Vandaag heb ik de Next Mini geïnstalleerd.
Eigenlijk vooral vanwege de hoge electriciteits kosten van mijn Mediabox Horizon XL.
Ik kan nu ervoor kiezen om op mijn SmartTV de Ziggo Go app te gebruiken of ik kan ervoor kiezen om TV te kijken via de Next Mini. Dat laatste gaat wel soepeler.
Maar het grote nadeel is dat ik dan 2 afstandsbedieningen moet gebruiken.
Ook al is de afstandsbediening van de Next Mini gekoppeld aan mijn SmartTV.
De optie om dat de Ziggo Go app (die rechtstreeks is geinstalleerd op mijn SmartTV) te gebruiken is dan toch aantrekkelijker. In dat geval heb ik de Next Mini helemaal niet nodig.
Wat is jullie mening hierover? Of zie ik iets over het hoofd, zodat ik de afstandsbediening van de Next Mini toch kan gebruiken voor de bediening van mijn Smart TV ook?
Opgelost! Ga naar oplossing.
De afstandsbediening van de mini is genoeg althans om de TV aan en uit te zetten en de volume te bedienen meer zal niet werken.
Het mooiste zou zijn dat de afstandsbediening van de TV zelf de Mini kan bedienen. En daar wringt de schoen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Je kan een ander topic bekijken...
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Verschil-Next-mini-en-ZiggoGo-app-op-smart-TV/td-p/983821
De afstandsbediening van de mini is genoeg althans om de TV aan en uit te zetten en de volume te bedienen meer zal niet werken.
Het mooiste zou zijn dat de afstandsbediening van de TV zelf de Mini kan bedienen. En daar wringt de schoen.
Kwaliteit voor de TV zenders zie ik wel. Wat ik me nog afvraag is of het ook scheelt qua kwaliteit of je de Videoland of Netflix app gebruikt rechtstreeks op je SmartTV of via de apps op de Next Mini. Is dat dan ook verschillend?
@janvandrunen kwaliteitsverschil tussen de mediabox en uw TV? welk beeld is dan beter?
Of de apps van streamingdiensten op de Mediabox of de TV verschil opleveren hangt van de TV af en dat zult u zelf ervaren.
@janvandrunen schreef:Kwaliteit voor de TV zenders zie ik wel. Wat ik me nog afvraag is of het ook scheelt qua kwaliteit of je de Videoland of Netflix app gebruikt rechtstreeks op je SmartTV of via de apps op de Next Mini. Is dat dan ook verschillend?
Nee, dat zou niet zo mogen zijn. Bij de streamdiensten moet dan wel worden gespecifieerd wat er met kwaliteit wordt bedoeld, elk extra stukje hardware is een extra kans op problemen. Althans dat is mijn stelregel dus krijgt een app op mijn smart TV altijd de voorkeur.
Wat betreft de kwaliteit.
De beeld resolutie blijft gelijk dat wat de streamdienst doorgeeft is hetzelfde of er via een app op de TV wordt gekeken of via een extern apparaat.
Het geluid dat staat en valt met welke audio indelingen de hardware ondersteund. Doorgaans zijn bij de 'goedkopere' TV's de interne speakers ook 'goedkoop' en blijven op stereo steken. Er zijn ook dure TV's waar nagenoeg geen extra audio systeem bij nodig is.
Mijn persoonlijke ervaring is dat de apps op een box van een provider eerder vastloopt of problemen geeft dan via een smart tv of 'echte' mediaspeler.
Met het eerste deel zal met kwaliteit de resolutie worden bedoeld dat is geen 1080i en bij beelddiagonalen vanaf 49 inch en groter kan en zal dat opvallen, deels hangt dat ook af van de opschalings kwaliteit van een TV.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.