Roberto147

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mezzo: Beeld en Geluid niet synchroon

Hallo,

Ik kijk en luister veel naar Mezzo (kanaal 612). Mij valt op dat sinds ruim een week beeld en geluid van alleen dit kanaal niet meer synchroon lopen en dat (daardoor) het geluid ook klinkt alsof een CD continu "overslaat". Ik heb een Panasonic TV met een Next Mini Box. Modem is een Connect Box. 

Graar jullie suggesties hoe dit op te lossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag allemaal,

 

Inmiddels hebben we dit probleem in onderzoek. Ik heb bovengenoemde storingsklachten ook weten te reproduceren op de test opstelling en m'n eigen Mediabox Next Mini. Er staat hiervoor nu een ticket open en achter de schermen werken wij aan een oplossing. Als hierover meer bekend is delen wij dit natuurlijk binnen dit topic. 

Bekijk in context

15 Reacties 15
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi @Robert147 en welkom op de Community!

Het valt wel snel op als iets niet synchroon loopt. Dat kijkt niet fijn en is bovenal heel hinderlijk! Ervaar je dit alleen bij dit kanaal of ook andere kanalen? Hoe werkt de zender via Ziggo GO? Speelt het geluid rechtstreeks via de tv of maak je gebruik van externe geluidsapparatuur? Heb je de Next in combinatie met je modem ook al eens gereset?

Een hoop huiswerk zoals je ziet haha. Hopelijk krijgen we het probleem snel in kaart. Alvast bedankt voor je inzet!

Roberto147
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Vincent,

Ik ervaar het probleem alleen met Mezzo (612), maar gek genoeg ong. een maand geleden ook met Stingray Classica (613). Dat laatste is inmiddels weer goed te beluisteren/bekijken (ik had toen Stingray Classica gemaild of zij konden helpen. Geen terugkoppeling gehad van hun, dus ik weet niet of zij het hebben opgelost, dan wel Ziggo, dan wel dat het 'vanzelf' weer goed ging).

Via Ziggo GO is er geen probleem. Er is geen externe geluidsapparatuur aangesloten op de tv.

Inmiddels zowel Next Mini Box als de Connect Box gereset. Ook eens de Next Mini Box bekabeld aangesloten op De Connext Box i.p.v. via Wifi. Niets helpt. Nogmaals het gaat alleen om Mezzo; alle andere kanalen werken naar behoren.

 

Nidorob

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook hier precies hetzelfde. 613 eerst nu 612. Ook hier configuratie Next mini bekabeld aangesloten op de ConnectBox. En alle andere kanalen werken gewoon. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Bedankt voor het testen @Roberto147 en jij ook bedankt voor je melding @Nidorob. We hebben zelf de beide zenders aangezet en ervaren ook problemen met het geluid. Ik heb het doorgezet aan mijn collega's om dit verder te onderzoeken. Mogelijk hebben ze nog vragen voor jullie, dan laat ik het hier weten. En als er ander nieuws te melden is dan hoor je dat natuurlijk ook van me. 

Roberto147
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alvast dank voor je bemoeienis tot dusver Rikst. Nu maar afwachten tot dit probleem is verholpen.

BigDaddy

Level 5
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Dit heeft bij mij eerder ook gespeeld met RTL Crime, en specifiek op de Next Mini en niet op de Next. Ik denk eigenlijk aan een bug in de software van de Mini in combinatie met de ip-streams die gebruikt worden. Wellicht voor @Rikst om dit mee te laten nemen, zeker ook omdat het zoals hierboven te lezen is verspringt van stream naar stream.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@Roberto147 en @Nidoron Ik ben benieuwd hoe het er bij jullie voorstaat momenteel? Wij kunnen geen synchronisatie issues meer ontdekken op Mezzo. Er zijn wel geluidsissues merken we, dat heb ik gemeld bij mijn collega's. Ik hoor het graag!

Roberto147
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, dat is een interessante vraag @Rikst: het is voor een niet-musicus lastig te constateren of beeld en geluid bij muziek synchroon lopen. Ik liep er alleen tegenaan in de incidentele gevallen dat er wordt gesproken op Mezzo (wat gelukkig niet al te vaak is). Maar zoals je zelf ook zegt, het geluid op 612 blijft storend slecht. Voor mij is Mezzo momenteel onbruikbaar geworden terwijl die zender een van de redenen was om het extra zenderpakket aan te schaffen. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Het is wel off-topic, maar de beeldkwaliteit van mezzo is abominabel terwijl er ook een HD-versie van is. Verder zou ziggo NL-ondertitels moeten verlangen van de leverancier.

Nidorob

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst  Problemen met het geluid zijn er nog altijd. Overigens heb ik ook wat onderzoek gedaan. Kennis van mij gebruik ook ziggo maar niet de mini. Die hebben de geluid problemen niet (gebruiken geen next mini ter info). @Roberto147 voor een niet musicus is het misschien niet te zien dat het niet synchroon loop maar ik vind het wel storend en de storing in het geluid deel ik met je.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag allemaal,

 

Inmiddels hebben we dit probleem in onderzoek. Ik heb bovengenoemde storingsklachten ook weten te reproduceren op de test opstelling en m'n eigen Mediabox Next Mini. Er staat hiervoor nu een ticket open en achter de schermen werken wij aan een oplossing. Als hierover meer bekend is delen wij dit natuurlijk binnen dit topic. 

Roberto147
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het ziet er naar uit dat het probleem verholpen is. Alvast dank voor Rikst en Paul voor jullie inzet.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Roberto147 Fijn om te lezen dat het er bij jou op lijkt dat het is opgelost. Ik zie dat het storingsticket hiervoor nog wel openstaat. Dus achter de schermen is men hier nog wel mee bezig. We laten het weten zodra het ticket is gesloten als zijnde opgelost. 

Nidorob

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Lijk hier er ook op dat het probleem weg is. Alleen weet ik niet zeker waarom omdat mijn aansluiting is vervangen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hi all! Inmiddels is het probleem opgelost. Alles zou weer synchroon moeten lopen en stottervrij zijn. Veel kijk- en luisterplezier gewenst.

Uitgelicht topic