louiseanne

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl

Ik heb vorige week een mediabox ontvangen maar na het aansluiten krijg ik geen verbinding.  Een veel voorkomend probleem heb ik gelezen. Al vaak contact gehad, heel frustrerend maar het werkt nog niet. Ik heb nu een nieuwe splitter en nieuwe lange coaxkabel ontvangen voor het retoursignaal want ik heb een Umu-01. Helaas met 2 ingangen en ik heb er 3 nodig. Wat kan ik doen, de verdeler eraf draaien en de splitter rechtstreeks er op zetten of een nieuwe wandcontactdoos? Maar dan heb ik een uitgang te weinig  of anders een monteur laten komen? Ik heb nu de poa-01-b splitter. Ben het nu wel zat en ook vanmorgen een onbeleefd persoon aan de telefoon die me steeds onderbrak en vond dat het een lang verhaal was😳 gelukkig ben ik zelf nogal mondig😉🤣 heeft iemand een oplossing, suggestie heel graag!!

8 Reacties 8
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

We gaan proberen je te helpen , kan je een paar foto's maken van de aansluitdoos en hoe het een en ander zit aangesloten en dat kan helpen om het goed te beoordelen en dan tips en zo te geven.

louiseanne
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

16191824296622927888553308025758.jpg

 bedankt voor je reactie. Dit is de aansluiting 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

In dit geval gaat het zeker niet werken , het T stukje is niet goed en door de UMU komt het ook niet doorheen

 

Ik zou een  installatiemonteur laten komen , die kan de AOP vervangen en extra aansluitingen fixen waar je wel voor moet betalen.

 

Ronihd_0-1619185940279.png

 

louiseanne
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volgens ziggo moet het met de poa-01-b splitter, die ik heb ontvangen, lukken! 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Met een hedendaags AOP gaat dat zeker lukken. Het huidige is ouwe mik.

Je kunt het beste via telefoon of chat aan de helpdesk  vragen om een installatiemonteur die het AOP gratis

komt vervangen.

 

Meer informatie m.b.t. de monteur vind je hier 

louiseanne
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie en tip.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@louiseanne Draai de UMU-01 een kleine kwartslag naar links en dan kun je hem uit de wandcontactdoos halen.

Nu kun je de POA-01 B in de wandcontactdoos stoppen en alvast het modem en de Mediabox XL aansluiten om te kijken of het werkt.

 

Mocht het niet lukken, dan is een monteur aan zet.

 

Mocht alles werken, kun je een 2e POA-01 B en zo nodig ander aansluitmateriaal bestellen tegen kostprijs bij Ziggo om de rest te verdelen: Ziggo Randapparatuur | Ziggo

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Welkom op de Community @louiseanne. Met de tip van @Bert moet het zeker lukken om de UMU splitter te verwijderen. Is dit gelukt en heb je de POA1 weten te plaatsen?

Uitgelicht topic