1
Vraag
2
Reageer en help mee
Ispoorendonk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox xl - err SP 0.1.6

Vandaag geprobeerd om de Mediabox XL te installeren, maar dit lukt niet. We hadden eerst Humax en hebben nu een Media XL box thuis gestuurd gekregen, terwijl we een CI+ module hadden besteld…

De Humax werkt nu niet meer, dus we moeten nu wel de mediabox XL installeren. Hij blijft op bijwerken staan en geeft dan de code ERR SP 0.1.6

Wat nu? 
Bij voorkeur ontvangen we een CI+ module, maar ik weet natuurlijk niet of we dan hetzelfde probleem blijven houden.

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Is het nu een verkeerde levering of een verkeerde bestelling? Wat staat er in de orderbevestiging die u heeft ontvangen? 
Als u in uw profiel postcode en huisnummer vermeldt, dan neemt binnenkort een moderator contact met u op.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemorgen @Ispoorendonk en welkom op de Community,

Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Ik begrijp uit je verhaal dat je een pakket had willen met een CI Plus. Ik zie dat je TV Start & Internet Start besteld  hebt. 
Bij dat pakket krijg je nu een Ziggo Mediabox XL. Door de pakketwijziging is de Humax Mediabox gedeactiveerd en de Ziggo Mediabox XL geactiveerd. 
De foutcode die je te zien krijgt (CS1004 / CS1010 ERR SP0.1.6) wordt veroorzaakt door een vertraging in het activatieproces. Ik zorg er gelijk voor dat hier in ieder geval actie op ondernomen wordt
zodat de Mediabox XL het straks gaat doen.

Zodra dit is opgelost kan ik je pakket aanpassen naar het gewenste pakket, TV Start (CI Plus) en Internet Start. Als je wilt dat ik dit voor je wijzig dan ontvang ik graag een privébericht
met daarin je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer ter verificatie. 

Vijin

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Paul Ziggo ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven, gister de Ziggo mediabox XL ontvangen en blijft ook hangen op bijwerken en foutcode err.spo.1.6. Contact gehad met de klantenservice en krijg een monteur voor zaterdag. Na het lezen van de topics hierover was een monteur uiteindelijk zinloos, mijn vraag is dan ook of het activatie proces bij mij ook vertraging heeft? Zou zonde zijn als er een monteur moet komen terwijl de activatie misschien nog niet afgerond is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Vijin,

Sorry voor de late reactie! Het is momenteel erg druk waardoor ik jouw reactie nu pas zie. Inmiddels zie ik dat de Ziggo Mediabox XL bij jou administratief gezien geactiveerd is. 
De foutcode zou dus verdwenen moeten zijn. Heb je nog steeds foutmelding CS1004/CS1010 ERR.SP0.1.6 dan kan er nog een probleem zijn met het signaal.
Loop dan voor de zekerheid de binnenhuisinstallatie na tussen het aansluitpunt (AOP) en de Mediabox XL. Werkt het nog niet, dan raad ik aan een eigen topic te starten.
Zo houden we het overzichtelijk en kunnen de aanwezige experts en moderators jou gericht verder helpen. 

Esther Noordam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

Ook wij krijgen de foutcode err.sp 0.1.6, zou u kunnen kijken of onze mediabox geactiveerd is of ook vertraging heeft?

Alvast bedankt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Goedemorgen @Esther Noordam 
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Zeker wil ik dit voor je nakijken. Ik heb dan ook gelijk een kijkje achter de schermen genomen. De Mediabox XL was bij jou nog niet geactiveerd. Ik heb de Mediabox XL handmatig voor je geactiveerd. Wil je eens controleren of je nu de installatie wel kunt voltooien?

Blijft je de foutcode CS1004 of err.sp 0.1.6 zien dan vermoed ik dat er iets in het signaal niet helemaal lekker gaat. Zoals je hier kunt lezen kan dit bijvoorbeeld te maken hebben met een verouderde signaalverdeler zoals een UMU-01. Is dit het geval, stuur dan vooral foto's van jouw hoofdaansluiting en aansluiting naar de Mediabox XL zodat we met je mee kunnen kijken en verdere stappen kunnen zetten.

Esther Noordam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Cecilia, 

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben even gaan kijken en we hebben inderdaad een UMU-01. Bijgesloten is een foto van de aansluiting in de woonkamer. 

De mediabox geeft inderdaad nog steeds de foutmelding err.sp.0.1.6 dus ik vrees dat we een nieuwe signaalverdeler moeten hebben.

Zou je me kunnen vertellen waar ik die kan bestellen?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,

Esther 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Esther Noordam,

Helder! Ik heb je een nieuwe splitter met kabel opgestuurd ter vervanging van je huidige UMU-01. De nieuwe splitter heeft twee uitgangen, ik hoop dat je op dit moment ook maar twee in gebruik hebt. Zo niet, dan hoor ik het graag. Ik verwacht dat je de splitter met 2 á 3 werkdagen in huis hebt.

Esther Noordam

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Alex,

We hebben de splitter en kabel vandaag ontvangen en vervangen maar helaas blijft de mediabox nog steeds dezelfde foutcode aangeven.

Graag zou ik willen vragen of er een monteur langs zou willen komen want ik vrees dat ik dit zelf niet op kan lossen. 

Vriendelijke groet,

Esther

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dat is inderdaad jammer, @Esther Noordam ! Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met een collega en de monteur staat ingepland 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic