In onze b&b hadden we een oude Panasonic lcd tv met een Humax 5300.
Sinds vorige week hebben we een LG led tv uit 20213 (die mijn overleden moeder ooit had) er staan. Eerst aangesloten via de Humax, maar dan zijn er nog steeds twee afstandsbedieningen nodig om e.e.a. te bedienen.
Dat gaf soms problemen: "Hij doet 't niet!"
Gelukkig lag de CI module er nog. Helaas werkt dat niet goed. De module wordt door de tv herkend en heeft een geactiveerde smartcard, maar geeft desondanks "Ongeldige service".
Hoe lost ik dit op?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Deze CAM is verouderd en alleen geschikt voor CI+ 1.2 TV's. Op Marktplaats worden diverse CI+ 1.3 CAM's (oranje label) aangeboden, deze zou wel moeten werken.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Deze CAM is verouderd en alleen geschikt voor CI+ 1.2 TV's. Op Marktplaats worden diverse CI+ 1.3 CAM's (oranje label) aangeboden, deze zou wel moeten werken.
Toch heeft het ooit met een oudere @Home smartcard gewerkt. Is de nieuwere smartcard dan niet geschikt voor de CI (of andersom)?
Het ligt aan de combinatie TV + CAM, niet aan de combinatie CAM + smartcard.
Wel gek dat het toentertijd wel werkte.
Ik zal eens op Marktplaats een CAM aanschaffen.
Het gaat overigens om deze tv:
@Frits Raaf schreef:Wel gek dat het toentertijd wel werkte.
Dat is dan wel vreemd inderdaad.
De kaart werkt toch (nog) wel in de Humax?
En toch wel even opnieuw de zenders laten zoeken op de betreffende TV?
Als dat lange tijd niet gedaan is kan dat wel eens problemen geven.
Met netwerk 5555 en/of als extra test netwerk 4444 (zenders zonder smartcard).
De 32LB561V vereist een CI+ 1.3 CAM. Ik lees niet in welke TV de huidige CAM is gebruikt, maar dat zou een CI+ 1.2 TV geweest moeten zijn. Een nieuwe zenderscan met netwerk-ID 5555 (zonder dat CAM + smartcard geplaatst zijn) is inderdaad hoe dan ook aan te bevelen.
Ik heb ondertussen deze op MP gereserveerd. De verkoper woont in de buurt, dus dat komt mooi uit.
Vandaag de module geïnstalleerd en het werkt.
Fijn om te lezen. Voor de zekerheid zou ik nog de rode knop en HbbTV uitschakelen in het CI+ menu van de TV om toekomstige problemen (bijvoorbeeld vertraging bij zappen) te voorkomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.