Hallo allemaal.
Mijn mediabox xl heeft al twee dagen de foutcode cs5500.
Ik heb al twee keer de stroom er af gehaald maar zonder resultaat.
Ik kan dus mijn opnames niet bekijken en de videoland app doet het ook niet.
Ik moet dit nu doen via mijn chromecast en telefoon.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@cashje "Na een paar dagen is dit vanzelf weer gaan werken zonder iets te doen."
Zo kan het ook weer na een paar dagen misgaan.
Een netwerkkabel tussen een modem en een Mediabox XL heeft geen voordelen, het geeft alleen problemen, dit had de monteur nooit mogen doen, want de Mediabox XL heeft zijn eigen modem en verbinding met Ziggo.
Nu zijn er 2 modems en 2 DHCP servers die IP adressen uitdelen, waarvan een aantal niet met elkaar kunnen werken en dat geeft de verbindingsproblemen en de foutcodes.
Ook je gewone internet verbinding kan erdoor van slag raken en de verbinding verliezen.
Haal de grijze kabel tussen het modem en de Mediabox XL uit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.
Zie hieronder ook de waarschuwing met de vorige software.
Dit is al zolang de Horizon box / Mediabox XL bestaat: Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
het is niet aanbevolen om de mediabox xl via een utp kabel te verbinden met het smartwifi modem (connectbox) wegens storingen die kunnen ontstaan door een dubbele dhcp
die utp-kabel vanuit het modem gaat niet de xl in? dit mag namelijk ook niet.
beste is sowieso om de box om te ruilen voor een next.
@cashje Ik wilde graag een foto van de coax kabel waar de Mediabox XL op aangesloten zit.
Er mag geen netwerkkabel tussen modem en mediabox XL zitten.
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
En voer de volgende stappen uit om problemen met dit kapje, met een ontwerpfout, te voorkomen.
@cashje op een foutcode zit niemand te wachten.
Kan je iets met de genoemde tips? Hoe staat het ervoor?
de grijze utp zit in de mediabox xl.
Dit heeft de ziggo monteur zo gedaan.
Ondertussen werkt het weer.
Na een paar dagen is dit vanzelf weer gaan werken zonder iets te doen.
De grijze utp zit nog steeds in de mediabox xl zoals de ziggo monteur het toen heeft aangesloten.
Het was volgens hem beter zo ivm invloeden van buiten af.
@cashje "Na een paar dagen is dit vanzelf weer gaan werken zonder iets te doen."
Zo kan het ook weer na een paar dagen misgaan.
Een netwerkkabel tussen een modem en een Mediabox XL heeft geen voordelen, het geeft alleen problemen, dit had de monteur nooit mogen doen, want de Mediabox XL heeft zijn eigen modem en verbinding met Ziggo.
Nu zijn er 2 modems en 2 DHCP servers die IP adressen uitdelen, waarvan een aantal niet met elkaar kunnen werken en dat geeft de verbindingsproblemen en de foutcodes.
Ook je gewone internet verbinding kan erdoor van slag raken en de verbinding verliezen.
Haal de grijze kabel tussen het modem en de Mediabox XL uit en haal beide apparaten 30 seconden van de stroom voor een verse netwerk start.
Zie hieronder ook de waarschuwing met de vorige software.
Dit is al zolang de Horizon box / Mediabox XL bestaat: Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo
Dank je wel.
Ik ga dit proberen.
om de reden die bert aangeeft zat op de latere batch xl boxen ook een kapje op de utp poorten. ze mogen niet gebruikt worden omdat je een los modem hebt naast de box ipv het modem gebruikt die in de xl zit.
@Bert Helaas het lukt niet.
Ik kan bij stap A opties al niet vinden.
De stappen van deze pagina hebben betrekking op de oude software van de Mediabox XL die in 2021 is vervangen, je kunt deze stappen dus niet uitvoeren en dat hoeft ook niet. De UTP-kabel verwijderen is voldoende.
De kabel is eruit en het werkt nog 😉
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.