1
Vraag
2
Reacties
FdZ

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Minibox niet geschikt. Kan ik terug naar de Mediabox XL?

Ik heb de Minibox besteld maar die blijkt ongeschikt voor onze situatie. Ik blijf voorlopig bij de Mediabox XL maar die wordt overmorgen afgesloten! Hou svp mij aangesloten. Wat moet ik doen?       

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt. Zowel de Next als de mini-Next zijn aangesloten en functioneren. De afstandbediening van de Next heb ik op de Harmony One van Logitech weten in te bouwen. Het knappe prestatie voor een digibeet als ik ;). De volgende opgave is om afstandbediening de Mini toch ook op een (nieuw aan te schaffen) Logitech combinatie-apparaat in te bouwen. Is dat sowieso mogelijk?                 

Bekijk in context

20 Reacties 20
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @FdZ ,

Een moderator kan met het CA ID de XL opnieuw activeren, deze kan je in profiel bij persoonlijke opmerkingen zetten.

Echter slurpt de XL energie, is de Next geen optie voor jou?Waarom past de mini niet in jouw situatie?

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie.

1. Mini past niet ik geen kabelverbinding met internet kan maken. En omdat de afstandbediening niet via mijn centrale afstandbediening kan.

2. deze Nextlevel is wellicht een goed idee; had daar nog nooit van gehoord. Is veel energiezuiniger? Die kan wel op een gecombineerde afstandbediening?

3. Je zegt: 'deze kan je in profiel bij persoonlijke opmerkingen zetten'. Suffe vraag:maar hoe moet dat?

             

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hier staat als je naar beneden scrolt ''persoonlijke opmerkingen'' https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Bij de Next heb je qua afstandsbediening meer opties, bij de Humax next kan je een IR en de bijgeleverde bluetooth Voice control afstandsbediening gebruiken.Op de Arris werkt de oude mediabox XL qwerty afstandsbediening, een IR afstandsbediening , de oude RF voice control afstandsbediening, en de nieuwe Voice control afstandsbediening.Een hele mond vol😉

De Next kan gewoon op Coax voor live TV, echter is voor terugkijken, opnemen etc wel internet nodig.Dit kan via wifi.Eventueel kan je een wifi pod huren voor 1.25 per maand, mocht de wifi niet toereikend zijn.Daar is wel een Smartwifi modem voor vereist.Anders kan je deco's huren(2.50 per maand) of in sommige gevallen een nieuw modem krijgen.

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Visser, je had mij nog een antwoord gestuurd, maar dan ik niet meer terugvinden. daarin stond onder meer in hoe ik de moderator kan contacten. kan je dan antwoord nog een keer plaatsen?      

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Visser, excuus, ik heb het antwoord weer gevonden!  

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top!

Lijkt de next je wat, of toch liever de XL blijven gebruiken?

Een CI+ module is ook een optie natuurlijk.

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nu inderdaad de Next besteld. Zijn er nog dingen waar ik op letten bij installatie en gebruik van de Next?

Op de tv in de slaapkamer gebruik ik al een CL+. Ik ga ervan uit dat dit gewoon kan worden gecontinueerd? Het liefst zou ik daar dezelfde faciliteiten hebben als van de Mediabox (m.n. terugkijken) . Vroeger, met Horizonbox, kon dat met een soort 'dochterbox' . Maar met de introductie van de XL verviel die mogelijkheid.                    

Verwijderd account
Niet van toepassing

Niet echt veel haken en ogen bij de next.

Enkel dat als het beeld soms wegvalt dat je de resolutie op 1080p of 1080i kan zetten (tip van @tjhslangen ).

En persoonlijk zet ik liever HDMI CEC uit, maar dat hoeft niet perse.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@FdZ "Het liefst zou ik daar dezelfde faciliteiten hebben als van de Mediabox (m.n. terugkijken) . Vroeger, met Horizonbox, kon dat met een soort 'dochterbox' . Maar met de introductie van de XL verviel die mogelijkheid."

 

Met zowel de Next als de Next mini heb je exact dezelfde opname en afspeel en replay mogelijkheden, vergelijkbaar als vroeger met de Mediabox XL en de 'dochterbox'.

 

Je kunt, tot nu toe, tot 2 extra Next mini's gebruiken naast je Next box met dezelfde functies en mogelijkheden als de Next: Next Mini - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bert en Visser: Dank.
Dus dan kan ik voor mijn tweede TV de CL+ inwisselen voor Extra Next Mini (met verhoging van maandelijks  tarief van €2 naar €4 ?
En, begrijp ik het goed, dan zijn de Extra Mini en 'gewone' Mini identieke apparaten? Ik vraag het omdat ik al een Mini in huis heb voor het hoofdtoestel, maar die ga ik daar niet gebruiken (omdat ie niet op via de infrarood combi-afstandbediening kan functioneren).

                              

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @FdZ 

Er is (slechts) één model Mediabox Next Mini. De gewone en de extra Mini zijn dus dezelfde mediaboxen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @FdZ

Ben je er een beetje uitgekomen met welke mediabox je graag wilt gebruiken of kunnen we vanaf hier nog meedenken?

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ha Rikst, morgen komt de monteur. We gaan zien hoever we komen. Ik koppel terug.   

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Helemaal goed, @FdZ. We horen (lezen) het wel! 

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beste Visser (of andere expert). De Next is nu geïnstalleerd (met zowel coaxkabel als wifi). En ik wil de afstandsbediening via mijn combi-apparaat laten lopen. Dat is de Logitech Harmony One. Voordat ik daaraan in het weekend begin, wil ik graag:
1. de bevestiging dat dit echt mogelijk is en 2. de vraag stellen of ik bij het installeren op de Logitech (altijd een heel gedoe) bij de Next op bepaalde aspecten speciaal moet letten?                

Verwijderd account
Niet van toepassing

Voor zover ik weet is dat gewoon mogelijk met de next, je kan van tevoren dit topic doorlezen:

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-Next-koppelen-aan-afstandsbediening-Logitech-Harmony...

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is gelukt. Zowel de Next als de mini-Next zijn aangesloten en functioneren. De afstandbediening van de Next heb ik op de Harmony One van Logitech weten in te bouwen. Het knappe prestatie voor een digibeet als ik ;). De volgende opgave is om afstandbediening de Mini toch ook op een (nieuw aan te schaffen) Logitech combinatie-apparaat in te bouwen. Is dat sowieso mogelijk?                 

FdZ
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Visser, dank. Het is gelukt. Zowel de Next als de mini-Next zijn aangesloten en functioneren. De afstandbediening van de Next heb ik op de Harmony One van Logitech weten in te bouwen. Het knappe prestatie voor een digibeet als ik ;). De volgende opgave is om afstandbediening de Mini toch ook op een (nieuw aan te schaffen) Logitech combinatie-apparaat in te bouwen. Is dat sowieso mogelijk?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Top dat het gelukt is!

Bij de mini is een Logitech afstandsbediening zover ik weet niet mogelijk.Bij die zal je dan de bijgeleverde afstandsbediening moeten gebruiken, deze kan je afstellen op je TV zodat je alleen die afstandsbediening nodig hebt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic