TonNouwens

Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Mediabox xl vervangen door mediabox next

Ik heb een poos geleden mijn mediabox xl vervangen door een next mini. Na ontvangst zag ik dat de mini alleen een utp aansluiting heeft. (Niet op gelet bij bestelling) Daarom heb ik de mini aangesloten op mijn 2e tv, die geen coax kabel heeft. Ik heb de mediabox xl bij mijn 1e tv laten staan in de hoop dat ie het gewoon zou blijven doen. Helaas is dat niet zo en lijkt de xl nu geblokkeerd. Nu wil ik voor mijn 1e tv een mediabox next hebben omdat die wel een coax aansluiting heeft, maar ik zie in Mijn Ziggo geen mogelijkheid om deze aan te vragen. Iemand een idee of tip om dat geregeld te krijgen?

Alvast bedankt 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemorgen @TonNouwens 🙂 

Een goede oplossing om een Extra Mediabox Next te bestellen zou je zeggen! In de praktijk werkt het iets anders, het is namelijk niet mogelijk om voor een Mediabox Next als extra mediabox te kiezen. Deze keuze is er enkel als de Mediabox Next het hoofdproduct is. Dus wat je wilt kan wel, maar het moet administratief net even anders. 

Helaas kan ik dit niet voor je regelen. Je kunt het allerbeste contact zoeken via deze afdeling en dan aangeven dat je 'Internet Max en TV Complete Next' wilt met daarbij een Extra Mediabox Next Mini. 

Omdat je net een nieuw pakket hebt en nieuwe apparaten, kun je er ook voor kiezen om (zodra je alles in huis hebt) een installatiemonteur te laten komen. Hij kan je dan tevens helpen met het optimaliseren van de verbinding. 

Voor nu een fijne zondag en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Bekijk in context

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@TonNouwens  schreef:

(Ik weet dat de next ook wifi nodig heeft voor terugkijken e.d. ) maar ik denk dat ik het nu even doe zonder mediabox.


De Mediabox heeft óók wifi (of nog liever een netwerkkabel) nodig voor alles naast live-TV kijken.

Bekijk in context

21 Reacties 21
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedenavond @TonNouwens 

Inderdaad wordt uw Mediabox XL gedeactiveerd en zal niet meer werken.

De Mediabox Next Mini kunt u óók via wifi verbinden en als u een Mediabox Next alléén op coax aansluit, dan heeft ook  een internetverbinding nodig; via een netwerkkabel of via wifi.

Dan blijven er denk ik twee mogelijkheden over: of een netwerkkabel aanleggen of zorgen voor een voldoende sterk wifi-signaal.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Wim C. Bedankt voor je reactie. Vooralsnog heb ik de mediabox xl losgekoppeld en de coax kabel in de tv gedaan. Zo kan ik voor nu toch digitaal tv kijken, weliswaar minder zenders, maar dat maakt nu niet uit.

De tv staat dicht bij de meterkast dus wifi zal daar nog wel sterk genoeg zijn voor de next maar ik ga van de week even verder kijken wat ik ga doen. 



Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@TonNouwens zie het als een leuke uitdaging.

Heeft u nog dat Technicolor TC 7210 modem of heeft u inmiddels een SmartWifi modem in de meterkast? Als u een een SmartWifi-modem zou hebben dat kunt u wellicht uw draadloze netwerk in huis aanzienlijk verbeteren met SmartWifi Pods

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Wim C.  Ik heb inmiddels een smart wifi modem en heb ook 3 deco tp link pods. De next mini van mijn 2e tv heb ik aan een wifi pod aangesloten.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@TonNouwens en alles werkt naar behoren?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Nu wil ik voor mijn 1e tv een mediabox next hebben omdat die wel een coax aansluiting heeft, maar ik zie in Mijn Ziggo geen mogelijkheid om deze aan te vragen. Iemand een idee of tip om dat geregeld te krijgen?"

 

Een Ziggo moderator kan kijken welke via welke weg het best een Next erbij te bestellen is, op het moment, de bestelwijze wil nog wel eens wisselen.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Wim de opstelling die ik nu heb werkt meestal goed. Toch komt het wel voor dat next mini wegvalt. Of dat aan de wifi verbinding ligt weet ik niet. Ook willen andere apps zoals NL ziet nog wel haperen. Ook daarvan heb ik nog niet kunnen ontdekken waar dat aan ligt.

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Bert Ik ben benieuwd of er nog een moderator aanhaakt en weet via welke weg de Next is te bestellen.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey goedemorgen @TonNouwens 🙂 

Een goede oplossing om een Extra Mediabox Next te bestellen zou je zeggen! In de praktijk werkt het iets anders, het is namelijk niet mogelijk om voor een Mediabox Next als extra mediabox te kiezen. Deze keuze is er enkel als de Mediabox Next het hoofdproduct is. Dus wat je wilt kan wel, maar het moet administratief net even anders. 

Helaas kan ik dit niet voor je regelen. Je kunt het allerbeste contact zoeken via deze afdeling en dan aangeven dat je 'Internet Max en TV Complete Next' wilt met daarbij een Extra Mediabox Next Mini. 

Omdat je net een nieuw pakket hebt en nieuwe apparaten, kun je er ook voor kiezen om (zodra je alles in huis hebt) een installatiemonteur te laten komen. Hij kan je dan tevens helpen met het optimaliseren van de verbinding. 

Voor nu een fijne zondag en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Mariska Bedankt voor je reactie.

Ik heb al een Next mini voor mijn 2e tv. Ik wil alleen maar een mediabox Next voor mijn 1e TV. Dat is volgens mij precies de oplossing die beschrijft met het verschil dat ik al een Next mini heb? Of begrijp ik het niet goed?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

NL ziet staat los van de next mini want op de next (mini) is NL ziet (nog) niet beschikbaar,

 

hoe sterk is het wifi signaal op de smart tv ? en heb je de mogelijkheid om het via utp te testen ?

Garihd

Level 16
  • 2021Posts
  • 72Oplossingen
  • 1105Likes

@TonNouwens  schreef:

@Mariska Bedankt voor je reactie.

Ik heb al een Next mini voor mijn 2e tv. Ik wil alleen maar een mediabox Next voor mijn 1e TV. Dat is volgens mij precies de oplossing die beschrijft met het verschil dat ik al een Next mini heb? Of begrijp ik het niet goed?


Hoewel uw Mini boven staat is deze in de Ziggo administratie uw 1e ontvanger, deze is in de plaats gekomen van de Mediabox XL.

Eigenlijk zou uw huidige Mini eerst gewisseld moeten worden met de 'gewone' Next dan pas kan er een Mini als 2e ontvanger worden besteld.

 

Hopelijk kan de afdeling waarnaar wordt verwezen dit handmatig aanpassen en u een Next sturen zonder dat de aanwezige Mini eerst terug moet. 

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@anoniemforum is deze post voor mij bedoeld? Ik heb het volgens mij niet over NLziet gehad. (Alhoewel ik daar ook wel problemen mee heb, maar volgens mij ligt dat niet bij Ziggo)

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Garihd ik hoop dat Ziggo toch niet zo bureaucratisch als een overheidsinstelling?

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes
TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@anoniemforum Sorr6, ja daar heb ik het even over NLziet gehad, maar ik denk dat Ziggo daar geen oplossing voor heeft. Op tweakers heb ik ook al een en ander gelezen over het stotteren van NLziet app op een Samsung  tv. Bovendien weet ik niet hoe ik de wifiverbinding van mijn tv kan testen. Kun je me daarmee verder helpen? (Maar is natuurlijk wel off-topic)

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @TonNouwens, even los van NL ziet. Je kunt de Next Mini gewoon op je tweede tv aangesloten houden hoor. Als je een Extra Next Mini bestelt, dan kun je die op je eerste tv aansluiten 🙂

TonNouwens
Topicstarter
Level 4
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Erik P bij de tv waar ik eerst mijn mediabox heb staan ligt alleen maar coax kabel, vandaar dat ik daar de Next wilde aansluiten. (Ik weet dat de next ook wifi nodig heeft voor terugkijken e.d. ) maar ik denk dat ik het nu even doe zonder mediabox.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@TonNouwens 

voor NL ziet kun je beter even een apart topic maken zodat we je daar verder kunnen helpen met dat probleem

Uitgelicht topic