1
Vraag
2
Reacties
Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Mogelijkheden NPO Start via tv sterk verbeterd

Van Ziggo heb ik o.a. TV Start/Standaard. Mijn tv is Sony KDL-32WD759.

Op de afstandsbediening van de tv zit een rode toets, waarmee je NPO Start kunt oproepen. Maar daarvan werkte tot voor kort(?) niets.
Gisteren ontdekte ik dat het nu heel behoorlijk werkt. Heel wat beeldmateriaal. Wat daarvan meerwaarde heeft weet ik nog niet.
Ook de app NPO Start via de Humax-5300C is tot leven gekomen.
Wie of wat heeft de verdienste van deze verbeteringen (Ziggo, NPO Start en/of een update van de tv)?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Brampie "Ik vind het teleurstellend dat ook experts vaak niet weten wat eraan de hand is. Maar zo erg is dat ook weer niet; wel opmerkelijk."

 

Wat je TV allemaal kan is heel erg lastig om dat allemaal te weten.

Ziggo geeft niets meer of minder door op je TV met on-demand van de TV zelf, dat doet de TV zelf via zijn internet verbinding.

Ziggo geeft alleen on-demand door op de Humax en via een CI+ module in je TV en via andere mediaboxen.

 

Er zijn tig merken TV's met tig modellen en dan ook nog met verschillende verschillende software en verschillende versies en het is niet bij te houden welke TV's welke apps hebben en welke merken en versies welke apps nog wel ondersteunen en welke apps niet, als je al die TV's en modellen thuis niet allemaal thuis hebt staan 🙂 .

 

Die vragen kun je beter stellen op een forum van het betreffende TV merk of op een forum waar die betreffende TV's veel besproken worden.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Brampie "Ook de app NPO Start via de Humax-5300C is tot leven gekomen."

NPO Start app via een Humax 5300c ?

 

Hoe ziet er dat uit? Kun je een foto hiervan plaatsen?

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert Ik moet me vergist hebben. Ik geloof dat er via de Humax toch niets  veranderd is.

Toch hierbij foto's.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Brampie dank voor je foto's, dat ziet er wel beter uit dan vroeger, alleen jammer dat er steeds minder te zien is.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Brampie "dank voor je foto's, dat ziet er wel beter uit dan vroeger, alleen jammer dat er steeds minder te zien is."

 

Was er dan vroeger meer te zien via de Humax?

 

Ik geloof dat ik via de tv alles kan zien van NPO Start. Maar niet zo stabiel. Bij het maken van een keuze spring ik vaak terug naar het gewone tv progamma.

 

Waar zouden de verbeteringen vandaan komen? (Mijn eigenlijke vraag.)

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Was er dan vroeger meer te zien via de Humax?"

Uitzending gemist van RTL en SBS en aanverwante zenders.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

"Was er dan vroeger meer te zien via de Humax?"

Uitzending gemist van RTL en SBS en aanverwante zenders.

 

Dat was inderdaad niet mis! Maar was dat via de app NPO Start?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Brampie Nee, zoals nu, je kunt kiezen welke aanbieders en dan zie je de programma's die je kunt afspelen.

Dit gaat niet via een app, dit is een vergelijkbaar met Movies en Series.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik zie geen verschil, met toen ik nog klant was, dit lijkt nog steeds uitzending gemist niet NPO Start.

De Humax heeft geen apps. Die rode knop opent een portaal waar u ook het Movies en series aanbod zal vinden afhankelijk van uw abonnement is niet alles zonder kosten te zien.

Een verbetering lijkt mij sterk dat zou wel zijn aangekondigd. 

 

Zover mij bekend worden smart apps niet via de rode knop geopend. Op uw Sony TV uit 2016 verwacht ik niet dat de NPO app nog werkt. Bron.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert Dit gaat niet via een app, dit is een vergelijkbaar met Movies en Series.

 

Je hebt gelijk. Het Portaal via de Humax heeft geen apps. Onder de kop Aanbieder is de aanbieder NPO (NIET NPO Start).

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@RoWi.  Je hebt gelijk. Het Portaal via de Humax heeft geen apps. Onder de kop Aanbieders staat de aanbieder NPO (NIET NPO Start). Ik weet eigenlijk niet of die tegenwoordig meer laat zien dan vroeger. Ik had er niet over moeten beginnen. Sorry.

 

Wat blijft is het volgende.
Met de tv op de digitale ingang verscheen altijd al vaak een rood rondje met daarnaast het woord Aan op het scherm. Als ik dan de rode knop van de afstandsbediening indrukte kwam ik in een NPO Start omgeving. Maar daarvan werkte niets. En nu opeens wel. TV en ook radio. Natuurlijk alleen NPO. Of ik er echt wat aan heb weet ik nog niet. Maar ik vind het interessant en leuk. Ik zag bijvoorbeeld dat ik gemakkelijk enkele uitzendingen van Nederland in Beweging van omroep Max terug kan kijken.
En nu vraag ik me af waar dit succes vandaan komt. Het kan zijn dat Ziggo meer doorgeeft. Er was ook heel recent een software update van de tv. En ook heb ik sinds kort een wat betere internetverbinding naar de tv. Het was eerst een draadloze wifi verbinding met het modem een verdieping lager (ik heb houten vloeren) en sinds kort een bedrade verbinding vanaf een deco mesh torentje. Dat werkt iets beter.
Vreemd is,  dat bij de paar apps van de tv NPO er niet bij staat. En als ik de NPO omgeving van de tv afsluit komt steeds de vraag: Weet je zeker dat je deze applicatie wilt sluiten? of zoiets.
Ik vind het teleurstellend dat ook experts vaak niet weten wat eraan de hand is. Maar zo erg is dat ook weer niet; wel opmerkelijk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Brampie "Ik vind het teleurstellend dat ook experts vaak niet weten wat eraan de hand is. Maar zo erg is dat ook weer niet; wel opmerkelijk."

 

Wat je TV allemaal kan is heel erg lastig om dat allemaal te weten.

Ziggo geeft niets meer of minder door op je TV met on-demand van de TV zelf, dat doet de TV zelf via zijn internet verbinding.

Ziggo geeft alleen on-demand door op de Humax en via een CI+ module in je TV en via andere mediaboxen.

 

Er zijn tig merken TV's met tig modellen en dan ook nog met verschillende verschillende software en verschillende versies en het is niet bij te houden welke TV's welke apps hebben en welke merken en versies welke apps nog wel ondersteunen en welke apps niet, als je al die TV's en modellen thuis niet allemaal thuis hebt staan 🙂 .

 

Die vragen kun je beter stellen op een forum van het betreffende TV merk of op een forum waar die betreffende TV's veel besproken worden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Brampie 

Sorry is nergens voor nodig.

 

Ik vermoed dat de verbinding van de Humax met het internet te zwak was, ik heb die van mij altijd bedraad gebruikt. Mogelijk dat door de Deco unit de Humax ook een beter signaal krijgt. Als uw Humax wel een bedraad verbonden internet verbinding had was er mogelijk iets anders. Ziggo geeft in ieder geval niet meer door en is hierin afhankelijk van de leveranciers.

 

Wat betreft TV gemist /uitzending gemist de NPO omgeving ook dat is steeds minder geworden. Wat mij verbaasd is uw opmerking betreffende radio via die omgeving. Dat kan ik mij niet herinneren.

 

De melding die u ziet is normaal u gaat dan terug naar het hoofd menu van de Humax. U zou via die rode knop ook andere opties moeten zien, de juiste namen ben ik kwijt. U zou de ViacomCBS bibliotheek tot uw beschikking moeten hebben wat Movies en Series wordt genoemd. Dat hangt van het abonnement af.

 

 

Wat de apps op de Sony betreft veel app leveranciers hanteren bepaalde criteria voldoet een TV daar niet meer aan dan stopt de betreffende dienst de ondersteuning van een app. Sony heeft tegenwoordig Android/GoogleTV als smart systeem uw TV is van net voor die overgang, ik vermoed dat Videoland ook ontbreekt. Blijkens de link in mijn eerdere reactie ondersteund NPO enkel Sony en Philips TV,'s gebaseerd op Android. Met de 'echte' NPO Start omgeving heeft u vele malen meer tot uw beschikking.

 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Bert @RoWi.  Heel erg bedankt voor jullie uitvoerige en meedenkende reacties.
Inderdaad is het onmogelijk alles te weten van al die verschillende tv's, providers, aanbieders enz.
Ik stelde mijn vraag ook al in een forum van Sony, maar daar kreeg ik slechts 1 reactie op waar ik niets aan had. Nu ik meer weet over mijn situatie probeer ik het daar verder.

 

2. Het ging mij om de rode knop op de tv (niet op de Humax). Ik voeg een foto toe van het scherm Live van de NPO Start, waar ook de radiozenders te zien zijn.
Vanochtend keek ik even naar een foto van een schitterde kever bij radio NPO 1. Op mijn mobiel kijk ik graag naar de NPO 1 app om te zien hoe een spreker eriuit ziet.

3. Mijn tv heeft inderdaad geen Android, dus niets op wat een browser lijkt. Het duurde lang voordat ik dat door had. Ik heb ook geen CI+ module.

4. Via de digitale ingang van de tv zie/hoor ik alle tv- en radio-zenders van Kabel tv. Daarom kijk en luister ik veel minder via de Humax. De huisgenoten weten ook niet hoe ze met de Humax om moeten gaan.
Op de tv kom ik nu, zoals ik zei, ook heel gemakkelijk in die NPO Start omgeving (met mijn account). En dat is toch wel leuk.

4. Als ik nog iets nuttigs hoor of ontdek, dan laat ik het weten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic