1
Vraag
2
Reacties
Cillo

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mini next ruis slecht beeld

Net abonnee geworden maar hoe kan de next zon slecht beeld hebben?

met programma kijken last van ruis  

 

Bekabelde verbinding verschillende hdmi poorten geprobeert maar het blijft onzuiver.

van 4k na automatisch helpt ook niet. Ik wil graag ziggo maar niet op deze manier.

 

reclames met youtube en tv reclames zijn wel scherp,

tv kijken moet ook gewoon met scherp beeld kunnen toch? heb een samsung qled van vorig jaar 6595a

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zit je erg dichtbij de tv soms? de kijkafstand bij een 65inch tv moet het liefst minimaal3m zijn als ik google mag geloven. dichterbij zul je inderdaad pixels zien.

wat geeft diagnostiek aan in instellingen ?

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Cillo Zet sowieso alle beeldverbeteringen uit in een TV met een digitaal signaal.

Die instellingen zijn ervoor om het analoge signaal te verbeteren en de ruis daaruit te halen.

Als die technieken toegepast worden op een vrijwel perfect digitaal signaal, dan vlakt alles enorm af en hebt je vaag en vreemd contrast en vreemd gekleurd beeld.

 

Als het nu te donker is, kijk dan eens naar contrast / helderheid / achtergrondverlichting / kleur en dergelijke, meestal stel ik ze allemaal in het midden in en ga dan per stuk aanpassen tot er een beeld is wat ik mooi vind.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

zit je erg dichtbij de tv soms? de kijkafstand bij een 65inch tv moet het liefst minimaal3m zijn als ik google mag geloven. dichterbij zul je inderdaad pixels zien.

wat geeft diagnostiek aan in instellingen ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoe maakt de Next mini verbinding met het modem?

Via wifi of een netwerkkabel?

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Bekabelde verbinding

vandaar mijn vraag wat de diagnostiek aangeeft, laag of hoog

 

kun je ook is een foto plaatsen van de hoofdaansluiting?

als deze verouderd is zijn er korte haperingen in het internet en dit merk je snel op je mini. hij gaat laden en/of wordt onscherp

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Internet gewoon hoog en aansluiting is nieuw woning is 6 jaar oud. 
ik heb beneden en boven aansluitingen. Eerste foto is beneden 2 de boven

 

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aanbevolen 3M ongeveer. Ik had dit met m’n vorige provider niet en die had veel minder snelheid Mb 

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Update het is een stuk beter. Ben aan het spelen geweest met de tv instellingen. Wist niet dat dat nodig was. Beeld is alleen wat donker na mijn idee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Cillo Zet sowieso alle beeldverbeteringen uit in een TV met een digitaal signaal.

Die instellingen zijn ervoor om het analoge signaal te verbeteren en de ruis daaruit te halen.

Als die technieken toegepast worden op een vrijwel perfect digitaal signaal, dan vlakt alles enorm af en hebt je vaag en vreemd contrast en vreemd gekleurd beeld.

 

Als het nu te donker is, kijk dan eens naar contrast / helderheid / achtergrondverlichting / kleur en dergelijke, meestal stel ik ze allemaal in het midden in en ga dan per stuk aanpassen tot er een beeld is wat ik mooi vind.

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog een andere vraag. Weten jullie of de snelheid minder is met kabel, als deze niet in de ziggo next mini klikt? Of heb je dan geen verschil

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1064Likes

kun je ook een foto van het eerste ziggo punt in huis maken.

meestal meterkast met groene kabel en wit kastje.

en dan ook de eventuele splitters en of antenne versterkers die je gebruikt.

De coax aansluiting gebruik je op de verdiepingen niet meer. Mini heeft geen coax en gaat via hdmi.

 

deze begrijp ik niet: Nog een andere vraag. Weten jullie of de snelheid minder is met kabel, als deze niet in de ziggo next mini klikt? Of heb je dan geen verschil

je sluit niks aan in de mini en je hebt wel een kabel?

Maar als je bedoelt de netwerkkabel in de voedingsadapter stoppen en het andere einde in de modem dan zal dat een betere ontvangst geven. Bekabeld gaat altijd boven draadloos.

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

04029BC0-7B4E-4912-9D0E-40DBA9A7FFED.jpeg

 ik bedoelde als het klopte van de netwerk kabel niet 100% goed meer is. Normaal klikt het toch als je de netwerk kabel in iets stopt(zodat het vast zit) Of je dan minder snelheid hebt als hij niet erin vast klikt.

 

binnen in huis is mijn modem verbonden met een coax

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Cillo "ik bedoelde als het klopte van de netwerk kabel niet 100% goed meer is. Normaal klikt het toch als je de netwerk kabel in iets stopt(zodat het vast zit) Of je dan minder snelheid hebt als hij niet erin vast klikt."

 

De klik geeft niet de zekerheid, dan kan een stekker nog loszitten en zonder klik kan de stekker wel goed vastzitten.

at ervaar je met de netwerkkabel en wat is er niet goed meer aan?

Cillo
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb inmiddels een andere maar die klikt er ook niet in dus dat zit wel goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic