1
Vraag
2
Reacties
inot

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Mijn TV gaat regelmatig op zwart

Mijn tv gaat regelmatig op zwart. Soms direct weer aan. Andere keer duurt het zo lang dat ik weer via verder kijken e.e.a. moet activeren.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4544Posts
  • 597Oplossingen
  • 2279Likes

@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.

Bekijk in context

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is opgelost. HDMI kabel vervangen.

Hartelijk dank voor het mee denken.

Bekijk in context

18 Reacties 18
RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Heeft u een UHD/4K TV welk merk/model, staat de Next ingesteld op 4K, staat de Next ingesteld op eco stand?

 

Dit is mogelijk een handshake probleem de Next in Eco stand zetten kan dit deels verhelpen.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb inderdaad een UHD/4K tv, Ga zo dadelijk instellingen next controleren. Bedankt voor de snelle reactie.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Next nu ingesteld op eco stand en 4k. Afwachten maar.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14235Posts
  • 1184Oplossingen
  • 6228Likes

Hey @inot. Ik ben benieuwd naar hoe het gaat, sinds het aanpassen van de instellingen. Hou je ons op de hoogte? 🙂 

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Lycke,

 

het is beter maar af en toe gaat de tv nog heel even op zwart. Dus meer tips zijn welkom.

 

Groet.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

Welk merk en model TV soms moeten bepaalde instellingen voor kleur ondersteuning worden aangepast. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5455Posts
  • 509Oplossingen
  • 1817Likes

Fijn dat je wel verbetering merkt. Kun je antwoord geven op de vraag van @RoWi., @inot? Dan kun je misschien nog meer tips ontvangen hier 🙂 

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.

Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Rikst,

ik vind de tips wel prima, maar ik heb liever een oplossing van Ziggo. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. In ieder geval bedankt voor je reactie.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@inot  schreef:

Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.

Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.


@inot een mogelijke oplossing bij Samsung vindt u wellicht bij de instellingen.

De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl
de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.
 
Mogelijk staat deze optie aan en zal deze uit moeten.
 
 
inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt, ik ga het dadelijk proberen. Ik houd je op de hoogte.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist geprobeerd. Als ik HDMI UHD COLOR instelling verander van uit naar krijg ik de melding dat er geen contact gemaakt wordt tussen NEXT en TV.

Graag meer oplossingen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4544Posts
  • 597Oplossingen
  • 2279Likes

@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Vincent ik heb de HDMI kabel vervangen en tot nu toe is de tv niet meer op zwart gegaan.

Lijkt erg positief bedankt v oor het meedenken.

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Probleem is opgelost. HDMI kabel vervangen.

Hartelijk dank voor het mee denken.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1490Posts
  • 227Oplossingen
  • 623Likes

Hallo @inot , fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden! Bedankt voor de terugkoppeling.
 

Je bent in de toekomst altijd welkom op onze Community. Voor als je zelf een vraag hebt of als raadgever. 

wappiesoft

Level 5
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Dan is je wifi niet stabiel. Had ik ook. Even de netwerkkabel ertussen en is de kwaliteit subliem. 

inot
Topicstarter
Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dit klopt inderdaad, maar was niet alleen de oplossing.

Ik heb ook een nieuwe HDMI kabel geplaatst en nu werkt alles weer naar behoren.

Bedankt voor je reactie.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic