Al een tijdje, vaak 's morgens, de melding cs 2004. Dan reset ik de mediabox XL en dan doet hij het vaak weer. Nu bij het terugkijken van een bewaard programma ineens de melding CS3300. Ziggo gebeld en kreeg te horen via een zeer slechte telefoonverbinding om de mediabox terug te zetten naar fabrieksinstelling. Dit gedaan en kreeg onderweg de melding "Internetverbinding is traag CS9042. De juffrouw aan de telefoon heeft de internetverbinding gecontroleerd en alles was goed. Hoe kan dit? Ik heb 3 TP-Links in huis staan en dan nog deze melding.
Opgelost! Ga naar oplossing.
CS2004 is een signaalprobleem.
2 mogelijke oorzaken of de niet meer hedendaagse wandcontactdoos en/of de coax kabel.
In de Ziggo webshop kun je aansluitmaterialen vinden zoals de wandcontactdoos en verschillende lengtes coax kabels tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Je kunt ook een Ziggo monteur laten komen, dat kost je dan wel € 50,00, maar dan heb je wel garantie op de geleverde materialen en werkzaamheden.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je een apart modem of is je mediabox XL ook je modem?
Bij een apart modem, de mediabox XL heeft niets met een apart modem te maken, omdat die zijn eigen modem heeft voor alles behalve live TV.
Is de mediabox XL verbonden met een netwerkkabel met je modem, haal die er dan tussenuit, dat voorkomt heel veel problemen.
Haal daarna beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk startup.
Is je Mediabox XL ook je modem?
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Ik heb een apart modem en alles is toen door een monteur van Ziggo aangesloten. Er is nadien niets verandert.
Als je een apart modem hebt, dan staat dit volledig los van je Mediabox XL, die heeft zijn eigen modem en dat eigen modem van de mediabox XL geeft de melding: Internetverbinding is traag CS9042
Ik kan alleen advies geven als ik antwoord krijg op de onderstaande vragen, want daar moet ergens de oorzaak liggen van de foutmelding of buiten.
Je kunt een monteur laten komen, maar als het aan je binnen bekabeling ligt na de eerste wandcontactdoos en splitter en korte kabels, dan zijn de kosten voor jezelf.
Ik stel de vragen alleen om kosten te voorkomen en met regelmaat is de oplossing heel simpel.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Dit zijn de foto's waar om gevraagd is. Er zit geen versterker tussen. Na de reset naar fabrieksinstellingen kan ik ook geen bewaard programma meer kijken. Iedere keer beeldvertraging en meldingen dat het nu niet bekeken kan worden. En de melding dat het internet traag is.
Als eerste de volgende stappen en dan kijken of het beter gaat, zo niet, laat het hier weten, het kan ook de verouderde of defect geraakte wandcontactdoos zijn waar de Mediabox XL op aangesloten is.
Hallo Bert, Ik heb de handelingen met de splitter uitgevoerd en ik kan zeggen dat het er goed uitziet. Ik heb een paar keer de "diagnostiek" gedaan en hij geeft nu aan dat de internetsnelheid nu HOOG is terwijl dat voorheen LAAG was. Dus ik mag aannemen dat de bewaarde opnames ook weer goed afspelen. Ik ben voorzichtig enthousiast. Het is wel zo dat wanneer ik de televisie aanzet er een melding komt met "WIFI NIET VERBONDEN". Hopelijk dat het goed blijft werken en ik Ziggo niet meer nodig heb. Heel hartelijk bedankt voor de hulp en wanneer het weer fout gaat zal ik dat hier weer melden.
Denk dat de coaxkabel beschadigt is.
@Ferdy Bossy ik vermoed dat de splitter te diep in het witte kapje zat, dan komt de splitter niet diep genoeg in het AOP, dat is met deze splitters POA 01-UPC heel vaak het geval, dat was een ontwerpfout.
De nieuwe splitters POA-01 B hebben allemaal een minder diep wit kapje waardoor de splitter precies in het witte kapje past en dit fenomeen niet meer voorkomt.
Ik krijg nu ook een een melding dat waarschijnlijk de coaxkabel beschadigd is nadat ik schreef dat wanneer ik de televisie aanzet er een melding staat dat de wifi niet verbonden is. Ik kan wel gewoon b.v. Videoland kijken, dus zou ik zeggen dat de wifi WEL verbonden is.
***
Kreeg net weer de melding" Sorry, deze zender doet het nu niet CS2004" terwijl de televisie achter deze melding gewoon werkt. De diagnostiek geeft nog steeds aan dat alles goed is.
CS2004 is een signaalprobleem.
2 mogelijke oorzaken of de niet meer hedendaagse wandcontactdoos en/of de coax kabel.
In de Ziggo webshop kun je aansluitmaterialen vinden zoals de wandcontactdoos en verschillende lengtes coax kabels tegen kostprijs: Ziggo Randapparatuur | Ziggo
Je kunt ook een Ziggo monteur laten komen, dat kost je dan wel € 50,00, maar dan heb je wel garantie op de geleverde materialen en werkzaamheden.
Ik heb zitten nadenken en heb het vermoeden dat het begonnen is sinds Ziggo gestopt is met de radio via de kabel. Bij mij boven is een wandcontactdoos ingezet alleen voor tv met dus maar één aansluiting. Mogelijk dat de wandcontactdoos nu niet meer voldoet aan de hedendaagse eisen. In ieder geval weer bedankt voor het antwoord en advies.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.