1
Vraag
2
Reageer en help mee
MaartenCK

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Mini box cs 2012 melding sinds paar weken

Sinds een paar weken komt er op willekeurig welke zender:

  • In de rechter bovenhoek : momentje alstublieft en is beeld bevroren 
  • een melding dat het vervelend is dat de zender niet werkt met de melding cs2012.

Ja dat is ontzettend vervelend vooral de tip dat je de internetkabel moet gebruiken, ja dat is de enige manier bij de minibox. Daar heb je dan niet zoveel aan. Wat gaat Ziggo hier aan doen?

Uitgelicht
Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Reacties
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @MaartenCK

Vervelend dat jij en @wewanl problemen ervaren met de Next mini. Dit klopt inderdaad. Excuses voor het ongemak. Het probleem ligt bij ons en wordt momenteel onderzocht en zo snel mogelijk opgelost. 

**Update: Deze storing is opgelost, krijg je foutmelding CS2012? Open dan een nieuw topic **

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dat is niet de ervaring van veel mensen met een Next mini.

Gister middag/avond wel, dat was een storing in het achterliggende systeem.

 

Op zoek naar de oorzaak.

 

Hoe maakt de Next mini verbinding met het modem?

Via een netwerkkabel of via wifi?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

MaartenCK
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vanaf mijn modem gaat er een nerwerkkabel(van Ziggo) naar de next mini. Van de Next mini gaat een hdmi kabel naar de tv. Mijn internet heeft geen problemen dus ik ga niet alles overhoop halen om een foto te maken. Overigens heb ik al een keer een foto gemaakt voor Ziggo en kreeg toen een nieuw coaxkabeltje voor tussen modem en muuraansluiting. Of de Next mini kan het niet bolwerken of het signaal wat binnenkomt is slecht. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/... 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

98EC91C5-3EC9-4670-88AA-5E8177C105B7.jpeg

 Je bent niet de enige hoor. Het is momenteel doffe ellende met de Next mini. 
Ik kan geen zender kijken zonder haperingen .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@wewanl Als dit gister en vandaag is, dan is het te wijten aan een storing met de Next mini in de achtergrond.

MaartenCK
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dat klopt. Ik zat voetbal te kijken en ja hoor daar kwam de melding weer dat het vervelend was etc bla bla cs 1220 of zoiets. Maar als ik terug kijken vanaf het begin doe en dan snel vooruit speel tot vlak voor het moment van storing dan loopt je ietsje achter en gaat het goed. Dus geen technisch gelul over up en down stream maar update die Next mini zodat de bugs er eens uit zijn!!!!.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@MaartenCK "Dus geen technisch gelul over up en down stream maar update die Next mini zodat de bugs er eens uit zijn!!!!."

 

Als je al meer dan gister en vandaag dat soort storingen hebt is het geen technisch gelul, want dat heeft al vaak de oorzaak kunnen vinden en opgelost.

De Next mini werkt over het algemeen probleemloos en als je er al weken last van hebt, dan op zoek naar de oorzaak.

Wens je dat niet, dan veel succes verder ermee.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Probleemloos werkt de Next vanaf het begin nog niet hoor, Bert.

Althans dat is mijn ervaring.

Sinds het begin heeft de Next mini tijd nodig om scherp te stellen op een zender als je schakelt naar een andere zender. ( bij kijken via de coax, speelt dit niet en dat ben ik ook gewend) 

Ik heb al meegemaakt dat dit bijna een minuut duurt. Bij KPN speelt dit probleem niet terwijl dit ook IPTV is.

Nu ben ik niet technisch genoeg onderlegd om te weten of KPN een andere vorm van IPTV gebruikt en of dat bestaat. 

Ik denk dat er nog behoorlijk wat werk aan de winkel is voor Ziggo met betrekking tot de Next mini.

Zeker als Ziggo de Next mini in de toekomst bij alle abonnementen wil aanbieden als hoofd ontvanger, mag eerst weleens alle plooien gladgestreken worden.

 

 

MaartenCK
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Vanavond werkt alles goed. Ligt het toch aan het aangeboden signaal.

Vreemd dat Ziggo eerst begint over bekabeling etc ipv te kijken wat ze zelf doen. Ook als er een storing is staat er netjes dat er geen storingen zijn en een paar dagen later...oja. .er waren storingen. Ik hoop dat het vanaf nu goed blijft maar er volgen nog werkzaamheden bij mij in de buurt 

MaartenCK
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Gisterenavond was het weer raak. Ik keek naar Net5 en opeens grijs beeld en dat het vervelend is dat de zender weg is etc. Ik heb maar naar een andere zender geschakeld. Maar goed is het allemaal nog niet met de mini.

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

Hallo @MaartenCK

Vervelend dat jij en @wewanl problemen ervaren met de Next mini. Dit klopt inderdaad. Excuses voor het ongemak. Het probleem ligt bij ons en wordt momenteel onderzocht en zo snel mogelijk opgelost. 

**Update: Deze storing is opgelost, krijg je foutmelding CS2012? Open dan een nieuw topic **

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic