Mijn tv gaat regelmatig op zwart. Soms direct weer aan. Andere keer duurt het zo lang dat ik weer via verder kijken e.e.a. moet activeren.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heeft u een UHD/4K TV welk merk/model, staat de Next ingesteld op 4K, staat de Next ingesteld op eco stand?
Dit is mogelijk een handshake probleem de Next in Eco stand zetten kan dit deels verhelpen.
Ik heb inderdaad een UHD/4K tv, Ga zo dadelijk instellingen next controleren. Bedankt voor de snelle reactie.
Next nu ingesteld op eco stand en 4k. Afwachten maar.
Hey @inot. Ik ben benieuwd naar hoe het gaat, sinds het aanpassen van de instellingen. Hou je ons op de hoogte? 🙂
Hoi Lycke,
het is beter maar af en toe gaat de tv nog heel even op zwart. Dus meer tips zijn welkom.
Groet.
Welk merk en model TV soms moeten bepaalde instellingen voor kleur ondersteuning worden aangepast.
Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.
Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.
Hoi Rikst,
ik vind de tips wel prima, maar ik heb liever een oplossing van Ziggo. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem. In ieder geval bedankt voor je reactie.
@inot schreef:Het betreft een Samsung UHD TV, type UE50JU6800.
Het op zwart gaan gaat weer net zo vaak als eerst.
@inot een mogelijke oplossing bij Samsung vindt u wellicht bij de instellingen.
Bedankt, ik ga het dadelijk proberen. Ik houd je op de hoogte.
Zojuist geprobeerd. Als ik HDMI UHD COLOR instelling verander van uit naar krijg ik de melding dat er geen contact gemaakt wordt tussen NEXT en TV.
Graag meer oplossingen.
@inot Irritant dat je nu deze melding krijgt. Ik zie dat je ook nog contact hebt gehad met de helpdesk. Heb je hun advies ook al opgevolgd? Daarnaast raad ik aan om eens een andere HDMI kabel + HDMI poort te testen. Eventueel ook op een ander tv toestel, mocht je die hebben. Wellicht is een andere oplossing de Next Mini.
Vincent ik heb de HDMI kabel vervangen en tot nu toe is de tv niet meer op zwart gegaan.
Lijkt erg positief bedankt v oor het meedenken.
Probleem is opgelost. HDMI kabel vervangen.
Hartelijk dank voor het mee denken.
Hallo @inot , fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden! Bedankt voor de terugkoppeling.
Je bent in de toekomst altijd welkom op onze Community. Voor als je zelf een vraag hebt of als raadgever.
Dan is je wifi niet stabiel. Had ik ook. Even de netwerkkabel ertussen en is de kwaliteit subliem.
Dit klopt inderdaad, maar was niet alleen de oplossing.
Ik heb ook een nieuwe HDMI kabel geplaatst en nu werkt alles weer naar behoren.
Bedankt voor je reactie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.