1
Vraag
2
Reacties
janvanzelst

Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Mediabox xl valt telkens uit

Als ik een opgenomen programma wil bekijken valt de mediabox telkens uit. Er is dan wel geluid maar geen beeld. Alleen het ZIGGO logo. De box is ook erg warm en maakt ook overdag soms af een paar minuten heel veel geluid. We hebben al van alles geprobeerd. Stofzuiger op de ventilatierooster. Resetten. Fabrieksinstelliningen enz. De box is niet meer de jongste. Ik denk dat hij aan het eind van zijn latijn is. Wat kan ZIGGO hieraan doen? Andere box?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Leveringsprobleem is opgelost. Het waren inderdaad twee pakketten. Kennelijk is er nu een box en een apart modem. Dat was bij de mediabox xl geïntegreerd. Nu de monteur morgen afwachten en dan opgelucht ademhalen.

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@janvanzelst Super, ik heb het serienummer uit je openbare bericht verwijderd in verband met privacy. De onjuiste wifiboosters worden uit het systeem gehaald, dit kan 24 uur duren. 

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hallo @janvanzelst, geen zorgen dit is een automatisch bericht! Deze kunnen we niet tegen gaan. We zullen het retourverzoek handmatig sluiten. 

Bekijk in context

53 Reacties 53
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @janvanzelst 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben. Maar dit terzijde.

Blijkbaar gaat het niet helemaal goed met je mediabox. Of je een Mediabox XL kunt omruilen voor een Mediabox Next of een Mediabox Next Mini hangt af van welk je abonnement je op dit moment hebt.

Volgens mij is dit de huidige stand van zaken welke mediabox wordt geleverd bij welk abonnement:

 

 

 

 

 

 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb Complete

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Elders op het forum lees ik dat mensen bij omruil naar een Mediabox next €19,50 moet betalen. Dat ben ik niet van plan 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @janvanzelst 

Dat wat je elders leest verschilt per individueel geval. Uiteindelijk ben ik ook maar gewoon abonnee en kan een moderator je een voorstel doen. In de meeste gevallen valt dit in het voordeel van de abonnee. Een moderator komt waarschijnlijk op werkdagen langs in dit topic.

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dankjewel Wim. Dan wacht ik graag op een voorstel van de moderator. We zijn echter wel bang voor brandgevaar. Daarom trekken we de stekker van de mediabox er voor alle zekerheid ‘s nachts uit. Dan hebben we geen wifi en geen telefoon maar dat voelt wel veiliger

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @janvanzelst 

Mocht jouw mediabox ook als modem/router in gebruik zijn, dan krijg je óók een nieuw modem.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes

Hallo @janvanzelst,

Welkom op de Ziggo Community. Je krijgt al veel goede tips om de problemen met de Mediabox XL op te lossen. Ik heb even voor je gekeken, in jouw situatie mag je gratis over naar de Mediabox Next. Je kan dan eventueel ook gebruik maken van de gratis Installatiehulp. Als je dit wil, dan pas ik je abonnement hierop aan en ontvang je zo snel mogelijk de nieuwe mediabox.

De oude Mediabox XL hoeven we niet retour, deze  breng je naar de milieustraat of een inleverpunt voor elektronica. Meer informatie hierover vind je op Apparaat terugsturen. Bij je abonnementsaanpassing wordt je hierover dan nogmaals geïnformeerd. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Folkert,

 

Dat lijkt me een prima oplossing. Twee vragen nog. Wanneer zou ik die box dan in huis hebben? Wij gaan over een dag of 5 met vakantie. Laatste vraag:  Heeft dat gevolgen voor de looptijd van mijn abonnement? 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Belangrijk: zitten er nog kosten aan vast?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @janvanzelst 

Ik lees in het voorstel van @Folkert twee keer het magische woord GRATIS. Dat betekent dat Ziggo opdraait voor de kosten. 😀

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

In het voorstel staat dat het abonnement gratis wordt overgezet en gratis installatiehulp. Of het omwisselen van de box gratis is staat er niet bij. Verder heb ik nog geen reactie van Ziggo gehad wanneer die box dan komt. Erg vervelend want eind van de week gaan we op vakantie. Nu trekken we elke avond de stekker van de mediabox eruit omdat we bang zijn voor brandgevaar. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zodra de Next ter verzending wordt aangeboden door Ziggo, ontvang je een track & trace.  Het apparaat zou dan 1 of 2 dagen later bij je moeten worden afgeleverd. Dus ruim voordat jullie met vakantie gaan

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @janvanzelst

@Folkert schreef: “...in jouw situatie mag je gratis over naar de Mediabox Next.” 
Of het omwisselen van de mediabox óók gratis is dat lijkt me voor de hand te liggen, anders zou Folkert wel hebben geschreven dat je € 19,95 zou moeten betalen voor het versturen en het activeren van de mediabox. Zoals ik het heb gelezen is de complete afhandeling GRATIS.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@janvanzelst Wat hier aangegeven wordt door mijn collega @Folkert en de hier aanwezige experts klopt. We kunnen jouw Mediabox gratis vervangen door de Next Daarnaast kan ik een gratis installatiemonteur regelen als je dat wilt. Laat maar weten of ik het voor je in orde moet maken. 

Twee vragen nog. Wanneer zou ik die box dan in huis hebben? Wij gaan over een dag of 5 met vakantie.
Je ontvangt de Mediabox Next binnen 2 a 3 dagen na bestelling. 

Laatste vraag:  Heeft dat gevolgen voor de looptijd van mijn abonnement? 
In geval van een technische omwisseling, wat hier aan de orde is, verandert de contracttermijn niet. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Graag Paul. Dat waren de antwoorden waar ik op wachtte. Maak het maar zo snel mogelijk in orde. Als ik morgen of overmorgen de box in huis heb kan het nog net voor we weg gaan. Zou wel een veilig gevoel zijn. Dat oude ding wordt bloedheet. 

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Regel dan ook meteen maar een monteur voor donderdag.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@janvanzelst Top! Ik heb de Mediabox Next voor je besteld. De Mediabox XL mag je inleveren bij de milieustraat. Daarnaast heb ik een afspraak met een monteur ingepland op donderdag 1 september 2022 tussen 8 en 13 uur. Mocht je de Next nou op 31 augustus nog niet binnen hebben, dan is het advies de afspraak te verplaatsen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn met de nieuwe Mediabox?

janvanzelst
Topicstarter
Level 4
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dag Paul. Het lijkt toch niet helemaal goed te gaan. Ik heb zelfs nog geen track en trace ontvangen dus de kans dat de box vandaag komt lijkt me erg klein. Die monteur kan dus morgenochtend weinig doen tenzij hij een box meebrengt. Ik kijk het nog even tot vanmiddag aan. Als er dan nog geen track en trace is weet ik het ook niet meer. We kunnen onze vakantie niet uitstellen

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

@janvanzelst Ai, balen dat je nog niet de Track and Trace ontvangen hebt! Ik verwacht zelf dat de Next morgen of anders overmorgen geleverd wordt. Het is dan handiger de monteur in iedergeval af te zeggen of de afspraak te verplaatsen. Eventueel na jouw vakantie. Mocht je op het moment van leveren niet thuis zijn dan zal het pakket tot 2 weken bewaard  blijven bij het Post NL punt bij jou in de buurt. Je zou dit dus na je vakantie dan kunnen afhalen. Laat je weten of ik de monteursafspraak voor je moet verplaatsen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic