1
Vraag
2
Reacties
Annekinderen

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl heel warm en veel herrie

Hoi iedereen,

 

Sinds enkele dagen maakt mijn mediabox xl elke paar minuten enorm veel herrie (alsof ik een föhn aan zet). Dit terwijl hij dit voorheen nooit gedaan heeft. Erg storend dus. Wat kan ik buiten het stofvrij maken nog meer doen?? 

 

Lees graag jullie reacties!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Annekinderen
Een warm welkom hier op de Ziggo Community 

Allereerst mijn excuses dat je wegens drukte langer op een reactie van ons hebt moeten wachten. Het is zeker geen goed teken als de Mediabox XL erg warm wordt en het klinkt alsof er een vliegtuig gaat opstarten. De kans is groot dat er een probleem is met de ventilator en in deze situaties is een nieuwe mediabox dan ook de oplossing. 

Je hebt aangegeven dat je voorkeur uit gaat naar een Mediabox Next. Bij deze heb ik dit voor je in orde gemaakt. De prijs van je abonnement en voorwaarden blijven ongewijzigd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail 🙂 Ook ontvang je van ons een e-mail met daarin retourinstructies. 

Heel veel plezier met je Mediabox Next! 🙂

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt alleen nog controleren of er zoveel mogelijk vrije ruimte rondom is en de Mediabox eventueel op een verhoging/blokjes plaatsen. Anders is een vervangende Mediabox XL of een nieuwe Next (Mini) de volgende stap.

LaraGerse

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier helaas hetzelfde probleem! De ventilator van de mediabox slaat sinds kort iedere paar minuten hard aan. De mediabox zelf voelt nauwelijks warm, de adapter wel wat. Naar mijn idee kan de mediabox de warmte goed kwijt. Staat al 1.5jr op dezelfde plek, waar eerder nooit problemen, met voldoende ventilatie ruimt rondom en eronder

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Hier staat de Mediabox XL al bijna zes jaar op dezelfde locatie, in een halfdichte kast met zelfs nog een ander apparaat erbovenop. Gisteren voor het eerst dit probleem met oververhitting en luidruchtige ventilator. Ik heb toen de Mediabox circa een uur stroomloos gemaakt en voor het eerst de roosters stofvrij gemaakt, hoeveelheid stof viel overigens behoorlijk mee. Daarna geen problemen meer gehad, maar toch een nieuwe Mediabox Next aangevraagd. Bij TV Start kun je een Next Mini ontvangen, bij TV Complete een 'gewone' Next.

Annekinderen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het tv complete pakket, hoe kan ik dan zo'n nieuwe next aanvragen? 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een Mediabox Next toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

 

De eenmalige kosten zijn 19,95 euro.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je huidige Mediabox XL problemen geeft, dan hoeven de € 19,95 niet betaald te worden, het maakt dan niet uit wat de vervangende mediabox is.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Had er niet aan gedacht dat deze kosten niet van toepassing zijn bij problemen met de Mediabox, dank voor de correctie.

LaraGerse

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hartelijk dank voor alle reacties! Bij mij is het probleem inmiddels ook opgelost, inderdaad door de stekker van de mediabox er even een paar minuten uit te halen, waarna deze opnieuw ging opstarten. Sindsdien geen ventilator meer gehoord 😄

Annekinderen
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Word ik via hier benaderd door een ziggo moderator of moet ik dit ergens anders aanvragen? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Annekinderen
Een warm welkom hier op de Ziggo Community 

Allereerst mijn excuses dat je wegens drukte langer op een reactie van ons hebt moeten wachten. Het is zeker geen goed teken als de Mediabox XL erg warm wordt en het klinkt alsof er een vliegtuig gaat opstarten. De kans is groot dat er een probleem is met de ventilator en in deze situaties is een nieuwe mediabox dan ook de oplossing. 

Je hebt aangegeven dat je voorkeur uit gaat naar een Mediabox Next. Bij deze heb ik dit voor je in orde gemaakt. De prijs van je abonnement en voorwaarden blijven ongewijzigd. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail 🙂 Ook ontvang je van ons een e-mail met daarin retourinstructies. 

Heel veel plezier met je Mediabox Next! 🙂

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic