Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
gerda141260
Level 1

Moet er een kabel tussen de Horizon box en de home cinemaset om te luisteren zonder de tv aan?

muziek op tv luister ik via een home cinemaset van Philips HTS7202, maar wil ook de radio beluisteren zonder tv aan te zetten. Moet er dan nog een kabel tussen de set en de box?
0 Kudos
Oplossing
28 Reacties 28
Meldingen
Aan Uit
Willem-A
Level 1
pj.hoeksema wrote:
Ik vindt het belachelijk dat ik daar voor moet betalen! Het probleem is ontstaan door de horizon box. Dus de fout ligt bij ziggo ik overweeg om na jaren over te stappen naar kpn

Of dit een fout van Ziggo betreft betwijfel ik, maar als er een monteur is geweest om de horizon te installeren, zou het niet veel extra moeite voor hem zijn geweest ook even de geluidsset erop aan te sluiten. Is er niemand in de kennissenkring die u ermee kan helpen?

Mvg. Willem
0 Kudos
pj.hoeksema
Level 1
Ik ga het maandag weer proberen lukt het mij niet dan trek ik mijn conclusie
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Tja, dat is een persoonlijke beslissing natuurlijk. Wij als medeklanten kunnen veel mensen wel op weg helpen, maar soms is er wellicht even iemand nodig die een handje kan toesteken.

In ieder geval wens ik u veel succes, en hoop dat het gaat lukken.

mvg. Willem
robbo
Level 20
T.E.A.M.
pj.hoeksema wrote:
Ik ga het maandag weer proberen lukt het mij niet dan trek ik mijn conclusie

Wij willen altijd helpen. Echter wat Willem-A al aangaf dit onderdeel het aansluiten van randaparatuur waar ook een home cinema set ondervalt, is eigenlijk iets wat ziggo niet ondersteund. Echter mocht het zo zijn dat instellingen inz de horizon niet werken is dit natuurlijk een ander geval. Maar wij staan op de achtergrond om u te helpen!
Leroyvanzundert
Level 1
Goedemiddag, volgende vraag;

Gisteren heb ik een Home Cinema set gekocht (Pioneer HTP-072). Alles aangesloten, speakers en alles is goed gegaan. Nu heb ik 1 probleem in combinatie met mijn Horizon Box van Ziggo. Ik krijg wel het geluid door van bijvoorbeeld NPO1, maar mijn beeld van de tv gaat flikkeren en pakt het signaal niet op.

Het is als volgt aangesloten:

De receiver van de Pioneer set is met HDMI out naar de TV bekabeld. Vervolgens is via HDMI in op de Pioneer set de Horizon Box aangesloten. Als ik hem dan op de juiste input zet, krijg ik wel geluid, geen beeld. Denk ik te simpel, of is er meer nodig dan dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Horizon Box
- Pioneer HTP-072
- Lenovo notebook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Horizon Box vervangen door laptop met HDMI, dit werkt!

Als ik het goed begrijp aan de hand van dit topic, kan ik ook HDMI Horizon --> HDMI TV doen en s/pdif Horizon --> s/pdif Reciever? Zodat het beeld via de Horizon naar de TV gaat, en het geluid van de Horizon naar de HCS?
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Probeer eens de hdmi resolutie en hdmi video signaal aan te passen in het menu van de hzn. Optie> uitgebreide instellingen>beeld, daar kan je div. Dingen regelen. Ook kan je bv proberen even een andere hdmi aansluit punt gebruiken als op de tv meerder hdmi aansluitpunten zijn. Zet bv ook eens de box uit en aan via knopje achterzijde van de hzn. Of ook evt stroomloos. Inz tv welk merk? Sommig merken hebben per hdmi aansluiting ook een andere functie toe gekend denk hierbij aan bv cec of arc. Hoewel je dan als nog beeld moet krijgen zijn wel mijn eerste gedachten. Maar probeer eens de arc is mijn 1 e gedachten. Mocht dit allemaal niet helpen bij deze nog een tip. Je kan ook de indien mogelijk de spdif gebruiken. Je kan ook naar de radio zenders luisteren zonder dat de tv aan moet blijven staan. Dit is eigenlijk mijn voorkeur. Maar wees ook zekere dat je hdmi kabels nog ok zijn. Succes gr Rob ( deze tips opkomend uit 1 e gedachtes:$)
0 Kudos
Leroyvanzundert
Level 1
robbo wrote:
Probeer eens de hdmi resolutie en hdmi video signaal aan te passen in het menu van de hzn. Optie> uitgebreide instellingen>beeld, daar kan je div. Dingen regelen. Ook kan je bv proberen even een andere hdmi aansluit punt gebruiken als op de tv meerder hdmi aansluitpunten zijn. Zet bv ook eens de box uit en aan via knopje achterzijde van de hzn. Of ook evt stroomloos. Inz tv welk merk? Sommig merken hebben per hdmi aansluiting ook een andere functie toe gekend denk hierbij aan bv cec of arc. Hoewel je dan als nog beeld moet krijgen zijn wel mijn eerste gedachten. Maar probeer eens de arc is mijn 1 e gedachten. Mocht dit allemaal niet helpen bij deze nog een tip. Je kan ook de indien mogelijk de spdif gebruiken. Je kan ook naar de radio zenders luisteren zonder dat de tv aan moet blijven staan. Dit is eigenlijk mijn voorkeur. Maar wees ook zekere dat je hdmi kabels nog ok zijn. Succes gr Rob ( deze tips opkomend uit 1 e gedachtes:$)

Hi Rob,

Bedankt voor je tips zover! Ga straks even spelen, en zal in ieder geval even een spdif kabel ophalen voor de zekerheid.

Ik laat van me horen!
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Leroyvanzundert wrote:
robbo wrote:

Hi Rob,

Bedankt voor je tips zover! Ga straks even spelen, en zal in ieder geval even een spdif kabel ophalen voor de zekerheid.

Ik laat van me horen!

Ok nogmaals succes!
0 Kudos
Willem-A
Level 1
@ Leroyvanzundert,,

ik zag net je topic omtrent de vraag over het geluid. Daar heb ik zojuist op gereageerd.

Had dat eerder gemist.

Mvg. Willem
0 Kudos