probleem!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ik heb er een voor je aangevraagd @Wbr1970 Na installatie van de nieuwe box dien je de huidige te retourneren. Laat je ons weten hoe het gaat nadat je de nieuwe box in gebruik hebt genomen? 

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uiteraard laat ik weten of het opgelost is door de wissel. Moet ik nog iets doen/aanmelden/afmelden m.b.t. retour? Of krijg ik automatisch nu een retourdoos e.d.?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Je krijgt instructies per e-mail over het retourproces 🙂

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gisteren nieuwe next aangesloten; helaas in de avond weer een momentje gezien op 2 tijdstippen. Ik ga vandaag kijken met de nieuwe box of het niet voorkomt op WIFI.  Laat het hier uiteraard weer weten. 

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Via WIFI geen enkel probleem om de gehele avond zonder momentje TV te kijken. We laten het maar zo. Als jullie willen dat ik nog iets ga testen/aanpassen dan hoor ik dat. @Rikst @tobiastheebe 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Tenzij ik eroverheen heb gelezen, heb je ook een andere kabel geprobeerd?

Wbr1970
Topicstarter
Level 2
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@youriy In het begin heb ik zowel rechtstreeks op het modem met een andere kabel geprobeerd met dezelfde klachten om het een en ander uit te sluiten conform het verzoek in deze post.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

OK, dat was mij niet duidelijk.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Die netwerk over power adapters zijn notoir instabiel, maakt niet uit welk merk je hebt. Waarom is het een probleem om via WiFi te kijken? Zo te horen werkt dat prima. WiFi is vaak stabieler dan powerline adapters.

Uitgelicht topic