Bvankersbergen

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl uitschakelen met samsung one remote (tv model q6/q7/q8/q9 series)

ik kan mijn mediabox zo bedienen via de Samsung remote na dit geselecteerd te hebben in het Samsung menu, en de mediabox schakelt netjes mee in als ik de tv aan zet. Echter gaat hij niet mee uit...? Iemand een idee
15 Reacties 15
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Welke mediabox hebt u?

teun
Bvankersbergen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mediabox XL van ziggo, Samsung SMT 7401
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Heb je al even in het menu van de tv gekeken bij cec (anynet) instellingen??

Teun.

zie link op pagina 31.

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-QE55Q8F/preview-handleiding-825726.html
Bvankersbergen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Teun wrote:
Heb je al even in het menu van de tv gekeken bij cec (anynet) instellingen??

Teun.

zie link op pagina 31.

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-QE55Q8F/preview-handleiding-825726.html


Hoi Teun, ja dat staat aan dus zou goed moeten zijn. De mediabox schakelt ook mee in met de tv en is volledig bedienbaar met de Samsung ab. Enige is dus dat wanneer ik de tv uit zet, de mediabedrijf aan blijft staan
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Aan uit knop langer ingedrukt al geprobeerd? Wil het anders morgen bij ons in de winkel wel even testen, maar wij hebben de box ook staan, maar deze is via hdmi splitters aangesloten in ons systeem. weet dus niet of ik de situatie kan nabootsen.

Teun
Bvankersbergen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je het zou willen proberen heel graag 🙂
ik kan m wel uitzetten via 123 knop, maar dan moet hè echt bewust een menu in, de mediabox uitzetten en dan pas weer verder. Dat was nou net niet het idee van 2018 🙂
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Zal vandaag even kijken bij ons in de winkel als het even rustig is. Je hoort nog wel even van mij.

Teun
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Hallo Bvankersbergen

Vandaag even geprobeerd, maar krijgt het helaas niet voor elkaar. Wij hebben de horizon box op een apart systeem aangesloten dus de tv ziet hem niet helaas. Is nogal een klus om het anders te doen.

vr gr Teun.
Bvankersbergen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok jammer, Naja wie weet nog iemand anders...? Voornaamste vraag is of er iemand is waar het wel werkt, want dan weet ik of er potentie zit in t hele verhaal ?
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
wil nog wel even kijken als niemand reageert, maar kan wel even duren vr gr teun
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @Bvankersbergen. Ben je hier inmiddels verder mee gekomen? Mocht je een oplossing/antwoord hebben, lezen we dit graag terug zodat anderen er in de toekomst ook iets mee kunnen.
Mocht je nog geen oplossing hebben, ben ik benieuwd of @Teun inmiddels iets heeft kunnen testen ^^.
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes
Goedendag

Zojuist in een verloren tijdsbestek nog even alles geprobeerd, maar het lukt (mij) niet. Ook alle instellingen geprobeerd voor de remote, maar helaas geen succes. Getest en getest maar helaas zonder resultaat dus.

Teun
Snijp

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas nu vier jaar verder 2023, de mediabox van Ziggo kan nog steeds niet uitgeschakeld worden met de Samsung Remote. Via de smarttoets kan het wel, maar zoals eerder aangegeven moet je dan echt in het menu.  Met de powerknop van de afstandsbediening van de Samsung tv blijft de Ziggo box gewoon aan. Inschakelen is geen probleem, maar uitschakelen gaat niet automatisch. Of heeft iemand anders ondertussen een oplossing daarvoor gevonden? 

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1502Posts
  • 157Oplossingen
  • 1018Likes

Hé hoi @Dave! of @robbo hebben jullie hier nog tips? 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23614Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Welmoed  we gaan poging doen.

 

Dat Klopt @Bvankersbergen ik kan mijn Samsung Afstandbediening ook op de 4k UHD 6 serie inschakelen, maar dit doe ik bewust niet, anders krijg je 2 kapiteins op 1 schip. Probleem is dat je wel kan inschakelen en alles bedienen maar de uitschakel pulse naar de HDMI CeC wordt onderbroken.

Vandaar het beter is de afstandbediening van de Media Box voor de Media Box en TV in te stellen zodat ze beide met 1 knop uitgaan.

 

En van de TV die even vergeten of even de HDMI er uit, dan de HDMI er weer in van de TV naar de Media Box dan ontkoppelt de Afstandbediening van de Samsung TV zich, of gewoon niet gebruiken en alleen die van de Media Box.

Uitgelicht topic