Vraag
Reacties
Barreltje
Level 3

Mijn eerste ervaringen met de Mediabox Next en verbeter tips

Hallo,

Op het gevaar af dat veel van onderstaande opmerkingen al besproken zijn wil ik toch, na een maandje gebruik van de Mediabox Next, mijn verbeterpunten / zorgen kenbaar maken.

• Ik heb een Oled TV en ben een fanatieke zapper. Ik vraag me af of de oranje balken boven en onder de programma-info op den duur niet gaan inbranden. Evenals het kleine (groene of blauwe) logo rechtsboven van mijn profiel. Ik heb op de YouTube app van mijn smart TV ook veel gezapt en daar is het gele zoekbalkje ingebrand.
  • Een screensaver zou een hele fijne toevoeging zijn, ik denk voor alle bezitters van een Oled TV.
  • Krijgt de YouTube app nog een update naar HDR?
  • Wat ik erg mis is de uitgebreide programma info. Met name bij films. In 2 zinnen wordt het verhaal van de film vaak nauwelijks duidelijk. Ook aan de IMDB-waardering hecht ik veel waarde. Deze uitgebreide info zou een mooie toevoeging zijn voor de context/opties knop.
  • Ook een groot gemis is de einddatum bij de laatste kans movies en series. Nu moet ik dat steeds op de website van Ziggo opzoeken.
  • Het viel me op dat programma’s die ik heb toegevoegd aan mijn kijklijst en niet meer beschikbaar zijn via Replay TV, niet te verwijderen zijn uit de lijklijst (wel via de Ziggo GO app trouwens).

Verder niets dan lof over de Mediabox Next. Een hele verademing na jarenlang aanmodderen met de Mediabox XL. Na wat experimenteren met de instellingen ben ik tot de conclusie gekomen dat 1080p (voor mij) het mooiste beeld geeft.

3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

“Op het gevaar af dat veel van onderstaande opmerkingen al besproken zijn”

Dat is zeker al besproken, maar laat je daardoor vooral niet weerhouden, soms zakken dingen wat weg in de vele berichten en zo komt mooi naar voren wat herhaaldelijk als niet prettig ervaren wordt en wat meer prioriteit verlangt.  @Barreltje 

0 Kudos
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Barreltje

Super dat je met ons je ervaringen deelt en ook verbeter tips aandraagt! Helemaal top! 
Ook fijn om te lezen dat ondanks de kleine verbeter punten overall de Mediabox Next naar tevredenheid functioneert! 

0 Kudos
Barreltje
Level 3
Topicstarter

Na een week ben ik inmiddels al weer iets verder.

• HDR op YouTube blijkt technisch niet mogelijk. Jammer, want op de app van mijn LG tv ook al niet.
  • Niet meer beschikbare programma’s op mijn kijklijst zijn toch te verwijderen via de context/opties knop.
  • En ik ga ervan uit dat de screensaver, de einddatum bij laatste kans films/series en de uitgebreidere programma info een kwestie van tijd is. Het kan toch niet zo zijn dat de Next hierbij achter blijft ten opzichte van de XL box.

Blijft nog mijn eerste vraag staan. Is er kans op inbranden van de OLED tv bij veelvuldig zappen?

0 Kudos