Vraag
Reacties
Oplossing
inot
Level 3

Mijn TV gaat regelmatig op zwart

Mijn tv gaat regelmatig op zwart. Soms direct weer aan. Andere keer duurt het zo lang dat ik weer via verder kijken e.e.a. moet activeren.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.

Bekijk in context

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Probleem is opgelost. HDMI kabel vervangen.

Hartelijk dank voor het mee denken.

Bekijk in context

0 Kudos
18 Reacties 18
RoWi
Level 20

Heeft u een UHD/4K TV welk merk/model, staat de Next ingesteld op 4K, staat de Next ingesteld op eco stand?

Dit is mogelijk een handshake probleem de Next in Eco stand zetten kan dit deels verhelpen.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Ik heb inderdaad een UHD/4K tv, Ga zo dadelijk instellingen next controleren. Bedankt voor de snelle reactie.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Next nu ingesteld op eco stand en 4k. Afwachten maar.

0 Kudos
Lycke
Community Moderator
Community Moderator

Hey @inot. Ik ben benieuwd naar hoe het gaat, sinds het aanpassen van de instellingen. Hou je ons op de hoogte? 🙂 

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Hoi Lycke,

het is beter maar af en toe gaat de tv nog heel even op zwart. Dus meer tips zijn welkom.

Groet.

0 Kudos
RoWi
Level 20

Welk merk en model TV soms moeten bepaalde instellingen voor kleur ondersteuning worden aangepast. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Fijn dat je wel verbetering merkt. Kun je antwoord geven op de vraag van @RoWi, @inot? Dan kun je misschien nog meer tips ontvangen hier 🙂 

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.

Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Hoi Rikst,

ik vind de tips wel prima, maar ik heb liever een oplossing van Ziggo. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. In ieder geval bedankt voor je reactie.

0 Kudos
RoWi
Level 20

@inot  schreef:

Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.

Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.

@inot een mogelijke oplossing bij Samsung vindt u wellicht bij de instellingen.

De HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Uit, biedt ondersteuning tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl
de HDMI-aansluiting met HDMI UHD Color ingesteld op Aan ondersteuning biedt tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2.

Mogelijk staat deze optie aan en zal deze uit moeten.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Bedankt, ik ga het dadelijk proberen. Ik houd je op de hoogte.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Zojuist geprobeerd. Als ik HDMI UHD COLOR instelling verander van uit naar krijg ik de melding dat er geen contact gemaakt wordt tussen NEXT en TV.

Graag meer oplossingen.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Vincent ik heb de HDMI kabel vervangen en tot nu toe is de tv niet meer op zwart gegaan.

Lijkt erg positief bedankt v oor het meedenken.

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Probleem is opgelost. HDMI kabel vervangen.

Hartelijk dank voor het mee denken.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @inot , fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden! Bedankt voor de terugkoppeling.

Je bent in de toekomst altijd welkom op onze Community. Voor als je zelf een vraag hebt of als raadgever. 

0 Kudos
wappiesoft
Level 5

Dan is je wifi niet stabiel. Had ik ook. Even de netwerkkabel ertussen en is de kwaliteit subliem. 

0 Kudos
inot
Level 3
Topicstarter

Dit klopt inderdaad, maar was niet alleen de oplossing.

Ik heb ook een nieuwe HDMI kabel geplaatst en nu werkt alles weer naar behoren.

Bedankt voor je reactie.