Hallo,
Klopt het dat de TV alleen mee aangaat met de Mediabox Next wanneer de laatstgenoemde NIET in ecomodus zit?
Als ik de Mediabox uitzet, gaat de TV netjes mee uit. Als ik hem daarna direct weer aanzet, gaat de TV netjes mee aan.
Echter, als ik hem na het uitzetten, een uur later weer aanzet, gaat de TV NIET mee aan. Die moet ik dan apart aanzetten.
Hoort dit zo?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb vanochtend even getest. De TV lijkt te worden aangezet via de IR op de afstandsbediening. Als ik de voorkant van de AB met de hand bedek, dan doet ie het niet.
Wellicht moet ik Anynet/CEC aanzetten in de TV instellingen om het via HDMI te laten gaan. Ik zal vanavond nog een beetje testen hoe en wat.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb de Next zojuist in de eco-mode gezet. Ik zie dan morgenochtend of het door jou omschreven probleem zich hier ook voordoet.
Ik heb het probleem niet eerder voorbij zien komen op de community.
Wellicht dat iemand anders dit issue ook kent of ondervindt, anders zal je even geduld moeten hebben tot morgen.
@z-user015 dat hoort niet zo te zijn. Mijn Next staat altijd in ECO mode en dit soort fratsen gebeuren niet.
Bij vreemd gedrag, zoals dit, haal de Next een poosje van de spanning, 30 sec of zo, daarna weer aanzetten en het zou weg moeten zijn.
Vanmorgen vanuit Eco-stand startten de mediabox Next en tv, na een welverdiende nachtrust, probleemloos op, met slechts één knop.
Het door jou ondervonden issue is dus niet normaal. Mogelijk is de HDMI kabel niet goed aangedrukt tussen Next en tv, of heeft deze kabel een defect. Dit zou je nog kunnen controleren of anders de HDMI kabel vervangen voor een nieuwe.
Ik heb vanochtend even getest. De TV lijkt te worden aangezet via de IR op de afstandsbediening. Als ik de voorkant van de AB met de hand bedek, dan doet ie het niet.
Wellicht moet ik Anynet/CEC aanzetten in de TV instellingen om het via HDMI te laten gaan. Ik zal vanavond nog een beetje testen hoe en wat.
Zonder Anynet/CEC gaat het inderdaad via IR. En moet je goed mikken.
Is wel een verrassende wending in de vraag in dit topic.😀
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.