1
Vraag
2
Reacties
Don Fonzarelli

Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Mijn Mediabox(Cisco HD DVR) geeft geen beeld meer, wel geluid.

Mijn Mediabox(Cisco HD DVR) geeft geen beeld meer, wel geluid. Ook geen foutmeldingen, ook geen menu, geen enkel signaal van de Mediabox.

Wat heb ik inmiddels gedaan?

Ik heb de Mediabox meermalen zoals aangeraden opnieuw opgestart, geen resultaat.

Ik heb de Mediabox vervangen voor de Humax-5500 die ik nog had liggen, die geeft wel beeld.

Vervolgens alle kabels nagekeken en bij twijfel vervangen.

Bij de Mediabox nog steeds geen beeld, wel geluid, weer alles omgeplugd en met de Humax-5500 wel beeld.

Is de Mediabox dan stuk, of kan het nog iets anders zijn?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Opgelost.

Works like a dream.

En veel beter beeld!

Bekijk in context

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

Komt goed.

Meteen wat betere HDMI kabel ertussen en wat een verschil!

Bekijk in context

30 Reacties 30
ilsekarijem1958

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, ik heb hetzelfde probleem .Opeens geen beeld meer op mijn cisco ontvanger en krijg de melding E52.

Wie kan mij helpen ?

m.vr.gr.

Rudy

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@ilsekarijem1958 misschien handig om een eigen topic te starten?

Ik krijg namelijk GEEN foutmelding en nu gaan er 2 verschillende vragen door elkaar lopen.

Du graag verwijderen alsjeblieft.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Don Fonzarelli  het geluid gaat dat via de TV zelf of een extern systeem, hoe is het een en ander aangesloten?

 

Zoals het op mij overkomt lijkt het inderdaad op een defect van de Cisco. Zeker omdat de Humax wel beeld geeft.

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi. Het geluid gaat via de optische uitgang naar een DAC en dat 48Khz signaal komt ook verder prima binnen.

Het verdwijnen van het beeld gebeurde gewoon midden in een uitzending.

Ik vind het sowieso interessant dat deze 'bakkies' zolang meegaan, omdat ze zo enorm warm/heet worden.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi. Is het dan handig om maandag langs een winkel/servicepunt te gaan voor een nieuwe?

Ik mis dat harde schijfje best wel, wat dat gebruik ik dagelijks.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Don Fonzarelli  schreef:

@RoWi. Is het dan handig om maandag langs een winkel/servicepunt te gaan voor een nieuwe?

Ik mis dat harde schijfje best wel, wat dat gebruik ik dagelijks.


De Cisco zal je niet meer krijgen. Ik zou het moeten opzoeken wat voor beeld uitgangen heeft deze box, misschien is het een optie een andere uitgang te gebruiken.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi. Er zit nog een bejaarde Scart aansluiting op. Maar die kabels heb ik 15 jaar geleden uit mijn huis verbannen.

Maar waarom geen Cisco meer?

Wat ga ik dan krijgen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Afhankelijk van je abonnement de nieuwe Next Mini of een 'gewone' Next.

Wel kan dat een aanpassing  van je huidige abonnement inhouden dan zal je via de cloud moeten 'opnemen'.

Afhankelijk van je gebied fZiggo of fUPC is het nog een optie om tweede hands een Humax 5200C aan te schaffen. Dat heeft met de irdeto en Nagravision  codering te maken, in fUPC gebied zal je dan alleen  de ongecodeerde zenders kunnen ontvangen en opnemen.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi. Hmmmmm, doffe ellende dus

Dan maar niet meer opnemen hahaha

Ik zit in fUPC gebied.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

bij tv compleet next en tv max next kun je uiteraard wel opnemen

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@anoniemforum hahahaha. Ja, maar ik wil niet meer gaan betalen voor een abonnement omdat een apparaat van Ziggo stuk gaat. Ik ben ook maar een arme zorgmedewerker.

Ik wil dan maandag langs zo'n Ziggowinkel gaan met mijn kapotte Cisco en met een werkend apparaat weer naar buiten.

Belangrijk bij het werkende apparaat is een HDMI- en een optische aansluiting.

Dan laten we dat opnemen voor wat het is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is de Next Mini al geen optie deze heeft enkel een HDMI uitgang. Mogelijk heb je geluk en liggen er nog ergens ongebruikte Cisco's stof te happen. 

 

Ik weet niet wanneer Ziggo/ fupc gestopt is met de Cisco en de Pace en de Horizon/ Mediabox XL kwamen. Dit model lijkt in 2012 te zijn geintroduceerd als ik Tweakers mag geloven.

 

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi.  Dan maar geen opnames meer

Die andere next heeft dat wel.

Nu maar hopen dat ze dat hebben liggen.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Ineens-geen-geluid-meer/td-p/962501

 

Deze abonnee kreeg toch gewoon een vervangende cisco.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@youriy wanneer ze hem hebben liggen, graag! 

Hopelijk kan ik hem meteen meekrijgen morgen.

Ik krijg nu alleen maar onenigheid in huis omdat de Humax even in de huiskamer is in plaats van de jongerenkamer 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In de winkels zullen ze deze niet hebben liggen, maar het schept wel een mogelijkheid.

Als ik het topic lees is het niet te hopen dat er daarna wel beeld is maar geen geluid.

Don Fonzarelli
Topicstarter
Level 7
  • 138Posts
  • 4Oplossingen
  • 28Likes

@RoWi. Waarom denk je dat? Dat werkt zelfs op dat Humax bakkie.

Waar ik wel van baal is dat ik op dat Humax kastje niet de extra Ziggo Sportkanalen en die misdaad en docu kanalen kan zien.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Don Fonzarelli  schreef:

@RoWi. Waarom denk je dat? Dat werkt zelfs op dat Humax bakkie.

Waar ik wel van baal is dat ik op dat Humax kastje niet de extra Ziggo Sportkanalen en die misdaad en docu kanalen kan zien.

 


@Don Fonzarelli  de klant in dat topic had de situatie andersom wel beeld, geen geluid en na ruiling hetzelfde, blijkbaar is dat niet opgelost, in ieder geval is het niet duidelijk waar dat probleem zat.

 

De Humax 5500C laat enkel de ongecodeerde  kanalen zien.

Als je er vrede mee hebt om niet te kunnen opnemen is een externe mediaspeler nog een optie. Helaas zijn via de Ziggo Go app de radiokanalen niet beschikbaar. Of de consumenten uitvoering de Humax 5550C aanschaffen, de tegenhanger van de 5500C.

 

Als de TV'S een CI module hebben is dat nog een optie, anders blijven er vermoed ik niet veel mogelijkheden over. De TV in de jongerenkamer zal vermoedelijk geen DVB-C tuner hebben anders was die Humax niet nodig.

 

Voor nu zou ik een moderator afwachten wat deze kan betekenen, uiteraard kan je ook naar een winkel.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic