1
Vraag
2
Reacties
Hoofddorper

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Mediabox wordt te warm, irritante ventilator

Binnen 1 week tijd twee Mediaboxen gekregen. Eerst had ik een mediabox XL, maar die stortte na zes in elkaar. Probleem voorgelegd aan de klantenservice en ik kreeg een nieuwe mediabox next opgestuurd. Toen begon de ellende pas goed. Als die ongeveer 15 minuten aanstond schakelde deze zich spontaan uit en hield het voor gezien. Op de tv verscheen een melding dat de box te warm was geworden. Hij stond op een plank in het dressoir, verbonden met de buitenlucht en voldoende ruimte opzij en boven het apparaat, maar toch die melding. Ik dat apparaat OP het dressoir gezet, maar weer dezelfde meldingen, dat het apparaat te warm werd. Rechts van de mediabox zit een kleine ventilator en die bleek niet te kunnen draaien!

Maar weer de klantenservice gebeld, het probleem voorgelegd en er werd toegezegd dat er een andere box opgestuurd zou worden. Afgelopen zaterdag (27 dec. 2021) gebeld en maandag daarop had ik 'm in huis. Dus over de service hoor je mij niet klagen.

Aangezien ik niet helemaal op m'n achterhoofd ben gevallen ben ik eerst gaan kijken of de ventilator draaide en wat denk je? Die stond stil! Met een satéstokje getracht de ventilator aan het draaien te krijgen, maar dat lukte in eerste instantie niet. Schijnwerper erbij gepakt en toen zag ik een klein glanzend metalen veertje de fan blokkeren............. Of de duivel ermee speelde! Met de satéprikker het veertje wezen weg te douwen en toen draaide de ventilator. Het veertje is ergens binnen terecht gekomen, dus vroeg of laat zal er wel iets de geest geven, elektriciteit en metaal, dat wil soms niet goed samengaan.

Enfin, de mediabox ingeschakeld en geïnstalleerd, maar nu komt het, elke 2 minuten schakelt die ventilator zich aan, op een vrij hoge snelheid. Het geluid dat deze dan maakt is ontzettend irritant! Op een afstand van 5 meter is deze heel duidelijk te horen. Ik heb van de bovenkant en de onderkant de temperatuur opgemeten, maar die is gemiddeld 35-36 graden, ondanks het feit dat de box genoeg ruimte heeft voor koeling.

Van pure ellende de box op de linker zijkant gezet, de kant zonder ventilator, hierdoor zakte de temperatuur van boven en onderkant naar ongeveer 29 graden. Resultaat is dat die irritante ventilator, dit moment, niet meer aanslaat.

 

Eerlijk gezegd vind ik dat de mediabox onder de categorie "troep" thuis hoort! Om nogmaals de klantenservice van Ziggo te bellen, daar heb ik eigenlijk totaal geen zin in! Daar zullen ze ook wel gaan denken; "Daar is die zeikerd uit Hoofddorp weer." Maar om een mediabox op z'n kant neer te zetten om 'm voldoende koeling te geven, dat is ook gewoon van de zotte en het is geen gezicht trouwens! De kamertemperatuur is 20-21 graden, dus niet extreem heet. Als die box daarvan al overspannen raakt, dan is er fundamenteel met het ontwerp iets grondig mis!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Hoofddorper Dat heb ik ook altijd mee gekregen! Ik stuur je een nieuwe box op, deze heb je hopelijk heel snel in huis. 

 

Ik ga er vanuit, dat je inderdaad niet drie keer in de prijzen valt, dan zou ik het eindnummer van je oudejaars lot toch door iemand anders laten kiezen 😉 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een Ziggo moderator kan de juiste stappen nemen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

In dit geval mogelijk deze morgen al.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Hoofddorper, welkom op onze Ziggo Community! Voel je vrij om zo vaak aan de bel te trekken als je wilt. Het is tenslotte niet de bedoeling dat jij met het ongemak van onze apparatuur zit. Als ik jouw verhaal zo lees dan ligt het zeker niet aan de moeite die jij er insteekt, je hebt er flink wat tijd inzitten. Helaas blijft de oplossing tot dusver uit zicht! Deze situatie is niet werkbaar, dus laten we zo snel mogelijk opzoek gaan naar een definitieve oplossing. 

 

Ik ga uit van een ongelukkige samenloop van omstandigheden en wil voorstellen om nu toch weer een nieuwe box op te sturen. Zie je dit niet zitten (zou ik ook begrijpen)? Dan wil ik voorstellen om een monteur in te plannen die de mediabox komt vervangen en alles naloopt. Ik hoor graag waar jouw voorkeur naar uit gaat? 

Hoofddorper
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Driemaal is scheepsrecht, zullen we maar zeggen. Het voorstel om een nieuwe box te sturen vind ik prima, het lijkt me dat het geen drie keer achter elkaar zal gebeuren dat ik in de prijzen val!

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Hoofddorper Dat heb ik ook altijd mee gekregen! Ik stuur je een nieuwe box op, deze heb je hopelijk heel snel in huis. 

 

Ik ga er vanuit, dat je inderdaad niet drie keer in de prijzen valt, dan zou ik het eindnummer van je oudejaars lot toch door iemand anders laten kiezen 😉 

 

Hou je ons op de hoogte? 

Willem 66

Level 5
  • 55Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Normaal gesproken als de box genoeg ruimte heeft rondom en van onderen, hoeft de ventilator niet te werken,dat gebeurt maar zelden.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Genoeg ruimte is inderdaad heel belangrijk! Naast deze tip, helpt het vaak om de box in de Midden of Eco stand te zetten . Hiermee bespaar je energie en maakt je kastje minder geluid.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic