1
Vraag
2
Reageer en help mee
Spi

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox

Goedemiddag,

ik ondervind steeds problemen met mijn mediabox. En word er nu wel erg kriegel van. 
Hij blijft vastlopen (en nee ik heb niet meer dan 75% opgenomen), blijft uitvallen en weer opnieuw opstarten. 
Ik heb een nieuwe smarttv gekocht met 4K maar deze werken niet goed samen.

Een tijd geleden heb ik gebeld met de vraag waarom ik niet de Nextbox dmv een betaling kon krijgen, zoals vele andere jarenlange vaste klanten konden krijgen.

Ik moest mijn extra pakket (wat ik bij mijn abonnement gratis kreeg) Film 1 opgeven.
Ik kreeg het advies om te kijken hoe vaak ik Film 1 gebruikte. Dat heb ik gedaan en terug gebeld om te zeggen dat ik Film 1 kon missen als kiespijn omdat er allemaal oude troep op komt. Toen kreeg ik te horen dat het aanbod niet meer geldig was en maar een ander abonnement moest nemen. 

Ben echt al jaaaaaaaren klant bij jullie. 

2 Reacties 2
Ronihd

Level 18
Super Expert
  • 7951Posts
  • 305Oplossingen
  • 2963Likes

Hi,

Het is nu eenmaal zo dat je de 1 van de 2 duurste alles in 1 abonnementen moet afnemen als je de Nex mediabox wilt hebben , ongeacht dat je al jaren lang klant bent.... ( was ik ook al ruim 30 + jaar ) 

Deze werkt ook veel beter met een 4 K tv toestel omdat er een 4 k video chip in zit en in de mediaboX XL niet.

Overigens moet deze ook goed werken en zeker als je de nieuwe software er op heb zitten of die komt er aan....... dan zie je dezelfde omgeving als bij de Next.

Heb je al een keer een fabrieksherstel gedaan met de mediabox XL ? en als hij waardeloos blijft werken kan je altijd de helpdesk bellen en in overleg kan je een andere XL bezorgd krijgen al dan niet met een monteur 

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64677Posts
  • 4512Oplossingen
  • 17332Likes

Op zoek naar de oorzaak van je problemen:

Als hij vastloopt met opnames: Staat in de Mediabox XL Automatisch schijfbeheer op Aan, zet deze dan eens op Uit, dan blijken er veel problemen met opnames afspelen verdwenen.

Hoe staat de HDMI uitgang?

1080i of 1080p, kijk eens of één van de 2 een beter resultaat geeft?

Valt de mediabox XL ook uit bij live kijken?

Of bij on-demand functies?

Zit er een netwerkkabel tussen je modem en je Mediabox XL?

Zo ja, haal die ertussen uit, dit veroorzaakt allerlei problemen.

Nog steeds problemen?

Kun je hier dan je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Heeft de Mediabox XL met een netwerkkabel of wifi verbinding met het modem?

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?

Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic