1
Vraag
2
Reageer en help mee
Namtrov

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl icm Denon AVR x2000h; beeld gaat op zwart

Probleem is terugkomend. Monteur is zelfs reeds geweest.

Tijdens tv kijken gaat plotseling de TV op zwart; ik zie nog wel DENON op de achtergrond en kan ook de setup bereiken van de DENON. Waarmee ik wil zeggen dat de HDMI poort werkt.

Tijdens het eerdere bezoek van de monteur werd de mediabox direct op de TV aangesloten. En voilá ik kon weer tv kijken.

1) Volgens monteur ligt het dus niet aan de Mediabox (B.....it).
2) Ik heb geen AVR aangeschaft om te moeten gaan rond klooien vwb diverse aansluitingen etc etc.

Nu begrijp ik dat apparatuur kapot kan gaan en dat er wellicht 1000 redenen zijn welke aan het probleem ten grondslag kunnen liggen. Echter; alle overige hdmi poorten werken naar behoren. Zoals hierboven reeds beschreven kom ik wel in de setup. Direct aansluiten op de TV is ook geen probleem (met dezelfde HDMI kabel). Ook andere kabels geprobeerd (heb ik aangeschaft bij het ontstaan van het probleem enige tijd geleden), probleem blijft bestaan.

Ik heb ook de gehele zooi weer van de prik afgehaald en alles opnieuw aangesloten. Helaas geen soelaas.

Bellen naar ziggo heb ik nog maar niet gedaan, kastje en muur weet ik inmiddels te vinden........

Na het eerdere bezoek van de monteur heb ik de Mediabox toch weer over de AVR laten lopen. Schetst mijn verbazing dat hij het "gewoon" weer deed. Tot eerder deze week........

M.i. is de TV in orde en ondervindt de Denon ook geen problemen. Kabels zijn ook vervangen/getest en dus ook daar ligt het probleem niet!

Blijven er twee over:
1) de onwetende eindgebruiker
2) de Mediabox xl

ad. 1 Het heeft gewerkt, toen even niet, daarna weer wel en nu weer niet. Er is echter helemaal niets aan de setup veranderd.
ad. 2 Daar zal het volgens Ziggo en zijn medewerkers ook zeker niet aan liggen. Het is het probleem van de overige apparatuur welke niet van hun is. Voor de F1 liefhebbers denk ik dat het aan Ericcson ligt....

Omdat er sprake is van overige apparatuur zal het een hardnekkig probleem blijven. Alvorens over te stappen naar een andere provider wil ik eens bekijken of ik er middels de community wel uit kan komen en of er meer zinnigs op mij afgevuurd zal worden...

Ben wel een beetje klaar met de Frima Ziggo!

Here we go, shoot.....

groeten,
Sander
7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Even voor de duidelijkheid, misschien lees ik het verkeerd.
Als de Mediabox XL aan de TV verbonden is werkt het wel en via de Denon naar de TV niet.

Dan lijkt mij iets met de Denon aan de hand.

Maar misschien weten anderen hier een instelling voor die wel werkt, b.v. robbo heb ik wel eens meer zien schrijven over een dergelijke combi of anderen die hier meer ervaring mee hebben dan ik.
Namtrov
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Be rt,

Zeker niet verkeerd gelezen. Dit was in eerdere en eerste instantie ook mijn vermoeden (een defecte Denon).

Maar wat ik niet snap is dat er dus wel een signaal wordt doorgeven aangezien de Setup wel naar voren komt. Ook is het logo van Denon op de achtergrond zichtbaar. Als gevolg waarvan ik dus het vermoeden heb dat er met de Denon niets aan de hand is.

Ik zal vanavond nog eens een oudere digitale ontvanger aankoppelen kijken wat dat doet.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Wat ook nog kan is de HDMI kabel of aansluiting, al een andere HDMI poort geprobeerd?
Namtrov
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zojuist bij thuiskomst eerst de huidige setup (Mediabox XL) geprobeerd, helaas geen beeld. De oude decoder van stal gehaald en voila we hebben weer beeld.

Ben ik nu gek door te stellen dat het toch ECHT aan de Mediabox XL ligt?

Ik denk het niet, ik klim zo direct in de telefoon om eea even met de vrinden door te spreken.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Hoe staat de uitgang ingesteld van de Mediabox XL qua RGB en instellingen als 4:4:4 - 4:2:2 - 4:2:0 ?
En de oude decoder?
Dit kan ook nog invloed hebben op de werking van één en ander.
Namtrov
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De vrinden gisterenavond gesproken, er is een nieuwe Mediabox XL onderweg. Ze gaven aan dat, gelet op alle symptomen er inderdaad hoogstwaarschijnlijk sprake is van een defect.

Wat mij betreft kan er een slot op dit dossier.

Aan eenieder; dank voor jullie input!!
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ik ben benieuwd naar het resultaat van de nieuwe Mediabox XL, als dat de oplossing is is het verhaal rond!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic