1
Vraag
2
Reageer en help mee
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Mediabox start alles in 1

https://www.ziggo.nl/pakketten

 

Ik kom net tot de ontdeking dat de mediabox ( humax ) niet meer in alles in 1 start staat maar een mediabox XL op de bovenstaande link.

 

Nu is mijn vraag is dit een foutje of klopt het zo ja waarom worden de humaxen die problemen geven niet vervangen door een mediabox XL. DAt zou mij veel ergenissen met de humaxen besparen als die geruild worden door de mediabox XL en hoeft er door de Corona geen monteur te komen. Ik weet zeker dat de problemen worden veroorzaakt door de Humax 5300 al lang geen update meer gehad.

wie van de moderators kunnen mij helpen zodat ik geen monteur langs hoeft laten komen dit omdat ik zelf longproblemen heb en niet ziek wil worden. liefst de humaxen ruilen voor e.v.t. ee mediabox XL ben al aantal jaren klant en alles hoort goed te werken. Ondanks dat ik bverder ondanks de klachten van de humaxen verder geen klachten heb,

78 Reacties 78
joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Bedankt voor je hulp @anoniemforum  ik wacht verder wel op een reactie om de hoofd humax om te ruilen. de CI+module kon toen niet installeren terwijl ik hem eerst goed heb kunnen gebruiken later kreeg ik een decoder volgens mij toen een samsung had toen alleen tv. later alles in 1. Ik wacht het nu af kan toch verder niets doen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

 

ziet er keurig uit

joma1966 wrote:

Bedankt voor je hulp @anoniemforum  ik wacht verder wel op een reactie om de hoofd humax om te ruilen. de CI+module kon toen niet installeren terwijl ik hem eerst goed heb kunnen gebruiken later kreeg ik een decoder volgens mij toen een samsung had toen alleen tv. later alles in 1. Ik wacht het nu af kan toch verder niets doen.

verwacht dat er mogen wel een moderator langs dit topic komt al is het door de coronacrisis wel wat drukker waardoor je soms wat langer moet wachten op een moderator

fijne avond 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Dank je wel @anoniemforum !!

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

was een gekochteCI+ module was toen alleen te koop. Destijds samen met de Samsung tv gekocht.  heb de module niet meer.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

was een gekochteCI+ module was toen alleen te koop. Destijds samen met de Samsung tv gekocht.  heb de module niet meer.

die smartcard die eerst in de module zat zit nu in de samsung mediabox 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

nee die heb ik ook niet meer @anoniemforum  was nog van de @home tijd ooit teruggestuurd kreeg toen nieuw die bij de humax hoort. tegenwoordig krijg je de smartcard niet meer los.

voor de humax had je de samsung DCB-B270R was mijn allereerste tv decoder was nog voor de  HD tijd daar had ik de @home smardcard toen bij. Was alles in SD kwaliteit

 

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @joma1966 
Je bent al lekker aan de slag gegaan met de aansluiting met behulp van @anoniemforum. Het ziet er zo vele malen beter uit zonder die UMU-01. Super om te zien dat je van alle kanten wordt geholpen. 

Er waren behoorlijk wat nieuwe reacties gekomen. Klopt het dat je de hoofd Humax in je abonnement wilt laten wijzigen naar een Mediabox XL? Of heb ik dit helemaal verkeerd begrepen? Mocht ik het bij het rechte eind hebben, dan moet dit dus middels een wijziging in je pakket (oude TV Start naar nieuwe TV Start). Dit is iets wat wij via deze weg niet direct voor je kunnen regelen vanwege het bewind. De kortste klap is dat jouw bewindvoerder dan een e-mail stuurt met daarin de wensen en dat hij/zij akkoord is naar schuldbeheer@ziggo.nl. Dan zal ook dat in kannen en kruiken komen.


 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@Cecilia Ziggo ga het binnenkort regelen. Zal in het nieuwe jaar pas zijn. 

Dat zal geen probleem zijn omdat, alles financieel oke is

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes
joma1966 wrote:

nee die heb ik ook niet meer @anoniemforum  was nog van de @home tijd ooit teruggestuurd kreeg toen nieuw die bij de humax hoort. tegenwoordig krijg je de smartcard niet meer los.

voor de humax had je de samsung DCB-B270R was mijn allereerste tv decoder was nog voor de  HD tijd daar had ik de @home smardcard toen bij. Was alles in SD kwaliteit

 

 

 

Die @Home Smartcard moet eigenlijk gewoon werken als die nooit is afgemeld 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Die smartcard toen gedeactiveerd

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

Die smartcard toen gedeactiveerd

de free to air zouden gewoon moeten werken ook op de tv’s zelf als er een dvb c tuner in zit

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Mijn pakket Start alles in 1 word aangepast

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
joma1966 wrote:

Mijn pakket Start alles in 1 word aangepast

 

mooi als er nog problemen zijn weet je ons te vinden 

fijne feestdagen

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@anoniemforum   wens je hetzelfde toe

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Update: Mediabox xl is besteld   en krijg een retourbox voor 1 humax 5300.

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Vanmiddag de Mediabox xl ontvangen. 

Sneller dan ik had verwacht. Ondanks de drukte bij postnl. Toch helemaal goed gekomen. Was snel aangesloten. 

 

Wens iedereen van de community hele fijne Feestdagen toe!!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @joma1966,

Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Fijn om te lezen dat het aansluiten vlot ging.
Heel veel kijkplezier gewenst en jij ook fijne feestdagen en een gezond en gelukkig 2021! 

Groeten,

Paul

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Heb de humax uit de slaapkamer die de meeste storing had die ook retour moest retour gestuurd via de retourdoos die ik vlak na het ontvangen van de Mediabox XL heb ontvangen. De humax 5300 met de adapter, en usb stick voor internet die erbij zat en de ab retour gestuurd. verder werkt het nu naar behoren. de mediabox xl heeft de nieuwste update 4.28 ontvangen. Alles werkt nu goed. Iedereen die me heeft geholpen d.m.v. tips heel erg bedankt

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic