waarom communiceert mijn modem met de mediabox iedere nacht , ik snap dat hij af en toe moet updaten , maar toch niet iedere nacht.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Don67! Welkom op de Community!
Ik begrijp dat jouw box graag een extra lichtshow geeft in de nacht? Logisch dat je dan graag wilt weten wat hier precies de oorzaak van is. Zoals Bert al aangaf, de mediabox checkt elke nacht of er ook updates zijn en daarbij gaat het LEDje ook even knipperen. Dat zou dus de oorzaak van het knipperen moeten zijn, al zou dat natuurlijk niet heel lang moeten duren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Iedere nacht kijkt de Next of er een nieuwe update is of een configuratiewijziging en andere functies, zoals de gids.
Of is het een update tussen het modem en de Next van de DHCP server.
Wat zie je precies gebeuren?
Mijn modemlampje aan de achterkant brand bij de utp ingang, en mijn mediabox knippert flauw dit is iedere nacht
Welk lampje knippert er op de Next en in welke kleur?
Lampje 2 knippert blauw/groen, knippert net zo als een hdd die bezig is.
@Don67 Die ken ik nog niet, nog nooit gezien of gelezen, mogelijk kan een Ziggo moderator hier duidelijkheid in brengen.
Hi @Don67! Welkom op de Community!
Ik begrijp dat jouw box graag een extra lichtshow geeft in de nacht? Logisch dat je dan graag wilt weten wat hier precies de oorzaak van is. Zoals Bert al aangaf, de mediabox checkt elke nacht of er ook updates zijn en daarbij gaat het LEDje ook even knipperen. Dat zou dus de oorzaak van het knipperen moeten zijn, al zou dat natuurlijk niet heel lang moeten duren.
Dank je wel, Bert en Monica voor jullie antwoord, ik zet mijn modem voortaan wel uit in de nacht want dat ze een paar uur per nacht checken op updates vindt ik een beetje veel ik heb dan ook een sluipverbruik van € 4,06 per 30 dagen.
Modem staat aan ,mediabox ,tv en oven staan op standbij ,wellicht scheelt dat wat sluipverbruik.
Vriendelijke groet,
Don
@Don67 Mocht je ook vast bellen hebben, dan werkt dat ook niet als je modem uitstaat.
De Next heeft 's-nachts de update nodig.
Het kan nu voor gaan komen dat je gids niet juist gevuld is of de next geforceerd een update op gaat halen terwijl je TV zit te kijken.
Dank je wel voor deze info, gaat goed komen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.