Sproet

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Mediabox XL warm en reset zichzelf

Hallo,

Na 9 maanden zonder problemen de mediabox, Samsung 7400, in gebruik te hebben. Krijg ik ineens de melding dat de temperatuur te hoog is en schakeld hij uit. Opnieuw geprobeert en na een kwartier weer dezelfde melding en schakelt uit. De mediabox staat al 9 maanden op de zelfde plaats en heeft genoeg ventilatie. 

Kan ik naar een winkel van Ziggo gaan om een nieuwe box te halen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Sproet, goedemorgen en welkom hier!

Ai, het klinkt alsof de ventilator het in de Mediabox XL heeft begeven. Dit verklaart waarom de Mediabox XL erg warm wordt en vervolgens uitschakelt uit veiligheidsoverwegingen. Een nieuwe mediabox is dan ook de oplossing. Ik las dat jouw voorkeur uitgaat naar een Mediabox Next. Deze heb ik nu direct voor je aangevraagd. Een bevestiging volgt per mail en Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe mediabox. Uiteraard ontvang je een Track en Trace per e-mail zodra de zending is aangemeld. 

De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij zijn laatste rustplaats (milieustraat). 

Bekijk in context

26 Reacties 26
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Sproet 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Ik weet niet of de ZiggoVodafone-winkels mediaboxen op voorraad hebben. Maar deze wissel kan ook via een moderator, als u laat weten voor welke mediabox u kiest.

Maar voordat u een keuze maakt tussen via coax blijven kijken of via internet,:

Hieronder de verschillen:

  Mediabox Next Mediabox Next Mini
Verbinding via coax¹ werkt alleen via internet 
Verbinding via bedraad netwerk²  Ethernetaansluiting via de voedingsadapter
Verbinding via wifi
Verbinding via HDMI  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)  1x HDMI 2.0a (HDCP 2.2)
Audio optical out S/PDIF³ geen optische uitgang
UHD 4K
Vooraf geïnstalleerde apps
Energieverbruik Tussen 0,23 en 9,68 watt Tussen 0,5 en 5 watt
USB-aansluiting  Buiten gebruik Wordt alleen gebruikt voor voeding en netwerkaansluiting.
Afmetingen B x H x D 23 x 3,5 x 16 cm 8 x1,9 x 8 cm 

¹Een coax-verbinding (Mediabox Next) geeft live TV; een TV-verbinding via internet (Mediabox Next Mini) geeft mogelijk 5 tot 15 sec. vertraging.

²Een verbinding via een netwerkkabel geeft bij TV-kijken vaak een meer stabiele verbinding dan via een draadloos netwerk.

³Mocht u bij uw huidige mediabox gebruikmaken van een optische verbinding, dan moet u als u kiest voor een Next Mini uitzoeken of er een andere mogelijkheid is om uw Next Mini aan te sluiten op uw geluidsinstallatie.

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankjewel @Wim C. voor je reactie. Ik denk de mediabox Next. De mediabox xl, is toch ook aangesloten via de coax? Hoe gaat alles nu in zijn werk?

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

Next een goede keuze....staat hier thuis ook.
En een moderator komt vanzelf langs en dan komen de vragen wel.

Medewerker kun je herkennen aan het woord ziggo voor de naam.

Duurt meestal tussen de 1 en 4 dagen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sproet een prima keuze. Een moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic, zodat u weer snel TV kunt kijken.

 

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C. Dankjewel, hoop dat er snel gereageerd wordt, dit is echt niet fijn.

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@puppie Dankjewel!!

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sproet  schreef:

Dankjewel, hoop dat er snel gereageerd wordt, dit is echt niet fijn.


Lullig dat dit soort dingen altijd onverwacht gebeuren. Moderators begrijpen dat dit vervelend is en ik verwacht morgen een reactie.

Sterkte!

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

@Wim C. Super bedankt voor het reageren:-)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Als je de coax kabel aan de TV aansluit, kun je mogelijk via het stappenplan hieronder TV kijken: 

TV installeren kijken zonder kastje| Klantenservice | Ziggo

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als je in de buurt van een vodafoneziggo winkel woont kun je daar soms ook een nieuwe krijgen, hangt maar net van hun voorraad af

optie 2: bellen naar klantenservice

optie 3: wachten totdat hier een moderator komt, maar dat kan ook pas maandag zijn 😉

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Gio2903  schreef:

 

optie 3: wachten totdat hier een moderator komt, maar dat kan ook pas maandag zijn 😉


Er wordt door moderators altijd een afweging gemaakt welk issue voorrang heeft. Mijn ervaring is dat moderators regelmatig binnen korte tijd (vandaag al een paar keer binnen één uur) en meestal de volgende dag zich melden in een topic. Iemand vier dagen laten zitten die geen TV kan kijken heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

als er morgen niemand komt, maar pas zaterdag. dan is die box er pas dinsdag. als er morgen actie ondernomen word is de box er zaterdag of maandag ipv dinsdag. met dit soort dingen, geen internet en/of tv zou ik persoonlijk niet afwachten totdat er iemand komt terwijl je zelf het contact kunt opzoeken. niks vervelends naar de moderators toe ofcourse

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Gio2903 ik begrijp best wel dat u dit niet vervelend bedoelt naar de moderators. 
Hoe dan ook, mocht @Sproet via een ander kanaal geholpen worden, dat is mooi maar laat het hier in elk geval even weten dan hoeft een moderator geen actie meer te ondernemen.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Sproet, goedemorgen en welkom hier!

Ai, het klinkt alsof de ventilator het in de Mediabox XL heeft begeven. Dit verklaart waarom de Mediabox XL erg warm wordt en vervolgens uitschakelt uit veiligheidsoverwegingen. Een nieuwe mediabox is dan ook de oplossing. Ik las dat jouw voorkeur uitgaat naar een Mediabox Next. Deze heb ik nu direct voor je aangevraagd. Een bevestiging volgt per mail en Post NL staat spoedig voor de deur met jouw nieuwe mediabox. Uiteraard ontvang je een Track en Trace per e-mail zodra de zending is aangemeld. 

De Mediabox XL hoeft niet naar ons retour en mag je afgeven bij zijn laatste rustplaats (milieustraat). 

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dankjewel, hoop dat hem snel te ontvangen. 

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Heb nog een vraag. Krijg net een mail over de bestelling en zie staan dat ik 70 zenders krijg. Ik heb een abonnement van 80+ zenders. Mijn abonnement veranderd toch niet met de omruilen??

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

70+ zenders is de minimale standaard die aangegeven wordt bij TV Start en TV Complete, als je meer zenders en pakketten hebt, dan blijft dat verder hetzelfde.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Sproet Je hebt op dit moment TV Start en dit blijft ook TV Start, maar dan i.c.m een Mediabox Next. Het extra zenderpakket (Movies en Series XL) welke je momenteel gratis hebt blijft ongewijzigd. 

Het viel mij overigens op dat je op dit moment nog een korting actief hebt op jouw pakket. Geef je een seintje als je de Mediabox Next hebt ontvangen en aangesloten? De korting komt namelijk automatisch te vervallen, maar dan zorg ik (of een collega) ervoor dat wij voor deze resterende periode een vergoeding aanmaken ter hoogte van het bedrag aan korting waar je nog recht op hebt. 

Sproet
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Korting? Je bedoelt de Korting van van mijn abonnement. Okay ik geef een seintje.

Uitgelicht topic