1
Vraag
2
Reageer en help mee
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Mediabox start alles in 1

https://www.ziggo.nl/pakketten

 

Ik kom net tot de ontdeking dat de mediabox ( humax ) niet meer in alles in 1 start staat maar een mediabox XL op de bovenstaande link.

 

Nu is mijn vraag is dit een foutje of klopt het zo ja waarom worden de humaxen die problemen geven niet vervangen door een mediabox XL. DAt zou mij veel ergenissen met de humaxen besparen als die geruild worden door de mediabox XL en hoeft er door de Corona geen monteur te komen. Ik weet zeker dat de problemen worden veroorzaakt door de Humax 5300 al lang geen update meer gehad.

wie van de moderators kunnen mij helpen zodat ik geen monteur langs hoeft laten komen dit omdat ik zelf longproblemen heb en niet ziek wil worden. liefst de humaxen ruilen voor e.v.t. ee mediabox XL ben al aantal jaren klant en alles hoort goed te werken. Ondanks dat ik bverder ondanks de klachten van de humaxen verder geen klachten heb,

78 Reacties 78
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

@anoniemforum 2x een humax c 5300 al zou er voor 1 een oplossing komen vind ik dat oke zijn beide leendecoders 1 bij de start abonnement in en voor 1 betaal ik 4 euro per maand.

Bij de start alles in 1 zit nu ook een mediabox xl dus geen humax meer. heb al 2 x de humaxen retour gestuurd vanwege een fout dezelfde fout als ik nu heb. lopen vast tig keren gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen. ook al paar keer op afstand gereset helpt allemaal niets.

Baal hier van. Heb het gewoon gehad met de humax. Ik de4nk geen ingebouwde modem ik gebruik de connect copal modem/router 

in de mediabox xl zit een ingebouwd modem

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-zet-internetmodem-mediabox-xl-uit/

zo als al een paar keer aangeven kun je één mediabox xl krijgen door het tv abonnement te vernieuwen naar tv start of tv compleet 

de extra box is momenteel geen andere keuze voor je heb al geluk dat je een humax hebt momenteel bieden ze voor extra tv alleen een ci module of de ziggo tv app voor android tv of apple tv aan 

een mediabox xl of mediabox next als extra box is niet mogelijk 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Ik wacht het allemaal maar af. Ga  geen moeite meer doen. Ik laat het maar ff zo voor wat het is. Dan maar via laptop kijken is niet anders.

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

tv totaal bericht is van september inmiddels krijg je nu bij het start abonnement de mediabox xl en geen humax meer

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

tv totaal bericht is van september inmiddels krijg je nu bij het start abonnement de mediabox xl en geen humax meer

dat weet ik maar van het ingebouwde modem  is nog steeds de mediabox xl beschikt over een ingebouwd modem

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@anoniemforum indien een klant een Humaxbox krijgt, zit deze toch in fZiggo gebied. In fZiggo gebied is het modem van de MediaboxXL toch uitgeschakeld. Dan krijgt de klant toch een MediaboxXL met Connectbox 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Template wrote:

@anoniemforum indien een klant een Humaxbox krijgt, zit deze toch in fZiggo gebied. In fZiggo gebied is het modem van de MediaboxXL toch uitgeschakeld. Dan krijgt de klant toch een MediaboxXL met Connectbox 

daar is het modem voor internet zelf uitgeschakeld

maar de diensten van de mediabox xl zelf zoals terugkijken en pauzeren en huren van films en de apps als netflix enzo gaan wel via het ingebouwde modem

sterker nog het woord zelfs afgeraden om je mediabox xl via utp of wifi te verbinden met de connectbox/router wegens storingen die dan kunnen optreden door een dubbele dhcp

zo ver ik weet is dat ongewijzigd gebleven bij de nieuwe upgrade en weten de diensten van de mediabox xl via het ingebouwde modem als dat verandert is dan zou een moderator @Vincent Ziggo  @Anne B Ziggo  dat kunnen uitzoeken 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Ik woon in het oude Ziggo gebied

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Heb 1 splitter POA 01 verwijderd. Het maakt geen verschil of ik er nu 1 of 2 gebruik.. ik wacht af wat Ziggo gaat doen of alle HUMAX en worden vervangen voor een Mediabox xl

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

Heb 1 splitter POA 01 verwijderd. Het maakt geen verschil of ik er nu 1 of 2 gebruik.. ik wacht af wat Ziggo gaat doen of alle HUMAX en worden vervangen voor een Mediabox xl

de hoofdbox zou kunnen 

de extra mediabox waarschijnlijk niet 

de mediabox xl leveren ze alleen als hoofdbox maximaal 1 per klant

 

joma1966 wrote:

 

sluit een even tijdelijk met de poa 01 alleen de humax boxen aan en kijk eens of dat verschil maakt

de splitter umu-1006 die nu op het aop zit is verouderd en dient vervangen te woorden 

eigelijk moet de poa-01-upc of poa-01-b op het aop met daar de modem en een versterker op op de versterker de tv’s  

daar nog een splitter op zou kunnen werken maar daar woord het signaal alleen maar zwakker van waardoor het signaal uiteindelijk te zwak is

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

de poa-01-upc deze zit op de AOP kon niet met het witte kapje vandaar dat ik er een 2e aan gekoppeld had ook een de poa-01-upc ( is inmiddels verwijderd zie laatste foto) en daar zitten de humaxen dus op 1 van de woonkamer en 1 van de slaapkamer. al zou 1 humax vervangen word de hoofdbox hier dan zou dat al oke zijn. zoek dan wel een andere oplossing voor nummer 2 dat is ook een leen Humax van de slaapkamer daar betaal ik de 4 euro voor per maand. Een CI module werkt niet op die tv had een module maar die heb ik weggedaan werkte niet. Lag aan de module niet aan de tv. heb de module toen bij beide tv's uitgeprobeerd zonder succes. Daarna overgestapt op Ziggo alles in 1 met de 2 humaxen. Dus daarom hoop ik nu voor een oplossing voor de humaxen al zou de 1e hoofdbox vervangen kunnen worden.

 

 

aan de POA-01-upc de rode zit aan de modem helemaal links daarna aan de splitter de humax van de woonkamer en de 2e humax van de slaapkamer. en de laatste zwarte kabel zit aan de Homecinema set. .Een ouder model cinema set waardoor ik die zwarte kabel nodig ben. Hoop dat het nu duidelijk is. Meer uitleg kan ik er niet van maken is voor mij al heel uitgebreid uitgelegd.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

de poa-01-upc deze zit op de AOP kon niet met het witte kapje vandaar dat ik er een 2e aan gekoppeld had ook een de poa-01-upc ( is inmiddels verwijderd zie laatste foto) en daar zitten de humaxen dus op 1 van de woonkamer en 1 van de slaapkamer. al zou 1 humax vervangen word de hoofdbox hier dan zou dat al oke zijn. zoek dan wel een andere oplossing voor nummer 2 dat is ook een leen Humax van de slaapkamer daar betaal ik de 4 euro voor per maand. Een CI module werkt niet op die tv had een module maar die heb ik weggedaan werkte niet. Lag aan de module niet aan de tv. heb de module toen bij beide tv's uitgeprobeerd zonder succes. Daarna overgestapt op Ziggo alles in 1 met de 2 humaxen. Dus daarom hoop ik nu voor een oplossing voor de humaxen al zou de 1e hoofdbox vervangen kunnen worden.

 

 

aan de POA-01-upc de rode zit aan de modem helemaal links daarna aan de splitter de humax van de woonkamer en de 2e humax van de slaapkamer. en de laatste zwarte kabel zit aan de Homecinema set. .Een ouder model cinema set waardoor ik die zwarte kabel nodig ben. Hoop dat het nu duidelijk is. Meer uitleg kan ik er niet van maken is voor mij al heel uitgebreid uitgelegd.

 

de splitter umu-1006  is er dus ook tussen uit

welk merk en type tv is het?

welk abonnement van alles in een heb je

bij alles in een start krijg je momenteel de mediabox xl als hoofdbox https://www.ziggo.nl/pakketten als je al een ouder abonnement hebt waar nog de humax bij zat dan dien je het abonnement te vernieuwen om de mediabox xl te krijgen

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@anoniemforum De UMU-1006 zit weer op de AOP en daaronder de Poa-01-upc en de rechter kabeltje van de homecinema er ook tussen uit gehaald was ook overbodig

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@anoniemforum Zijn oudere tv's  Samsung 2012 en LG paar jaar jonger dan de Samsung wel met Ziggo certificatie waar een module in kan. Zoals ik al beschreef werkte die bij mijn beide tv's niet. de tv's werken nog goed. Tot er 1 kapot gaat ga ik vervangen eerder geen geld voor.

@anoniemforum ik het de alles in 1 start met volop bellen. Ik wacht het wel ff af. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

@anoniemforum De UMU-1006 zit weer op de AOP en daaronder de Poa-01-upc en de rechter kabeltje van de homecinema er ook tussen uit gehaald was ook overbodig

ik raad je aan de UMU-1006 er tussen uit te halen om dat die te oud is en nu er op de radio aansluiting niks zit kan daar signaal van buitenaf op komen zoals 4g en 5g wat voor storingen kan zorgen

en op het aop de poa-01 daar het modem op een moderator @Lycke Ziggo @Mariska Ziggo  kan jou een modem kabel en poa-01-b opsturen

dan die poa-01-b op het aop de modem met doe modemkabel daarop en de andere poa-01-upc op andere aansluiting van de splitter met daarop de tv’s

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

@anoniemforum Zijn oudere tv's  Samsung 2012 en LG paar jaar jonger dan de Samsung wel met Ziggo certificatie waar een module in kan. Zoals ik al beschreef werkte die bij mijn beide tv's niet. de tv's werken nog goed. Tot er 1 kapot gaat ga ik vervangen eerder geen geld voor.

@anoniemforum ik het de alles in 1 start met volop bellen. Ik wacht het wel ff af. 

vreemd dat het op beide tv’s niet werkte waren het gehuurde modules? wat voor foutmelding kreeg je

gezien je het start abonnement heb is het even wachten op een moderator die voor je kan kijken of de hoofdboekhouder kan woorden omgeruild voor de mediabox xl

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@anoniemforum  bedoel je zo?

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

 

joma1966 wrote:

@anoniemforum  bedoel je zo?

 

je zo is prima wel het plastic kapje eraf halen 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic