1
Vraag
2
Reacties
Jan048

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Mijn Media Box xl doet rare dingen.

Sints een paar dagen heb ik de onderstaande verschijnselen.

 

1:         bij het opstarten van een opgenomen programma is er 30 seconden wazig beeld.

2:         als ik een opgenomen programma heb afgekeken en wil dan terug loopt de box vast, dan moet ik                  de stekker eruit halen en alles weer opstarten.

3:         bij het uitschakelen gaat de box niet altijd op stand-by, ik heb de box op Ecco staan, als ik dan de                  volgende morgen kijk staat de box nog aan, en heeft hij de hele nacht veel stroom verbruikt.

4:         Op willekeurige tijden heb ik geen geluid en donker beeld, dan moet weer de stekker eruit om dit                te verhelpen.

           

            Nu heb ik contact gehad met de klantenservice, en ik krijg een Media Box Next.

            Op de vraag of ik de huidige box moet terug sturen, werd mij verteld dat ik deze naar de kringloop                kon brengen.

            Maar ik heb hier ergens gelezen dat ik deze terug moet sturen naar Ziggo, klopt dit?

 

            Met vriendelijke groet

 

  1. H. Jansen
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jan048 Ik heb zojuist in een ander topic de bevestiging gelezen van een moderator dat de Mediabox XL niet meer terug hoeft en geen rekening gestuurd wordt.

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-xl-te-warm/m-p/1029116/highlight/true#M111369

 

@Bert de Mediabox XL hoeft inderdaad niet retour gezonden te worden en mag of naar de milieustraat of kan bij een enkeling worden gebruikt om een ei op te bakken. Hahaha!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ooit moest de Mediabox XL retour naar Ziggo, maar dat hoeft niet meer: 

Apparaat terugsturen | Klantenservice | Ziggo

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Dus mijn Media Box XL is een verouderd product? 😲

Gr. Jan

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

al voor vele jaren nu

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jan048  schreef:

Dus mijn Media Box XL is een verouderd product? 😲

Gr. Jan


@Jan048 Nee, nog geen verouderd product, maar hij wordt niet meer gereviseerd en weer opnieuw uitgegeven.

 

Alles is niet direct verouderd, als bedoeld in niet meer bruikbaar, als er een nieuwere versie van is.

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Oké, dan zet ik de box in de doos op zolder, en wacht tot ik wat meer heb voor de kringloop.

Maar het is niet zo dat de media box in rekening gebracht wordt door Ziggo?

 

Gr. Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jan048 Ik heb zojuist in een ander topic de bevestiging gelezen van een moderator dat de Mediabox XL niet meer terug hoeft en geen rekening gestuurd wordt.

 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-xl-te-warm/m-p/1029116/highlight/true#M111369

 

@Bert de Mediabox XL hoeft inderdaad niet retour gezonden te worden en mag of naar de milieustraat of kan bij een enkeling worden gebruikt om een ei op te bakken. Hahaha!

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

FF een update.

Media Box XL is geruild voor Media Box next, alles werkt weer naar behoren.

Met de installatie was ik zo klaar, alles aansluiten en de rest volgde van zelfs, alle oude instellingen heb ik weer terug (scheelde een hoop met instellen)

Goed afgehandeld van Ziggo.

 

Maar nu heb ik nog een probleem, ik wil graag twee favorieten instellen.

Bij de eerste favoriet is het gelukt om mijn zenders in mijn volgorde te installeren, maar als ik nu een tweede favoriet wil maken, en ik zet daar een paar zenders in lukt dit niet, ik zie dan bij de tweede favoriet alle zenders van mijn eerste favoriet.

Ik wil namelijk Film 1 2 3 4 ezv daar plaatsen, hoe moet ik dan te werk gaan?

Gr. Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jan048 Geen idee, ik gebruik de favorieten niet.

Hopelijk komt er snel iemand voorbij die je op weg kan helpen.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Jan048,

 

Top dat het allemaal is gelukt! Het klinkt alsof je je favorieten in je 'gedeelde' (default) profiel hebt ingesteld en vanuit daar een nieuwe aanmaakt. Wellicht kun je beter proberen twee nieuwe profielen aan te maken, dan zou je ze volledig los van elkaar kunnen krijgen.

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Het is opgelost, met dank aan dit forum.

Had inderdaad uit mijn vorige favorieten lijst de zenders gekozen, maar nu heb ik het anders gedaan en het is gelukt.

Gr. Jan

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Hallo nog ff een andere vraag.

Nu heb ik de nieuwe media box next, maar zie dat het beeld niet optimaal is, als ik kijk heb ik een oude (± 8 jaar) utp kabel naar de box liggen.

In het pakket van Ziggo zat een utp kabel cat 6 maar deze is te kort.

Omdat ik geen kabel wil zien is deze zo verlegt dat ik 15 meter nodig heb naar de box, en in de kabel in de doos is 10 meter, zou ik deze kunnen verlengen?

Of moet ik extra kosten maken voor een nieuwe kabel?

 

Gr. Jan

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Een oude utp kabel zal je beeld niet verslechteren, is je kabel niet toereikend krijg je bufferproblemen of foutmeldingen. Utp kabels zijn overigens niet duur, cat 5e is doorgaans ruim voldoende .

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Heb nog 15 meter UTP kabel gevonden, die was in het pakket van de internet versterker van Ziggo, maar er staat niet op wat voor kabel dit is, iemand een idee?

Gr. Jan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Jan048 Ik vermoed, weet bijna zeker, een CAT5e omdat ik die hier ook nog heb liggen en die werkte hier prima tussen het modem en de Next.

Jan048
Topicstarter
Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Bedankt voor de uitleg.

 

Gr. Jan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic