1
Vraag
2
Reacties
AngeloM

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Melding: Je TV zenders worden ingesteld melding" blijft staan

Sinds een paar dagen (vrijdagavond om precies te zijn) heb ik al de melding "Je TV zenders worden ingesteld". En deze melding verdwijnt niet en duurt langer dan de vermelde 15 minuten. Nu heb ik gisteren de klantenservice gesproken en die zeggen dat er werkzaamheden in de buurt zijn en dat deze tot 13 maart duren. Daarna zou het probleem dan weg moeten zijn. 

 

Nu lijkt het me niet echt fijn dat we van de meeste kanalen (waar we voor betalen!) tot 13 maart verstoken zijn. En misschien hebben de werkzaamheden met de melding wel niets met elkaar te maken. En in het forum zie ik over de jaren heen meer mensen die dit probleem hebben. Vandaar toch maar een melding hier gemaakt en misschien dat iemand (medelezer of moderator) een oplossing.

 

Wat ik al heb gedaan (en wat niets heeft opgeleverd) is de stroom van het Mediabox Next gehaald en op die manier opnieuw opgestart, opnieuw de zender in laten stellen via de website en ook de Mediabox naar fabrieksinstellingen gezet. Het resultaat is hetzelfde.

 

Heeft iemand suggesties? Kan het wel met de werkzaamheden te maken hebben en gaat het vanzelf weer werken? En hoe zit het met compensatie voor het niet kunnen gebruiken van (een deel van) het abonnement?

 

Groeten,

Angelo

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hoi @AngeloM,
Wat frustrerend dat je continue deze foutmelding te zien krijgt: Je tv zenders worden ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne kijkplezier geeft. Laten we hier samen naar gaan kijken, ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door onze expert. 

Ik heb je gegevens erbij gepakt, en je modem heb ik uitgelezen. Het volgende valt me op: Het modem is al 98 dagen online en staat in bridge mode. Dat betekent dat je gebruikt maakt van een eigen router, de mediabox Next is dus met een ethernet kabel verbonden op je eigen router. Laten we eerst beginnen met het modem te gaan resetten, je mag de volgende stappen gaan uitvoeren: 
- Haal de UTP kabel tussen je eigen router en de mediabox vandaan
- Haal de UTP kabel tussen je eigen router en ons modem vandaan
- Haal alle apparaten van stroom
- Na 5 minuten zet je alleen ons modem op stroom en wacht 10 minuten totdat deze online is
- Zet daarna je eigen router weer op stroom, als deze weer online is, plaats dan de UTP kabel tussen het modem en de router 
- Zet dan de mediabox weer op stroom en plaats een UTP kabel tussen je router en de mediabox, zorg ook dat je de koppeling controleert op de mediabox

Dan hoort het weer te werken! Wil je ons het laten weten als het gelukt is? 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Hoe maakt de Next verbinding met het modem?

Als dat via wifi is of via een andere router of switch, kun je dan de Next eens met een netwerkkabel aansluiten op het modem en dan de Next op de stroom zetten?

AngeloM
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

De next zit volgens mij aan een splitter op de tv aansluiting. En dan andere kant gaat richting het modem. Het internet doet het ook gewoon. En de TV heeft het ook heel lang gedaan, tot vrijdag avond.

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

zijn de bewuste zenders wel eventueel te bekijken via ziggo go ?

AngeloM
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Had ik nog niet aan gedacht om dat te checken, maar nu net gedaan en de zenders zijn wel via ziggo go te bekijken. Daar heb ik geen probleem. Overigens heb het op de computer geprobeert. Daar werkt het dus

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

is de next aangesloten op een ziggo modem ik neem aan van wel ?

zoja staat dit apparaat ook tusssen de lijst met aangesloten apparaten in de webomgeving van het modem te bereiken op 192.168.178.1 / 192.168.100.1

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@AngeloM  schreef:

De next zit volgens mij aan een splitter op de tv aansluiting. En dan andere kant gaat richting het modem. Het internet doet het ook gewoon. En de TV heeft het ook heel lang gedaan, tot vrijdag avond.


Wat je noemt kan een coax kabel zijn of een netwerkkabel.

 

De Next moet verbonden zijn met het coax netwerk voor live TV en met het modem via wifi of een netwerkkabel met het modem.

 

Is dat nu het geval of mis je nu iets?

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers en het modem op de foto?

En een foto van de splitter die je noemt achter de TV waar de Next op aangesloten zit en andere aansluitingen?

AngeloM
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja, de next is aangesloten op het ziggo modem via de netwerk kabel. Ik zie ook het apparaat in de lijst met aangesloten apparaten. Het heeft ook jaren goed gewerkt. Het is nu wel zo (zoals ook al in het begin bericht gemeldt) dat er nu werkzaamheden in de buurt zijn, maar het is gewoon niet duidelijk dat ik nu een ander probleem heb of niet.

 

AngeloM
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja Coax van de splitter naar de next en ook een netwerkkabel van het modem naar de next. Tevens ook een coax (denk dat het coax is 🙂 ). vanaf de splitter naar het modem. Het heeft ook altijd gewerkt. Zonder ook maar een probleem. Alleen nu, opeens, wegbeeld van (bijna) alle zender met de bovenstaande melding. Nu kan het zijn dat de werkzaamheden het probleem zijn, maar het is natuurlijk moeilijk testen of dat zo is.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Hoi @AngeloM,
Wat frustrerend dat je continue deze foutmelding te zien krijgt: Je tv zenders worden ingesteld. Ik kan me voorstellen dat dit geen fijne kijkplezier geeft. Laten we hier samen naar gaan kijken, ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door onze expert. 

Ik heb je gegevens erbij gepakt, en je modem heb ik uitgelezen. Het volgende valt me op: Het modem is al 98 dagen online en staat in bridge mode. Dat betekent dat je gebruikt maakt van een eigen router, de mediabox Next is dus met een ethernet kabel verbonden op je eigen router. Laten we eerst beginnen met het modem te gaan resetten, je mag de volgende stappen gaan uitvoeren: 
- Haal de UTP kabel tussen je eigen router en de mediabox vandaan
- Haal de UTP kabel tussen je eigen router en ons modem vandaan
- Haal alle apparaten van stroom
- Na 5 minuten zet je alleen ons modem op stroom en wacht 10 minuten totdat deze online is
- Zet daarna je eigen router weer op stroom, als deze weer online is, plaats dan de UTP kabel tussen het modem en de router 
- Zet dan de mediabox weer op stroom en plaats een UTP kabel tussen je router en de mediabox, zorg ook dat je de koppeling controleert op de mediabox

Dan hoort het weer te werken! Wil je ons het laten weten als het gelukt is? 

AngeloM
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Danitsja,

 

Yes, op de een of andere reden heeft dit het probleem opgelost. Misschien dat mijn router iets raars heeft gedaan. In ieder geval had ik na een tijdje wel opeens weer beeld op de probleemzenders. In ieder geval wel handig om te weten dat het van de stoom halen en in de juiste volgende weer herstarten het probleem (voor mij althans) oplost.

 

Bedankt voor de suggesties en hulp!

Groeten,

Angelo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic