Rainmaker

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl problemen na update - geen inlog mogelijk

Sinds de update van de Mediabox xl heb ik problemen met mijn televisie:

 

  • Zenders zijn niet allemaal beschikbaar
  • Replay hapert enorm (terugkijken doe ik nu op een tablet)
  • Elke x minuten gaat de ventilator volop aan

Zonder fysieke wijzigingen hebben gedaan, geeft de mediabox nu aan data de internet verbinding niet goed is. Een test met mijn laptop geeft een downloadsnelheid van >200Mbps aan. Volgens mij voldoende voor alles.

 

Daarom probeerde ik in te loggen op de mediabox (http://192.168.100.1/) om naar de uitgebreide netwerkinstellingen te kijken. Helaas kan ik niet inloggen. In de handleidingen wordt admin/admin aangegeven. In het huidige scherm is alleen het wachtwoord benodigd en admin werkt niet. Ik heb de fabrieksinstellingen al herstelt, maar dit heeft helaas niets geholpen.

 

Wie heeft ideeen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedenavond @Rainmaker

Ik denk dat we het hier in verschillende kanten moeten zoeken.
Voor het inloggen in de netwerkinstellingen, log je niet in op de Mediabox XL maar enkel op je Compal modem. Dit omdat de Mediabox XL het ingebouwde modem niet is geactiveerd en je daarvoor een los modem hebt. Je kan dus bekabeld inloggen op de Compal modem met de daarvoor geleverde inloggegevens ( zie sticker )

Wat betreft het signaal, zie ik een hoop ruis in het downstream signaal. Daar heeft zowel het modem als Mediabox last van. Lijkt mij verstandig om hiervoor een monteur aan te sturen. Gezien we op afstand niet kunnen zien of het in het netwerk ligt of binnenhuis bekabeling, wees er dan van bewust dat de monteur kosteloos is als het in je AOP of ons netwerk ontstaat. Oorzaken van signaal ruis in je binnenhuisaansluiting rekent de monteur €50,- voor. Ga je hiermee akkoord?

Bekijk in context

8 Reacties 8
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Deels serieus bedoeld het abonnement aanpassen naar Compleet met Next. Heb je een afzonderlijke modem/router de Connectbox, en heb je een netwerk kabel tussen beide apparaten dan deze als eerst verwijderen. 

Het modem deel wordt bijna  enkel nog gebruikt voor de interactieve opties.

De MBXL zal de verbindingsnelheid met de Ziggo cloud te langzaam vinden. Helaas is er echt nergens iets te vinden wat de vernieuwde software verwacht.  Wat het inloggen betreft werkt het via deze methode beter 

http://192.168.192.1/

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/inloggen-mediabox-xl#/

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Dit lijkt sterk op een signaalprobleem, de nieuwe software gebruikt mogelijk andere frequenties als de oude software.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?


En eventueel ook een foto van een andere wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Rainmaker
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb op dit moment al Internet/tv compleet met dus een aparte modem/router die niet met een netwerkkabel is aangesloten richting de mediabox XL. Nog extra een Next nemen omdat de software niet goed werkt na een update vind ik echt geen optie.

 

Met een keer extra proberen ben ik wel verder gekomen. Mijn adres was de Connectbox waar ik op in kon loggen. Via mijn internet connectie de IPv4 DNS server weten te vinden en daarmee op de mediabox XL kunnen inloggen. De laptop waar ik nu mee type is alleen via netwerkkabel met de mediabox verbonden en haalt een downloadsnelheid van 89mbps, ruimschoots voldoende lijkt mij dus.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je hebt een internetverbinding via de mediabox XL?

 

Je hebt een apart modem?

 

Er is geen verbinding tussen het modem en de Mediabox XL?

Dan is een internet verbinding via de mediabox XL heel vreemd, want de mediabox XL met een apart modem heeft geen internet mogelijkheid.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

En alle klanten dan die enkel deze box hebben voor hun verbinding met het internet? Ook in het topic over de vernieuwde software wordt gemeld dat de MBXL nog steeds als accespunt bruikbaar is. 

@Rainmaker het gaat niet om een extra Next ,het gaat om het vervangen van de XL zodat je van het modem deel af bent.

Die 89 Mb is meer dan genoeg, 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. "En alle klanten dan die enkel deze box hebben voor hun verbinding met het internet? Ook in het topic over de vernieuwde software wordt gemeld dat de MBXL nog steeds als accespunt bruikbaar is."

 

@RoWi. 

Of het is een internetverbinding via een los modem en TV met de cloud en on-demand via het eigen modem van de Mediabox XL.

(Dus dan geen internet verbinding via de mediabox XL en niet te gebruiken als Access Point, vanwege allerlei problemen die dan optreden vanwege de dubbele DHCP server enz. wat allerlei problemen oplevert met de cloud verbinding en on-demand functies.)

 

Of het is de internet verbinding via de mediabox XL en TV met de cloud en on-demand het eigen modem via de Mediabox XL.

 

Als beide een aparte internet verbinding hebben, dan gaat er iets niet goed in de achtergrond.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal gerust een fout binnen de Ziggo systemen betreffen, dat een laptop direct op de MBXL een speedtest kan doen, dus verbinding naar buiten krijgt.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedenavond @Rainmaker

Ik denk dat we het hier in verschillende kanten moeten zoeken.
Voor het inloggen in de netwerkinstellingen, log je niet in op de Mediabox XL maar enkel op je Compal modem. Dit omdat de Mediabox XL het ingebouwde modem niet is geactiveerd en je daarvoor een los modem hebt. Je kan dus bekabeld inloggen op de Compal modem met de daarvoor geleverde inloggegevens ( zie sticker )

Wat betreft het signaal, zie ik een hoop ruis in het downstream signaal. Daar heeft zowel het modem als Mediabox last van. Lijkt mij verstandig om hiervoor een monteur aan te sturen. Gezien we op afstand niet kunnen zien of het in het netwerk ligt of binnenhuis bekabeling, wees er dan van bewust dat de monteur kosteloos is als het in je AOP of ons netwerk ontstaat. Oorzaken van signaal ruis in je binnenhuisaansluiting rekent de monteur €50,- voor. Ga je hiermee akkoord?

Uitgelicht topic