1
Vraag
2
Reacties
marinus.t

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Met CI+ opnemen en naar ander kanaal kijken

mijn tv, een Samsung ue49mu7070, is aangesloten via een CI+ module. de tv bezit 2 tuners. nu wil ik 1 zender opnemen terwijl ik een andere kijk en wel 1 die niet in het zelfde blok zit. (volgens mij zitten bijv nl 1, 2 en 3 in 1 blok zodat je nl 1 kan opnemen en gelijkertijd nl 2 kan kijken). volgens samsung moet dit kunnen maar het lukt mij niet. weet iemand een oplossing ? heb een CI+ genomen om meerdere kastjes te vermijden.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je wel 2 modules nodig anders lukt dit niet

Bekijk in context

7 Reacties 7
Verwijderd account
Niet van toepassing
Heb je wel 2 modules nodig anders lukt dit niet
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Om NPO 1 op te nemen en NPO 2 of 3 tegelijkertijd te bekijken heb je helemaal geen modules nodig, deze zenders zijn ongecodeerd.
Wat lukt er niet dan?

Hoe werkt de Samsung Twin Tuner?

Een Twin Tuner in je Samsung Smart-TV zorgt ervoor dat je tegelijkertijd twee signalen op je tv ontvangt. Eén signaal dat je meteen kijkt en een ander signaal dat je opneemt. Eén van de twee signalen moet dus ongecodeerd worden uitgezonden, zoals we hierboven bij de beperkingen van CI+ al beschreven.

Voordelen van de Twin Tuner

Wat is dan het voordeel van een Samsung tv met Twin Tuner? Met de Samsung Twin Tuner in je smart-tv kun je tegelijkertijd het ene programma kijken en het andere opnemen. Zonder dat je een externe decoder of mediabox nodig hebt. Het enige waar je nog voor moet zorgen is dat je een smartcard van je kabelaanbieder krijgt, die je in de CI+ module van je Samsung-televisie steekt. Dat scheelt een extra apparaat dat je anders misschien lastig kwijt kunt als je bijvoorbeeld je tv aan de muur hebt hangen . Bovendien scheelt een apparaat minder ook behoorlijk wat stroomverbruik.
Verwijderd account
Niet van toepassing
youriy opnemen en kijken naar andere zender
Dick360

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo; ik neem aan dat er een externe device aanhangt zo ja waarmee neem je op? en hoe groot (GB). Heb zelf een LG smart tv ook deze kan opnemen,maar werd door de service dienst LG niet gepromoot, ik neem zelf op met 2 stuks Humax beide 1Tb gaat prima.
marinus.t
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
als opslag heb ik een 1TB harddisk hangen. het opnemen daarop gaat prima. wat ik begrepen heb is dat de zenders in blokken verdeelt zijn, de juiste indeling ken ik niet, maar bijv zitten RTL4, SBS6 en net5 in 1 blok. ik kan tijdens het opnemen van SBS6 wel naar RTL4 of NET5 kijken omdat ze in het zelfde blok zitten. wil ik echter kijken naar RTLZ dan gaat dit niet omdat deze in een ander blok zit.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Eén van de twee signalen moet dus ongecodeerd worden uitgezonden
marinus.t
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Youriy wat je me dus duidelijk probeert te maken is dat hier geen oplossing voor is omdat de zenders allemaal door ziggo gecodeerd aangeleverd worden.
Voor wat ik wil dus aangewezen ben op een mediabox van ziggo
Het is eigenlijk toch te gek voor woorden. de TV's worden steeds slimmer maar je kan (voor wat vroeger normaal was opnemen en kijken wat je wil) van sommige zaken geen gebruik maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic