Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.
gerda141260 wrote:joss wrote:
Ja, aangezien je op je home cinemaset geen HDMI ingang hebt moet je een audiokabel tussen set en box aansluiten, bijv. een optische kabel.
Dank je wel, het is gelukt met een optische kabel.
gerda141260 wrote:gerda141260 wrote:joss wrote:
Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.
joss wrote:gerda141260 wrote:gerda141260 wrote:joss wrote:
Alleen moet ik de box uitschakelen en na min 10 seconde weer inschakelen om weer naar de tv te kunnen kijken, anders lukt het niet.
Een HDMI ingang op je set zou hier uitkomst hebben geboden, dan was je met 2 HDMI kabels (box-> set en set-> tv) klaar geweest en had je geen probleem met het herstarten van je box gehad.
gerda141260 wrote:
AoxoMoxoA wrote:gerda141260 wrote:
Qua aansluiting kun je dit niet beter niet oplossen, lijkt me toch zeer zeker (ook?) een gebrek aan de Horizonbox en ik hoop voor je dat dat uiteindelijk opgelost gaat worden. Uit/aan zetten is immers nooit een oplossing maar altijd een workaround om een probleem te omzeilen.
Uitdaging is: hoe vertel je dit de helpdesk van Ziggo, opdat er uiteindelijk ook een oplossing komt.
AoxoMoxoA wrote:
@Joss,
We begrijpen hier elkaar niet goed denk ik.
Zoals ik het begrepen had, heeft Gerda de box middels HDMI op tv en middels optische kabel (SPDIF) op de audioset aangesloten. Dit werkt bij mij als een tierelier. Op de Horizonbox kun je elk van de audio-uitgangssignalen ook nog eens onafhankelijk van elkaar bedienen. (menu | opties | uitgebreide instellingen | audio)
De HDMI-verbinding, die tweerichtingscommunicatie is, werkt hier echter als stoorzender, waardoor de box kennelijk opnieuw opgestart moet worden.
De aansluiting van de Philips tv op HDMI zou de Horizonbox niet dusdanig moeten verstoren dat deze uit- en weer ingeschakeld moet worden. Dit is het gebrek dat opgelost moet worden, zodat de Horizobox weer wat robuuster wordt.
Vraag: Verwacht je dat de Horizonbox het signaal naar 2 apparaten tegelijkertijd kan sturen?
Antwoord: Ja dat verwacht ik.
Vraag: verwacht je dat de Horizonbox snapt naar welk apparaat het signaal moet worden gestuurd?
Antwoord: Ja, ik verwacht dit naar elke uitgang, zoals geconfigureerd bij opties.
pj.hoeksema wrote:
Ik wil graag een uitgebreid uitleg indien mogelijk ik ben van 1950 dus het is voor mij te ingewikkeld morgen haal ik alle audio kabels los en begin vanaf het begin ik heb wel anoloog via mijn horizon maar ik wil graag digital heb op mijn home set wel optiche aansluiting maar geen hdmi ik kom er niet uit een medewerker van ziggo kon mij ook niet helpen verder alle lof over de service sorry dat ik geen punten of komma gebruik maar dat is te wijten aan een hersen operatie
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.