Joop1934

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Melding zender gecodeerd

Tot voor een paar dagen heeft mijn Samsung TV i.c.m. een Quantis Interactieve CI+1.3 module prima gewerkt, alle zenders uit mijn pakket kon ik bekijken.

Sinds een paar dagen kan ik in ieder geval niet meer kijken naar kanaal 4 t/m 10 ( SBS en RTL )

de zenders  Fox, Comedy Central,Eurosport etc. kan ik naast NED1,2,3 en kanaal 14 worden wel prima ontvangen.

Ik heb in mijn Ziggo zonder resultaat  mijn zenderpakket opnieuw opgehaald.

Wat kan er aan de hand zijn?

5 Reacties 5
jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Joop1934  Toen de zenders via MijnZiggo opnieuw opgehaald zijn, stond de TV op dat moment aan?
Wellicht helpt het om via het volgende stappenplan de zenders opnieuw te installeren:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/digitale-en-interactieve-televisie-install...

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Als de TV zender gecodeerd aangeeft zou ik eerst het volgende proberen en daarna pas de zenders eventueel opnieuw te installeren/ laten zoeken:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/foutcodes/gecodeerd-signaal-oplossen#/

 

Joop1934
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb zojuist volgens de aanbevolen methode de CI+ module opnieuw verbinding laten maken en kreeg daarna op de gecodeerde kanalen de volgende melding : " E100- 4 momentje, de smartcard wordt gecontroleerd over 10 seconden heb je weer beeld... "

Helaas blijft de melding lang zichtbaar en geen beeld.

Daarna ook nog even via Mijn Ziggo mijn zenderpakket opnieuw geactiveerd, helaas zonder resultaat.

Vervolgens heb ik mijn smartcard vervangen voor de smartcard van mijn schoonzoon en opnieuw de aanbevolen methode toegepast, vrij snel na het plaatsen van de module met smartcard had ik beeld op alle gecodeerde zenders.

Kan het zo simpel zijn dat mijn eigen smartcard er de brui aan heeft gegeven en is het aanvragen van een nieuwe smartcard mogelijk de oplossing?

 

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

Dat zou kunnen. Heb je al geprobeerd om de chip op de smartcard met zachte doek voorzichtig te poetsen (bijvoorbeeld een microvezel brillendoekje).
Ik zou even afwachten tot er een ziggo medewerker voorbij komt. Misschien dat zij een antwoord hebben of de foutmelding ook een defecte kaart kan betekenen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Joop1934. Welkom hier! 

Het kan zijn dat je smartcard niet meer werkt. Al moet ik zeggen dat dit vrijwel niet voorkomt. Heb je de laatste tip van @jansmarcel al geprobeerd? 

Uitgelicht topic