1
Vraag
2
Reacties
oscario67

Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Meegeleverde COAX kabel is tekort.

Hallo , gisteravond internet aangesloten op ons nieuwe adres en vandaag wilde ik de tv aansluiten via de mediabox maar de meegeleverde Coax kabel is tekort ! 

Aansluitpunt zit aan andere muur dan de tv staat vandaar.

Zou ik 'n langere Coax kabel van Ziggo kunnen ontvangen ? 

Mvg Oscar

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Met 5 meter coax kabel zou ik het wel halen.

Bekijk in context

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@oscario67 

Er zijn twee mogelijkheden:

Minder snel: je wacht op de komst van een van de Ziggo moderators die komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Die moderator kijkt wat hij of zij voor je kan betekenen en dan heb je ergens in de komende week je coaxkabel.

Snel: neem je te korte coaxkabel mee naar een bouwmarkt (om te kijken voor dezelfde aansluitingen) en haal daar een coaxkabel in de gewenste lengte. Dan kijk je vandaag nog TV zonder dat je de TV hoeft te verhuizen naar je AOP.

Succes verder.

 

Bekijk in context

oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hartstikke bedankt Madelon ! 

We hebben het t nu tijdelijk verlengd mbv 'n andere kabel die we konden lenen. Dus die 5 meter kabel van Ziggo komt goed uit ! 

Mvg Oscar

Bekijk in context

12 Reacties 12
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @oscario67 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Maar dit terzijde.Om welke Mediabox gaat het; de Mediabox Next of de Mediabox XL
Doorgaans wordt de Mediabox Next met een coaxkabel aangesloten via een splitter op de aansluiting waar Ziggo jullie huis binnenkomt. De TV wordt met een HDMI-kabel verbonden met de Mediabox Next.

In elk geval is het wel handig te weten welke lengte die coax-kabel moet hebben.

 

oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Klopt Wim C. ! 

Heb 'n Mediabox Next, feit blijft dat de aansluiting verder zit dan de coax kabel lang is ....😉👍

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@oscario67 dat de geleverde coaxkabel te kort is dat was me al wel duidelijk, maar nog niet welke lengte je coaxkabel moet hebben. 😦

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Of je zet de TV bij het aansluit punt 😉, die aansluit punten zitten inderdaad niet altijd op een logische plaats.

 

Maar welke lengte zou je nodig hebben?

 

oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Met 5 meter coax kabel zou ik het wel halen.

oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Met 5 meter Coax kabel zou ik t wel redden.

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@oscario67 

Er zijn twee mogelijkheden:

Minder snel: je wacht op de komst van een van de Ziggo moderators die komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic. Die moderator kijkt wat hij of zij voor je kan betekenen en dan heb je ergens in de komende week je coaxkabel.

Snel: neem je te korte coaxkabel mee naar een bouwmarkt (om te kijken voor dezelfde aansluitingen) en haal daar een coaxkabel in de gewenste lengte. Dan kijk je vandaag nog TV zonder dat je de TV hoeft te verhuizen naar je AOP.

Succes verder.

 

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hi @oscario67,

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een 5 meter kabel naar je opgestuurd. Onze reactie is wat aan de late kant en misschien heb je al een kabel, dit is niet erg. Je mag deze dan reserve houden 😉

Kan ik iets anders voor je doen? Alles verder gelukt met de installatie? 

oscario67
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 2Oplossingen
  • 1Likes

Hartstikke bedankt Madelon ! 

We hebben het t nu tijdelijk verlengd mbv 'n andere kabel die we konden lenen. Dus die 5 meter kabel van Ziggo komt goed uit ! 

Mvg Oscar

Frans13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Gisteren is bij mij een nieuw modem geinstalleerd. De monteur heeft voor de kortste weg naar de ziggo aansluiting gekozen. Hierdoor is de kabel tekort om netjes weg te werken. Kunt u mij 2 kabels van 3 mtr sturen zodat ik de kabels netjes kan wegwerken ?

 

Alvast bedankt

Frans13

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat om een coaxkabel

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Frans13, voor een modem is de maximale lengte coax kabel die wij in huis hebben 1,5 meter. Wij raden het af om deze te verlengen in verband met signaalverlies. Een langere kabel kan ervoor zorgen dat je een instabiele internetverbinding krijgt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic