1
Vraag
2
Reageer en help mee
joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Mediabox start alles in 1

https://www.ziggo.nl/pakketten

 

Ik kom net tot de ontdeking dat de mediabox ( humax ) niet meer in alles in 1 start staat maar een mediabox XL op de bovenstaande link.

 

Nu is mijn vraag is dit een foutje of klopt het zo ja waarom worden de humaxen die problemen geven niet vervangen door een mediabox XL. DAt zou mij veel ergenissen met de humaxen besparen als die geruild worden door de mediabox XL en hoeft er door de Corona geen monteur te komen. Ik weet zeker dat de problemen worden veroorzaakt door de Humax 5300 al lang geen update meer gehad.

wie van de moderators kunnen mij helpen zodat ik geen monteur langs hoeft laten komen dit omdat ik zelf longproblemen heb en niet ziek wil worden. liefst de humaxen ruilen voor e.v.t. ee mediabox XL ben al aantal jaren klant en alles hoort goed te werken. Ondanks dat ik bverder ondanks de klachten van de humaxen verder geen klachten heb,

78 Reacties 78
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


Hallo,


Het nadeel van een Humax is dat u met deze niet in de cloud kan opnemen, maar dat is dan ook alles. Voor Ziggo zal een Humax duurder zijn dan een ‘eigen bouw’ MediaBox XL. Persoonlijk zal ik m'n Humax nooit inruilen voor een Ziggo box.

Ik kan me geen ergernissen of problemen herinneren m.b.t. Humaxen. Het zijn namelijk de Horizon / MediaBox XL die veel problemen geven.

Misschien wil ( / hoopt ) Ziggo, nu de update van de MediaBox XL beschikbaar is, deze oude box een tweede leven te geven en de box nog een keer te kunnen verkopen. Dan is iedere concurrentie natuurlijk dodelijk, dus is de concurrent uit de ‘lijsten’ verwijderd.

 

Welk probleem u werkelijk hebt is mij niet duidelijk.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

 

Pasi wrote:

...Welk probleem u werkelijk hebt is mij niet duidelijk.

 

Gevonden, zie hierzo

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@Pasi   Beide humaxen lopen steeds vast iedere keer weer. Zet ze dan terug naar de fabrieksinstellingen of harde reset belden zijn tijdelijk. Zou nu de 3e x zijn dat ik 2 boxen retour zou moeten sturen. Ik weet wel wat ik doe en heb hier dus geen monteur voor nodig. Zit zelf in een risicogroep dus ben daar wel voorzichtig mee. Dus geen mensen over de vloer. Heb @Serkan Ziggo  ook een berichtje gestuurd zodat, hij mij er e.v.t. mee kan helpen. Zelf actief genoeg op de community ook om e.v.t. anderen te helpen. vooral tv aansluiten en installeren is  van mijn favorieten waar ik anderen mee helpen. Ik weet wel wat ik doe.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
joma1966 wrote:

https://www.ziggo.nl/pakketten

 

Ik kom net tot de ontdeking dat de mediabox ( humax ) niet meer in alles in 1 start staat maar een mediabox XL op de bovenstaande link.

 

Nu is mijn vraag is dit een foutje of klopt het zo ja waarom worden de humaxen die problemen geven niet vervangen door een mediabox XL.

Nee, het is geen foutje. De opname functie is echter bij het abonnement TV start niet geactiveerd. Op de vraag of die ook geleverd gaat worden als vervanging voor defecte Humax boxen, moet ik het antwoord nu schuldig blijven, maar het lijkt me een logische stap.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je kan in Mijn Ziggo zelfs kiezen voor de XL bij TV Start dat gaat iets meer kosten of Ziggo deze dan zomaar toestuurt in plaats van een Humax laat staan twee, wel vreemd dat dit zo stilletjes is veranderd.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

movies en series werkt ook niet als je de mediabox xl bij het start abonnement hebt

eigelijk kun je dan alleen mee tv kijken en terug kijken

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ziggo doet dit soort abo-wijzigingen vaak stilletjes.
Dit om te grote toeloop te voorkomen.

Zeer vreemd is dat je huidige Humaxen 5300C het allebei niet meer goed doen.
Dat belooft ook niet veel goeds voor de MBXL nieuwe stijl tbv van het  vernieuwde TV Start abo.
Zou er een probleem zijn met de coax-verbinding?
Wellicht is  verwisseling met een MBXL ‘start’ een interesssante test-optie.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
hanh wrote:

Ziggo doet dit soort abo-wijzigingen vaak stilletjes.
Dit om te grote toeloop te voorkomen.

Zeer vreemd is dat je huidige Humaxen 5300C het allebei niet meer goed doen.
Dat belooft ook niet veel goeds voor de MBXL nieuwe stijl tbv van het  vernieuwde TV Start abo.
Zou er een probleem zijn met de coax-verbinding?
Wellicht is  verwisseling met een MBXL ‘start’ een interesssante test-optie.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/extra

volgens mijn is doe mediabox xl bedoeld als hoofd mediabox die standart bij het abonnement zit en is als extra tv alleen een co module te huren

of de ziggo go tv app op een android of apple tv als je een internet verbinding van ziggo hebt

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@anoniemforum klopt echter bij Start was dit in maart dit jaar nog de Humax 5300c deze wijziging is bijna parralel met de aankondiging van de update die nu wordt uitgerold, mischien iets later.

De TV Start klanten krijgen nu zeker de afdankertjes van klanten die opwaarderen naar Max of Compleeet met Next.

Movies & Series zit er niet standaard bij, uiteraard werkt dit wel, dit werkt zelfs op mijn Humax 5300C als extra pakket, het enige verschil is de ontvanger meer niet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De TV Start klanten krijgen nu zeker de afdankertjes van klanten die opwaarderen naar Max of Compleeet met Next.

Nee. Geen echte afdankertjes bij TV-Start nieuwe stijl. Hoe het wordt.
De MBXL met Cloudbox Upgrade wordt ingezet voor TV-Start en TV-Complete.
TV-Start = MBXL Cloudbox Upgrade met alleen: beperkte Replay en Time Shift. 
TV-Complete = MBXL Cloudbox Upgrade incl Opname Optie
TV-Max = Next + Movies en Series XL.

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@RoWi. ldat mogen ze mijn beide humaxen wel terug dan 1 mediabox xl en dan gebruik ik de mijn eigen samsung wel voor de 2e tv en de mediabox xl als hoofdbox misschien kan een moderator mij ermee helpen bellen heb ik geprobeerd. een monteur heeft geen nu kabels zijn eerder al doorgemeten daar ligt het niet aan waren allemaal goed.. Dus @Serkan Ziggo  kun je mij ermee helpen? of een andere ziggo moderator? Mijn samsung werkt vele malen beter dan de humax die vaak vastloop

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
joma1966 wrote:

@RoWi. ldat mogen ze mijn beide humaxen wel terug dan 1 mediabox xl en dan gebruik ik de mijn eigen samsung wel voor de 2e tv en de mediabox xl als hoofdbox misschien kan een moderator mij ermee helpen bellen heb ik geprobeerd. een monteur heeft geen nu kabels zijn eerder al doorgemeten daar ligt het niet aan waren allemaal goed.. Dus @Serkan Ziggo  kun je mij ermee helpen? of een andere ziggo moderator? Mijn samsung werkt vele malen beter dan de humax die vaak vastloop

dat is mogelijk door te upgrade naar het start of compleet pakket

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes


 

RoWi. wrote:

...De TV Start klanten krijgen nu zeker de afdankertjes van klanten die opwaarderen naar Max of Compleeet met Next...


Inderdaad.

De Mediabox XL is al een oud apparaat en Ziggo heeft in de loop der jaren ondertussen genoeg ‘kneuzen’ in het magazijn staan. Misschien worden die eerst door een goedkoop bedrijf iets opgepoetst ( b.v. fysiek loskoppelen van de HD en de fan vervangen ) en dan kunnen ze weer ‘jaren’ mee. Ziggo ziet de kassa al weer rinkelen, terwijl de Ziggo klanten nu weer voor dezelfde box gaan betalen, terwijl deze waarschijnlijk al jaren geleden commercieel is afgeschreven.

Geniaal van Ziggo , jammer voor de klanten .

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
hanh wrote:

De TV Start klanten krijgen nu zeker de afdankertjes van klanten die opwaarderen naar Max of Compleeet met Next.

Nee. Hoe het wordt.
De MBXL met Ugrade wordt ingezet voor TV-Start en TV-Conplete.
TV-Start = MBXL Cloudbox Upgrade met alleen: beperkte Replay en Time Shift. 
TV-Complete = MBXL Cloudbox Upgrade incl Opname Optie
TV-Max = Next + Movies en Series XL.

ik bedoel hiermee dat ik er vanuit ga, dat we geen fabrieks nieuwe MBXL krijgen maar gerefurbishde apparaten, wat op zichzelf niet helemaal verkeerd is.

@joma1966 de kabels kunnen goed zijn, wat in het andere topic  en door Hahn wordt bedoeld is dat het signaal mogelijk te sterk is.

Als je de Humax nog aan krijgt dan de Menu knop naar Instellingen - Systeem - Signaal detectie welke getallen staan bij Ber Sterkte en Kwaliteit.

 

 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

@hanh Sterkte 52%

Kwaliteit 100%

BER[E-6] : 0

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4348Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

@joma1966 Merkwaardig dat je beide Humax boxen dezelfde problemen geven. Dat kan bijna geen toeval zijn  .

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een monteur gepland staat. Durf je het aan? Als je dit niet durft vanwege de risico's, dan heb ik daar alle begrip voor. De afspraak kun je annuleren via Mijn Ziggo. 

Mocht je dat doen, dan heb ik een alternatief wat jouw voorkeur geniet. Dat is het aanpassen van je huidige pakket naar Internet start + TV Start met een Mediabox XL á € 54,50 per maand. Als we je extra box opzeggen, scheelt het onderaan de streep dus € 3,50. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes
Vincent Ziggo wrote:

@joma1966 Merkwaardig dat je beide Humax boxen dezelfde problemen geven. Dat kan bijna geen toeval zijn  .

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een monteur gepland staat. Durf je het aan? Als je dit niet durft vanwege de risico's, dan heb ik daar alle begrip voor. De afspraak kun je annuleren via Mijn Ziggo. 

Mocht je dat doen, dan heb ik een alternatief wat jouw voorkeur geniet. Dat is het aanpassen van je huidige pakket naar Internet start + TV Start met een Mediabox XL á € 54,50 per maand. Als we je extra box opzeggen, scheelt het onderaan de streep dus € 3,50. 

houd wel rekening mee dat als je de mediabox xl van het tv start in de woonkamer gebruik inplaats van de samsung mediabox je dan niet meer kunt opnemen wat met die samsung misschien wel mogelijk is 

joma1966
Topicstarter
Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

ik heb de monteur geannuleerd @Vincent Ziggo durf het niet aan. Dan maar geen tv via de box meer kijken en als alternatief tv kijken via de pc Wat niet prettig is.het is niet anders. Vind dat Ziggo dit nieuwe aanbod aan zal bieden aan de klanten met de humax. Het zou nu de 3e keer zijn dat ik weer de humax moet ruilen omdat het niet goed werkt. 

Template

Level 16
  • 2511Posts
  • 59Oplossingen
  • 801Likes
joma1966 wrote:

ik heb de monteur geannuleerd @Vincent Ziggo durf het niet aan. Dan maar geen tv via de box meer kijken en als alternatief tv kijken via de pc Wat niet prettig is.het is niet anders. Vind dat Ziggo dit nieuwe aanbod aan zal bieden aan de klanten met de humax. Het zou nu de 3e keer zijn dat ik weer de humax moet ruilen omdat het niet goed werkt. 

Dat kan Ziggo beter niet doen, de MediaboxXL is een onding. De meeste klanten willen een Nextbox of Humax en geen MediaboxXL. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic