Jwilmes

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Meer dan 4 tv toestellen

Voor goede redenen ben ik op zoek naar de mogelijkheid om meer dan 4 tv toestellen van digitale tv te voorzien. Vooralsnog kan ik nog gebruik maken van het vrije pakket (4444) maar dat houdt een keer op. 

Verzoeken tot informatie hierover leiden vaak tot discussies waarom ik zoveel toestellen heb. Die zijn niet relevant.

Ik wil graag weten op welke manier ik meer dan 4 tv aansluitingen voor digitale tv kan realiseren. 

 

Ik hoor graag zinnige voorstellen.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jwilmes
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Met dank voor de reacties concludeer ik dat er geen oplossing is. Ik sluit dit af

Bekijk in context

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Je kan niet meer dan 5 digitale tv producten afnemen. Dat is een keus vanuit Ziggo, niets aan te doen. Je kan wel op sommige tv’s de ziggo go app installeren, kijken via netwerk id 4444, of casten vanuit de ziggo go app op je telefoon. Anders kan ook, maar dan kom je toch echt hier uit: https://www.ziggo.nl/zakelijk/grootzakelijk/producten/televisie 

Bekijk in context

35 Reacties 35
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Je vindt alle informatie hierover op https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

Pineapple_0-1643026196358.png

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jwilmes  schreef:

...Vooralsnog kan ik nog gebruik maken van het vrije pakket (4444) maar dat houdt een keer op...


Hallo,

Ziggo heeft de verplichting om deze Free-to-Air zenders beschikbaar te stellen en te houden. Maar tot wanneer, dat weet ik niet maar, dat zou een Ziggo moderator u vast en zeker kunnen vertellen.

Op dát moment is de kans groot, dat Ziggo misschien ook wel andere opties ( b.v. IPTV ) heeft, dan nu het geval is. Daarom zou ik eerst even afwachten, wanneer Ziggo dit in de planning heeft ( ....dit jaar ? ....volgend jaar ? ), voordat ik e.e.a. zou gaan uitzoeken.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

 

 


@Jwilmes  schreef:

Vooralsnog kan ik nog gebruik maken van het vrije pakket (4444) maar dat houdt een keer op. 

 


Waarom zou dat een keer ophouden ?

Vooralsnog zijn daar geen plannen of zelfs maar geruchten over.

fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Als het smart TV is via wifi of met een HDMI verdeel box als dat qua afstand te overbruggen is met kabel?

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Misschien een interessant idee om bv een Chromecast met Google TV eraan te hangen,

Zo heb je alle apps incl. die van Ziggo.


Of zoals wij een Apple TV werkt perfect !

AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

1: Free to Cable via 4444 houdt niet 'zomaar op'. Dit is de basis van Ziggo.

2: Over welke aantallen hebben we het precies, met 'meer dan 4'? 6 of 7 moet ook wel lukken, maar >10 heb je een toch wat professioneler (versterkt en) aangelegd coaxnetwerk nodig.

3: Als het op één klantnummer staat is via Ziggo GO kijken maar deels een optie, omdat er max. 3 op Ziggo GO tegelijkertijd kunnen zijn ingelogd.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@AlexHelpt inderdaad is 'meer dan 4' wat onduidelijk. Maar als het coax netwerk juist is uitgevoerd kan het wel, en kan @Jwilmes best nog wel even profiteren van de vrije zenders. Ziggo verkoopt nu toch ook de Quantis, die werkt met de vrije radiozenders, die er ook zijn. Zo bekeken lijkt het me niet dat dit zomaar gaat stoppen. Er zijn zelfs wat meer HD zenders bijgekomen. 

Maar @Jwilmes heb je niet 1 Tv waarin een Ziggo module kan? Want wil je op een bepaalde Tv meer zenders, is het huren van een module ook een optie. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jwilmes  schreef:

Voor goede redenen ben ik op zoek naar de mogelijkheid om meer dan 4 tv toestellen van digitale tv te voorzien. 

Volgens mij is het hebben van vier of meer TV’s helemaal niet zo heel erg bijzonder. Ik heb ook vijf TV’s en die zijn verbonden met een prima antenneversterker:

TV1 via de Mediabox Next

TV2 via AppleTV

TV3 via een CI+

TV4 via een Humax

TV5 via Chromecast

Werkt allemaal prima.

Jwilmes
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Het gaat om 7 toestellen die alle "gratis" zenders los van elkaar moeten kunnen kiezen. Chromecast is geen optie en bediening moet via de tv gaan

 

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Als de bediening via de Tv moet gaan, houd de keuzemogelijkheid al snel op. Dan wordt het een module, mits de Tv's dit ondersteunen, of het kijken van de vrije zenders. Dat is ook het goedkoopst, maar dan heb je ook meteen de minste leuze qua zenders. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jwilmes  schreef:

Het gaat om 7 toestellen die alle "gratis" zenders los van elkaar moeten kunnen kiezen. Chromecast is geen optie en bediening moet via de tv gaan


@Jwilmes 7 TV's die alle gratis zenders / alle vrije zenders kunnen ontvangen is geen enkel probleem.

Maar als die allemaal een flink stuk uit elkaar staan, dan vergt dat wel een flink coax netwerk en zeker een coax versterker.

Bedenk ook bij een eventuele nieuwe aanleg, dat een coax doorlus systeem niet gaat werken.

b.v. vanuit een meterkast een FRA 752X versterker met 4 uitgangen en dan naar 4 plaatsen in het huis waar je met een splitter naar 2 TV's gaat.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

7 kabels vanuit de meterkast is nog mooier. Je kan 2 FRA752X versterkers plaatsen, en van daaruit naar alle toestellen gaan met ieder een eigen kabel. Je kan dan op het AOP een POA03UPC plaatsen, waarvan één uitgang naar het modem gaat, en beide andere uitgangen naar de versterkers. Wel even een afsluitweerstand in de niet gebruikte uitgang plaatsen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Jwilmes, hoe staat het er voor? We hebben al eventjes niks van je gehoord en er zijn nog wat tips gestuurd! 

Jwilmes
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Nou nee. Alleen bekende, niet werkende oplossingen. Geen nieuwe of andere opties.

Jwilmes
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Met dank voor de reacties concludeer ik dat er geen oplossing is. Ik sluit dit af

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Hoezo geen oplossing? Er is toch wel het e.e.a. genoemd. Maar het is ook maar net wat jij wilt en voor ogen hebt. Komt vast nog goed. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jwilmes  schreef:

Met dank voor de reacties concludeer ik dat er geen oplossing is. Ik sluit dit af


@Jwilmes Er staan 2 mogelijke manieren hoe je 7 TV's aan kunt aansluiten die dan digitale TV hebben.

Wat is er niet duidelijk?

 

Of wil je op alle 7 TV's een mediabox of een CI+ module hebben om meer te kunnen zien dan met 4444?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dat dacht ik ook @Bert

 

Maar even voor mezelf sprekende: als je 2 versterkers pakt zoals ik opperde kan je 8 toestellen aansluiten, en of die nou met 4444 of anders werken maakt dan weinig uit. Je kan dan toch ok gewoon kiezen voor bv. 3 mediaboxen, 1 module en de rest aan vrije zenders o.i.d? 

U vraagt, wij draaien. Maar we weten nu niet echt wat @Jwilmes precies wil. 

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Voor het ongecodeerde pakket zie ik ook geen probleem. Ik kan me ook niet voorstellen dat binnenkort het ongecodeerde pakket zou worden afgeschaft. Ziggo heeft juist geïnvesteerd in ontvangers zonder smartcard als de Humax 5500c.

Uitgelicht topic