1
Vraag
2
Reacties
thetheeuw

Level 5
  • 57Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Mediabox xl met 1 knop aan en uit zetten

Hallo,

ik kwam deze foto tegen op internet en kan dit niet aanpassen in mijn instellingen.

En het zou wel makkelijk zijn als ik met mijn Samsung afstandsbediening direct de ziggo mediabox xl ook uit kan zetten.

 

heeft iemand hier ervaring mee of een antwoord op? 

MvG thetheeuw

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wie weet.

Ik weet niet of de hardware van de XL hoe dan ook hdmi-cec commando's kan versturen. 

Ik heb een 7400 of 7401 gehad. Die met scart. Daarmee blokkeerde mijn apparatuur. Heb toen zelf de hdmi kabel aangepast.

De opvolger zonder scart had dat issue niet. Die reageerde nergens op en stuurde niets aan.

De eerste versie van de Next blokkeerde ook bij velen de bestaande apparatuur.  Na een tijd kon de hdmi-cec uitgezet worden en begon het allemaal een beetje te werken.

Nog steeds niet bij iedereen en er zijn nog genoeg issues.

De XL is achterhaald op technisch gebied. Ik hoop niet dat Ziggo nog probeerd om de controle aan de gang te krijgen. Dan voorzie dezelfde ellende als het eerste jaar Next.

 

Op de Next werkte de functie ook met uitgeschakelde hdmi-cec. Dan werden de commando's netjes via IR verstuurd. Moest je wel goed mikken maar het werkte wel.

De functie zou gemaakt kunnen worden maar niet zo optimaal als op de Next.

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Themeeuw en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heb je al uitgebreide antwoorden ontvangen op je vraag v.d. hier aanwezige experts. Wat @bloemen64 aangeeft klopt, de Ziggo Mediabox XL heeft in tegenstelling tot de Ziggo Mediabox Next geen HDMI-CEC ondersteuning wat je in staat stelt met een druk op de toets alles in een keer uit te zetten. Dit komt omdat de Ziggo Mediabox XL over andere hardware  beschikt dan de Mediabox Next. Er zijn voor zover bij mij bekend geen plannen om deze optie te implementen mede vanwege het gebruik aan HDMI CEC op de Ziggo Mediabox XL. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is dus een foto van de instellingen van de mediabox, en werkt in op de afstandsbediening van de mediabox.

Voor Samsung afstandsbediening zal je misschien in de instellingen van je tv moeten duiken.

thetheeuw
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb in me samsung tv Anynet + me HDMI-cec al aanstaan.

maar die foto die ik heb toegevoegd is niet te zien in mijn mediabox xl. Ik kan de instelling niet vinden om met 1 knop aan en uit te zetten

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dit is een plaatje van de mediabox met nieuwe software, heb je die al?

Steefb_0-1624907897453.png

 

thetheeuw
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Ja heb de nieuwe mediabox xl met de nieuwe software en de nieuwe afstandsbediening 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Steefb zomaar een gedachte is die optie beperkt tot de Next? 

@thetheeuw met de afstands bediening van de Samsung zal het naar ik verwacht niet lukken, dat zal ook van het model tv en het type afstands bediening afhangen. Met de One Remote zou het wel mogelijk moeten zijn.

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De "Next" functie "Alles aan/uit" werkt niet op de XL. Plaatjes ervan zullen dus fout zijn of van de Next.

 

Je gebruikt niet je AB van de TV of een andere programmeerbare AB maar de AB van de XL of Next (Voice controlled).

Doordat je de NExt uitzet gaat ook de TV en andere apparaten uit. Dit gaat via hdmi-cec of hoe het ook heet. En die controle lijkt niet te werken op de XL. Of bestaat niet.

 

Of dat nog komt ??????

thetheeuw
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Dat is jammer, zou mooi zijn! 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Wie weet.

Ik weet niet of de hardware van de XL hoe dan ook hdmi-cec commando's kan versturen. 

Ik heb een 7400 of 7401 gehad. Die met scart. Daarmee blokkeerde mijn apparatuur. Heb toen zelf de hdmi kabel aangepast.

De opvolger zonder scart had dat issue niet. Die reageerde nergens op en stuurde niets aan.

De eerste versie van de Next blokkeerde ook bij velen de bestaande apparatuur.  Na een tijd kon de hdmi-cec uitgezet worden en begon het allemaal een beetje te werken.

Nog steeds niet bij iedereen en er zijn nog genoeg issues.

De XL is achterhaald op technisch gebied. Ik hoop niet dat Ziggo nog probeerd om de controle aan de gang te krijgen. Dan voorzie dezelfde ellende als het eerste jaar Next.

 

Op de Next werkte de functie ook met uitgeschakelde hdmi-cec. Dan werden de commando's netjes via IR verstuurd. Moest je wel goed mikken maar het werkte wel.

De functie zou gemaakt kunnen worden maar niet zo optimaal als op de Next.

thetheeuw
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 4Oplossingen
  • 9Likes

Zou makkelijk zijn als die optie ook word toegevoegd op de xl, maar wist niet dat dit een next screenshot was😅

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik zie de optie "audio vertraging" die zit/zat niet op de nieuwe XL software.

Ik ben daarom vrij zeker dat het een Next pagina is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is het risico van een afbeelding die je tegenkomt op het internet. Zonder zeker te zijn van welk product het is. Als het in het topic stond over de vernieuwde XL software is het wel slordig.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Het zou zelfs kunnen kloppen dat de plaatjes gelijk zijn voor beide boxen. De software versie is ook gelijk en de functies zouden ook hetzelfde moeten zijn. Toch zijn er belangrijke verschillen die nu pas boven water komen.

 

De indruk werd gewekt dat XL en Next identiek zijn na software update. Behalve 4K dan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemiddag @Themeeuw en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met deze vraag een topic bent gestart op dit forum. Zo te zien heb je al uitgebreide antwoorden ontvangen op je vraag v.d. hier aanwezige experts. Wat @bloemen64 aangeeft klopt, de Ziggo Mediabox XL heeft in tegenstelling tot de Ziggo Mediabox Next geen HDMI-CEC ondersteuning wat je in staat stelt met een druk op de toets alles in een keer uit te zetten. Dit komt omdat de Ziggo Mediabox XL over andere hardware  beschikt dan de Mediabox Next. Er zijn voor zover bij mij bekend geen plannen om deze optie te implementen mede vanwege het gebruik aan HDMI CEC op de Ziggo Mediabox XL. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@bloemen64 indentiek kan nooit, de Next heeft een netwerk verbinding nodig, waar de MBXL de eigen modem heeft. Het enige gelijke zijn de cloud opties.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic