Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Mogelijk om 4k uitzendingen op ziggo sport in een gids te zien?

De premier league gaat nu ook in 4k, althans een aantal wedstrijden. Het is voor mij best gissen wat kanaal 14 wel en wat ze niet in 4k gaan uitzenden. Niet geheel onbelangrijk. Zou het niet niet handig zijn om een kanaal14 programmagids te krijgen waar ook in staat wat in 4k uitgezonden gaat worden? Dat zou heel fijn zijn. 

 

Peter

108 Reacties 108
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal makkelijker werken als Ziggo Sport UHD op een vrij kanaal (15?) komt dan kan dat kanaal zijn eigen programma info krijgen, met die details per uitzending, nu delen de klanten zonder Next dezelfde gids, uiteraard moet het mogelijk zijn per programma erbij te zetten ook in UHD.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Momenteel zegt de gids op de box dat werkelijk alles in 4k kwaliteit is op kanaal 14, dat is natuurlijk niet de juiste informatie. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Mee eens, dat heeft met achterliggende  zaken te maken en de enigszins verplichting de box op 4K in te stellen. Ik blijf er op hameren dat Ziggo Sport UHD beter een eigen kanaal kan krijgen zoals het tijdelijke kanaal 999.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Peter1973

Content in 4K wil je niet missen natuurlijk 😉 Voor de Formule 1 geldt dat alles in 4K wordt uitgezonden op kanaal 14. Ik heb voor de Premier League deze vraag even doorgezet naar mijn collega en kom er op terug als er meer duidelijkheid is.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Heel fijn. En premier league wil je zeker graag in 4k zien. En de Ligue 1 en de La Liga. Gewoon nog wat extra suggesties voor jullie 😀

Eerlijk gezegd kijk ik nooit racen maar voetbal des te meer. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

Mee eens, dat heeft met achterliggende  zaken te maken en de enigszins verplichting de box op 4K in te stellen. Ik blijf er op hameren dat Ziggo Sport UHD beter een eigen kanaal kan krijgen zoals het tijdelijke kanaal 999.


Dus als Ziggo Sport UHD een eigen kanaal heeft, dan hoef je de box niet verplicht op 4K te zetten?

Ik zou dat toch maar wel doen, anders heb je nergens UHD.

 

Als je de box niet op 4K zet, dan heb je alles op kanaal 14 in HD, dus de verplichting is er niet, je mist geen uitzending.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als je de box niet op 4K zet, dan heb je alles op kanaal 14 in HD, dus de verplichting is er niet, je mist geen uitzending.

 

Dat is niet correct, met een 4K tv aangesloten op de Next krijg je toch een foutmelding op kanaal 14 als deze niet op 4k of automatisch staat of is dit ondertussen opgelost dan heb ik dat gemist? 

Nee blijkbaar nog niet opgelost!!! 

 

Dat doet niks af aan het punt dat een eigen kanaal slimmer is ook voor Love Nature, hoewel ik ook snap dat Ziggo hier niet voor heeft gekozen, iets met klant gemak, elke Ziggo klant kent 14 Ziggo Sport wennen aan een nieuw kanaalnr is lastig.

 

De vraag gaat over de TV gids en met een eigen kanaal kan dit in de gids beter worden aangegeven. Dat kan nu uiteraard ook echter is niet elke uitzending op kanaal 14 UHD dat moet dan per uitzending duidelijk worden aangegeven. Het is incorrect dat elke uitzending op kanaal 14 als UHD/4K,staat vermeld.

 

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Eigenlijk vind ik de beeldkwaliteit van het nieuwe kanaal 14 niet fijn. Daarmee bedoel ik voornamelijk uitzendingen die eigenijk in niet in 4k zijn maar ik ben wel verplicht om de box op 4k te zetten. Ik krijg een beetje geforceerd beeld. Kijkt niet fijn. Meestal kijk ik via ziggosport select (wel HD, ik kan de box op 1080 laten staan), dat kijkt rustiger. Dat kan nooit de bedoeling zijn van de het vernieuwde '4k' kanaal van ziggosport. Maar straks met het Engels voetbal in 4k, daar heb ik wel zin in. Dat zou echt een aanvulling op mijn ziggosport select zijn. Hopelijk is de praktijk straks niet een wedstrijdje per maand ofzo. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Peter1973  schreef:

Eigenlijk vind ik de beeldkwaliteit van het nieuwe kanaal 14 niet fijn. Daarmee bedoel ik voornamelijk uitzendingen die eigenijk in niet in 4k zijn maar ik ben wel verplicht om de box op 4k te zetten. Ik krijg een beetje geforceerd beeld. Kijkt niet fijn. Meestal kijk ik via ziggosport select (wel HD, ik kan de box op 1080 laten staan), dat kijkt rustiger. Dat kan nooit de bedoeling zijn van de het vernieuwde '4k' kanaal van ziggosport. Maar straks met het Engels voetbal in 4k, daar heb ik wel zin in. Dat zou echt een aanvulling op mijn ziggosport select zijn. Hopelijk is de praktijk straks niet een wedstrijdje per maand ofzo. 


Alles op dat kanaal wordt door Ziggo naar UHD opgescaled zover ik het weet, met jouw ervaring tot gevolg. De ellende is met kanaal 14 dat de kijkers zonder Next krijgen het signaal uit een andere bron daarom dus mijn eerdere opmerking, wat los staat van de vraag over de gids.

Ik gun je van harte een goede kijk ervaring.

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Vanavond begint de Premier League. De wedstijd van vanavond is niet direct een top affiche, maar zondag staat Manchester City- Tottenham Hotspurs op het programma. Wanneer komt er nou eens duidelijkheid wat we kunnen verwachten omtrent wedstrijden in 4K?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Arthur1234  schreef:

Vanavond begint de Premier League. De wedstijd van vanavond is niet direct een top affiche, maar zondag staat Manchester City- Tottenham Hotspurs op het programma. Wanneer komt er nou eens duidelijkheid wat we kunnen verwachten omtrent wedstrijden in 4K?


Die duidelijkheid moeten de leveranciers geven dus of ESPN of Ziggo Sport deze leveren per slot de programma informatie aan.

Ik vermoed dat je een andere vorm van duidelijkheid bedoeld.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @Peter1973 en @Arthur1234

 

Alle Premier League wedstrijden die op kanaal 14 worden uitgezonden, zijn te zien in 4K-beeldkwaliteit. Het is echter zo dat niet álle PL wedstrijden te zien zijn op kanaal 14 (er worden keuzes gemaakt in de programmering). Je kan er dus vanuit gaan dat de PL wedstrijden gemeld in de gids op kanaal 14 worden uitgezonden in 4K 🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jamyla staat dit per wedstrijd expiciet vermeld in de gids, zover ik het goed lees is dat de vraag van @Peter1973 nu staat blijkbaar foutief bij elk programma 4K vermeld.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@RoWi.

 

Dat klopt inderdaad niet. Alleen de Formule1 en Premier League op kanaal 14 zijn standaard in 4K. Of dit in de toekomst nog wordt uitgebreid is niet bekend. Hou daarvoor deze pagina in de gaten 🙂

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

We gaan het het weekend zien. Ik hoop dat Jamyla daadwerkelijk bedoeld dat alle premier league nu in de volle 4k worden uitgezonden (zoals de F1) maar ik ben bang dat het niet het geval is. Anders komen we maandag weer gezellig terug op dit forum, toch? 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

@Peter1973

Alleen de PL wedstrijden die worden uitgezonden op kanaal 14 🙂 Wanneer een PL wedstrijd niet op kanaal 14 maar op bijv. Ziggo Sport Voetbal wordt uitgezonden, is het dus niet in 4K.

Kijk dus goed welke wedstrijden wel en niet op 14 te zien zijn.

superaart

Level 14
  • 1016Posts
  • 7Oplossingen
  • 812Likes

Ze bedoeld idd dat alles wat op kanaal 14 

is uit de premier league in 4K zal zijn. Dat is echt wel gaaf. Jammer dat de F1 vaak op zelfde tijd is. Waar blijft het 2e ziggo sport 4K kanaal 😂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jamyla  schreef:

@RoWi.

 

Dat klopt inderdaad niet. Alleen de Formule1 en Premier League op kanaal 14 zijn standaard in 4K. Of dit in de toekomst nog wordt uitgebreid is niet bekend. Hou daarvoor deze pagina in de gaten 🙂


Het is handiger dat de gids dit per uitzending correct weergeeft zoiets als dit. Wat er ooit bij komt is het punt niet de kijkers moeten juist worden geinformeerd.

Screenshot_20210813-145419_Ziggo GO~2.jpg

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat wordt lastig @RoWi.

 

De gids is namelijk gekoppeld aan algemene data. Dat zou betekenen dat klanten met een CI+ / Standaard Mediabox / Kabel TV en Horizon box dezelfde informatie krijgen te zien terwijl 4K uiteraard alleen beschikbaar is in combinatie met een Next box 🙂

Uitgelicht topic