1
Vraag
2
Reacties
janvanzelst

Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox xl valt telkens uit

Als ik een opgenomen programma wil bekijken valt de mediabox telkens uit. Er is dan wel geluid maar geen beeld. Alleen het ZIGGO logo. De box is ook erg warm en maakt ook overdag soms af een paar minuten heel veel geluid. We hebben al van alles geprobeerd. Stofzuiger op de ventilatierooster. Resetten. Fabrieksinstelliningen enz. De box is niet meer de jongste. Ik denk dat hij aan het eind van zijn latijn is. Wat kan ZIGGO hieraan doen? Andere box?

53 Reacties 53
janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Die monteur verplaatsen kan ik zelf wel. Als de box tijdens mijn vakantie komt werkt jouw suggestie niet. Integendeel. Wij gaan 3 weken weg. Dan is de situatie nog complexer omdat de box dan ergens rondzwerft

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelst Er zullen eerst 2 leverpogingen zijn.Daarna zal het pakket nog 2 weken bij het Post NL punt bewaard blijven. Tegen die tijd ben je inmiddels alweer terug van vakantie. In het ergste geval komt de Mediabopx retour en zal ik de bestelling opnieuw moeten opvoeren. Jij hoeft je hier in iedergeval geen zorgen om te maken, zeker niet zo vlak voor je vakantie. We houden dit topic gewoon open en afhankelijk van hoe het loopt regel ik het hier gewoon verder voor je. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb inmiddels een track en trace code gehad dat de box verzend gereed staat. Postnl zegt echter nog geen zending ontvangen te hebben. Het gaat bij Ziggo wel heel erg traag. Als Ziggo die box niet bij Postnl  afgeeft komt het bezorgingsproces nooit op gang. Ik heb er ondertussen een hard hoofd in. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Ik kreeg nu ineens twee track en trace berichten en heb nu van postnl twee berichten dat er vandaag een pakket van Ziggo bezorgd gaat worden. Ik moet het eerst zien maar het lijkt erop dat er twee mediaboxen onderweg zijn. Nu ja. Beter twee dan niks. Dat lossen we daarna dan wel weer op.

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Leveringsprobleem is opgelost. Het waren inderdaad twee pakketten. Kennelijk is er nu een box en een apart modem. Dat was bij de mediabox xl geïntegreerd. Nu de monteur morgen afwachten en dan opgelucht ademhalen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelfst Super dat het is opgelost! 😉 En mijn welgemeende excuses voor de verwarring die ontstaan was rondom de levering. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Paul. Dat is allemaal opgelost en de monteur is geweest. Echter….Geen TV!!

Er is een foutmelding omdat de box het abonnement niet herkent. De monteur zegt dat de registratie vertraging heeft en dat het vanzelf goed zal komen. De monteur is weg en wij wachten ondertussen al drie kwartier. Nog steeds dezelfde foutmelding op het TV scherm…Daar zijn wij niet blij mee. Kun jij bevestigen dat het vanzelf goedkomt?

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Er staat als foutcode CS1011 maar dat staat er al een uur

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelst  Fijn dat de monteur geweest is. Wel ontzettend balen dat de Ziggo Mediabox Next op foutcode CS1011 blijft hangen. Dit heeft inderdaad te maken met de vertraging in de administratieve activatie van de Mediabox Next. Dit probleem lost zich vanzelf op zodra de administratieve activatie verwerkt is. Heb je ter verificatie nog wel het serienummer van de Mediabox Next? Dan kan ik dubbelchecken of hier het juiste serienummer staat. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

S/N: GAHB219302UR

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

S/N GAHB219302UR

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelst Zie je ook ergens het CA ID op de Mediabox Next staan? Die zal vaak beginnen met 22 of 21. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

226358778497

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nog steeds geen beeld! Nog steeds hetzelfde bericht mer dezelfde foutcode, CS1011. Ik heb de box al eens opnieuw opgestart maar het resultaat is hetzelfde. Idioot toch dat dat activeren nu al meer dan 3 uur duurt. Kunnen we vanavond geen TV kijken? Of komt er alsnog met spoed een monteur?

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Klopte de CA ID die ik doorgegeven heb? 226358778497

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelst Het serienummer komt overeen. Het is nu dus wachten tot je op de Mediabox Next beeld krijgt. Ik heb de vertraagde activatie v.d. Mediabox met dit serienummer even onder de aandacht gebracht met het verzoek dit z.s.m op te lossen. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Als er vanavond nog een beeld is kan ik dan de oude krakkemikkige box inpluggen? Dan kunnen we tenminste nog even TV kijken? Of gaat er dan iets anders fout?  Ik heb het idee dat Ziggo het gewoon niet voor elkaar krijgt. Dit zou dat dagelijks werk moeten zijn?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19161Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@janvanzelst We doen hard ons best om de Mediabox Next z.s.m. voor je actief te krijgen. Zolang de Ziggo Mediabox Next nog niet werkt werkt je oude Mediabox overigens nog wel. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Het is nu 21:40 uur en nog steeds geen beeld. Dat is toch Ziggo onwaardig? Ik heb net de stekker uit de box getrokken want de box reageert helemaal niet op de afstandsbediening (ook afzetten gaat niet meer). Morgenochtend voordat we op vakantie gaan zal ik de box nog even aanzetten om te zien of Ziggo dan een en ander geactiveerd heeft. Anders kijken we na de vakantie maar weer verder. Wat een waardeloos en ook machteloos gevoel. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

We zijn nu een dag later. Abonnement wordt nog steeds niet herkend. Geen beeld. Nog steeds CS1011….

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic