1
Vraag
2
Reacties
aslou1

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox xl blijft op bijwerken staan

Gisteren foutmelding cs1004 optv en error 0.16 of zoiets op de mediabox.

Scannen ging tot 50%.  Box ook rechtstreeks aan aop gehangen . Geen resultaat en ook offline.

Later dongle ontdekt (staat niks over in handleiding) en nu in ieder geval verbinding met net.

Hij staat nu al een nacht en halve dag op bijwerken. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

De mediabox XL heeft zijn eigen modem aan boord voor het internet.

Maar dan moet hij wel een retoursignaal kunnen sturen naar Ziggo.

 

"Aop is ook 30 jaar oud maar wel ok."

Een AOP uit de vorige eeuw is niet OK, toen was er geen retoursignaal nodig.

 

Hier zal een monteur een nieuwe AOP moeten komen aansluiten.

Mogelijk moet ook je versterker vervangen moeten worden.

De monteur kan die vervangen tegen kostprijs voor je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @aslou1, zo te lezen vraagt je mediabox XL om een flinke portie geduld. Aan jouw inzet kan het niet liggen, je bent al goed aan de slag gegaan met de adviezen van de andere forumleden. Ik heb meteen een afspraak met de monteur ingepland op dinsdag 07-12-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Verplaats je afspraak dan gemakkelijk via mijn Ziggo. 

Laat je ons weten hoe het na het bezoek gaat? 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik weet niet wat je met een dongle wil doen, maar de mediabox xl doet daar niets mee, verwijder deze eens?

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Zou je een foto willen plaatsen van het AOP?

Meer informatie vind je hier. 

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hierbij foto va aop.  Versterker/splitter is oude van vorige bewoner . Die had Kpn.  Aop is ook 30 jaar oud maar wel ok. Ik heb hem afgelopen nacht ook aan de aop gekoppeld zonder resultaat

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dongle verwijderd en offline en wifi teken blijven weg. Is hij dan online? Want zie alleen telefoontje en geen wifi-tekentje. Hoorde de dongle bij de oude c7140? Hoe kom ik aan dat ding en is hij nodig? Allen dank voor de hulp

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hij is nu ineens weer offline. Vreemd. Maar ook online blijft hij bijwerken. Als ik hem uitzet klopt de tijd  wel precies, dus hij heeft internetverbinding

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Heb de box kunnen resetten .  Nu blijft hij weer hangen bij 50% scannen . En offline.

Terwijl ik dit typ zie ik nu error sp 0.1.6

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

De mediabox XL heeft zijn eigen modem aan boord voor het internet.

Maar dan moet hij wel een retoursignaal kunnen sturen naar Ziggo.

 

"Aop is ook 30 jaar oud maar wel ok."

Een AOP uit de vorige eeuw is niet OK, toen was er geen retoursignaal nodig.

 

Hier zal een monteur een nieuwe AOP moeten komen aansluiten.

Mogelijk moet ook je versterker vervangen moeten worden.

De monteur kan die vervangen tegen kostprijs voor je.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ok Bert,

 

Veel dank voor de info. Krijg ik de inplanning van de monteur hier te zien of per email.

Vannacht weer hetzelfde ritueel. 50% scannen. Err 0.1.6 en bijwerken en dan blijft hij hangen. Direct op de hoofdaansluiting

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Je kunt in de loop van de dag hier een reactie van een moderator verwachten.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @aslou1, zo te lezen vraagt je mediabox XL om een flinke portie geduld. Aan jouw inzet kan het niet liggen, je bent al goed aan de slag gegaan met de adviezen van de andere forumleden. Ik heb meteen een afspraak met de monteur ingepland op dinsdag 07-12-2021 tussen 8:00-13:00 uur. Komt dit niet uit? Verplaats je afspraak dan gemakkelijk via mijn Ziggo. 

Laat je ons weten hoe het na het bezoek gaat? 

aslou1
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry voor de late reactie. Monteur heeft nieuw aop gemaakt en alles werkt naar behoren

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Geen probleem, @aslou1
Fijn dat de monteur het probleem opgelost heeft! 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic